Muzeální kousky v akci: parádní Rallye Křivonoska přálo počasí

  17:04aktualizováno  17:04
Už od rána bylo krásně, teplo a na obloze ani jeden mrak. Stovky účastníků a příznivců historických aut a motorek se tak mohly těšit na parádní den. Pořadatelé totiž „zamluvili“ na už 46. ročník veteránské Rallye Křivonoska, největší a nejprestižnější veteránskou akci svého druhu v republice, parádní počasí.

Na start Rallye Křivonoska se mohou postavit pouze auta vyrobená před rokem 1945. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Autokemp Křivonoska byl stejně jako každý rok před startem posádek plný. Zaparkované motorky i automobily, ještě bez nastartovaných a čoudících motorů, si fotily stovky diváků. A samotní soutěžící si zase mohli najít pár minut času, aby si po roce popovídali s kolegy veteránisty.

Fotogalerie

Nejstarším strojem, který se vydal na téměř 100kilometrovou trasu, byl řemenový motocykl Laurin a Klement T.B. z roku 1901. Řídil ji českobudějovický historik, cestovatel a sběratel motocyklů Petr Hošťálek. “Křivonoska je pro mě skoro už povinností. Je to skvělá rallye, určitě nejlepší, co se v Čechách dá jet,“ chválil si Hošťálek. V kategorii automobilů byl nejstarší vůz Peugeot 63A z roku 1904, řídila ho Marie Gaislerová z Nové Paky.

Na trati, která vedla po okresních silničkách z Hluboké nad Vltavou do Písku a zpět, sledovaly soutěžní stroje vyrobené do roku 1945, další tisíce diváků. Někdo si dokonce k silnici přistavil rybářskou židličku a s dalekohledem v ruce odpočíval a kochal se. Všude kam kolona veteránů přijela, měla skvělé přivítání.

„Dvě zkoušky jízdy zručnosti měly dostatečně odlišit vítěze od zbytku startovního pole. Ale co si budeme povídat. Počasí nám vyšlo skvěle, o žádném karambolu nevíme, diváků bylo všude hodně, tak si myslím, že jsou vítězové úplně všichni,“ zhodnotil s úsměvem letošní ročník Křivonosky Pavel Hartl z pořádající Veteran Car Clubu České Budějovice.

Autor:

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Auta Čechů od roku 1989. Je jich víc, ale stále jsou průměrně čtrnáctiletá

ilustrační snímek

Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 zvýšil na 2,5 násobek. Zatímco v polovině...

Jízda rachotin napříč Evropou. Z Nizozemska do Prahy a zpět

Jízda rachotin napříč Evropou

Kamarádi z armády, příslušníci obou „rozhádaných“ belgických národů, jedna ojetá dodávka a cíl v Praze. To zní jako...

Auto po Bondovi prodáno za 149 milionů. I s olejovou skvrnou

Bondova propracovaná kára je k mání za 6,4 milionu dolarů.

Svět 007 se mění. Elitní agent Jejího Veličenstva bude příště černoška, prohánět padouchy bude v elektromobilu a...

Najdete na iDNES.cz