Diskuse k článku

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. I když ekonomika i mzdy v tuzemsku rostou, většina lidí zatím na nové auto prostě nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a43n 52P36i26c84k25a 8877278197422

Na mladší sice mám, ale starší je kvalitnější :-)

+1/0
20.2.2018 14:09

P61a46v85e62l 62C44h16a20m39r55á19d 4447110899465

Cože? Operativní leasing je levný? Vždyť je to největší podvod na spotřebitele, prodejce auto prodá téměř 2x a vždy si mastí kapsu. Si to spočítejte!

+1/0
20.2.2018 12:53

J85a52n 66H60á70l91a 8835475760607

Jakmile 74% prodejů nových aut jdou do fleetu, tak je něco špatně:

a) nulová kontrola ze strany finančních úřadů firem a živnostníků ve smyslu majetek vs. reálně přiznané příjmy - pak tu máme desítky tisíc s.r.o. s minimálními odvody, ale každé dva roky nová auta za tři mega pro majitele a jeho rodinu. Zaměstnanci pak jako služební orezlé 15let staré fabie.

b) velmi benevolentní danová pravidla pro pořizování a provozování firemních vozidel (a+b jdou ruku v ruce).

c) vysoké zdanění (přímé i nepřímé) zaměstnanců

+2/0
10.2.2018 22:28

P62e49t14r 25Č51e90r62m75á88k 9818485259790

Na tom nic špatného není, je to finanče výhodné jak pro zaměstnance tak pro zaměstnavatele.

0/0
11.2.2018 22:32

F63i38l92i41p 23M29a49t57e98á68s65k23o 8336136799423

No, možná je to taky o tom, že ty auta prostě pořád fungujou. Máme 15 let starýho Scenica, najeto nějakých 240000 a jezdíme s ním v klidu i na Sardini k moři. Kromě běžných oprav jako výměna oleje, výměna ojetých brzd a gum atd. se s ním nic neděje, prostě to jezdí, topí i chladí, svítí, bliká, zatáčí, brzdí... Na technickou chodím a projdu vždycky v poho a emise jsou v pořádku. Na nový auto bych měl, ale proč bych měl vyhodit něco, co pořád funguje? Vždyť ani ta karoserie tomu nerezne, snad možná trochu zmatovatěla a sam tam je to někde odřený. To to mám vyhodit jen proto, abych podpořil růst HDP?

+7/0
9.2.2018 15:07

J81a98n 95Č80a46d20e53k 8539433497

Ano, přesně jak píšete. Mám Octavii II starou 13 let. Vše funguje, vše co potřebuji má a umí. Vyžaduje jen běžný servis. Nikdy porucha kvůli která bych nedojel. Prostě nevidím objektivní důvod pro nové auto....

+1/0
9.2.2018 19:03

J72i69ř28í 30M36a18c91e21k 3525405304431

Dokud jsou u nás platy poloviční než v Německu a jinde (a u důchodů je rozdíl ještě propastnější), tak vnímám aktivity vlády proti starým vozům (ekologická daň apod.) jako prasárnu.

+1/0
9.2.2018 10:13

P84e77t21r 46Č39e46r34m81á69k 9908655949510

Náklady na provozování auta jsou ale u nás na mnohem nižší úrovni než jinde, v tom problém není.

0/0
9.2.2018 12:10

M70a94r71t46i23n 64K32a22r92á92s41e64k 9878263358928

Naopak, u duchodu je rozdil mensi, prumer v CR u duchodu je nejakych 11 000, v nemecku asi 21 000, prekvapive v Britanii je to nejakych 12 000, pri zohedneni cen je na tom cesky duchodce nejspis nejlip z tech 3...

+2/−1
9.2.2018 14:04

S88t28a11n31i44s68l59a55v 64K50r61e86j48c96a11r 6747566833224

A může za to stát nebo podnikatel ? Proč nadnárodní firmy v ČR nemají ve všech zemích srovnatelné platy ? Jsou profesně horší čeští pracující v ČR než profesní pracující Němci v Německu nebo Britové v Británii. Beru to, že pokud budu pracovat v české firmě tak se musím smířit s českým platem. Pokud bude pracovat v ČR u zahraniční filiálky firmy měl by jsem mít srovnatelný plat jako mají zaměstnanci v mateřské firmě v cizině. Nevím kolik čechů pracuje ve svých profesích ve Volfsburgu v Německu za srovnatelný plat jako ve Škodovce. Kolik čechů pracuje v Italském Ivecu za plat jaký berou ve Vysokém Mýtě? ATD. Proč by měl stát doplácet rozdíl ve výšce platů u nadnárodních společností ?

0/0
9.2.2018 17:32

P52e69t98r 59Č46e87r78m96á61k 9848525509270

Proč by měli mít firmy srovnatelné platy? 8-o Mzda je ryze věcí tržního prostředí, proto je zcela logické že zaměstnanec nadnárodní společnosti bere tolik kolik je zvykem na českém trhu. Smyslem podnikání je tvorba zisku a ne sponzoringu.

+1/0
10.2.2018 13:15

J33a60n 34H32á15l48a 8865305420837

S čímž naprosto souhlasím do momentu, kdy mateřská firma generuje pravidelně ztrátu, kterou jim nahrazuje česká pobočka -čímž vzniká takový ekonomický zázrak - Češi s třetinovými platy platí západní ceny, čímž vytváři ziskovost nadnárodních koncernů, které jim ty třetinové mzdy platí.

+1/0
10.2.2018 22:20

P96e25t63r 56Č65e19r79m88á94k 9878665879150

No tak to je naopak logické ne? Proto si obecně firmy pobočky na východé dělají aby srovnatelnou práci udělali s menšími náklady. Tím spíš pokud provoz v centrále nebo západních pobočkách kvůli neúnosnosti pracovního trhu není rentabilní.

+1/0
11.2.2018 12:32

P20a31v49e45l 90R28e41z32n13i25c39e80k 3105194794412

a na to byla potreba obrovska analyza a dlouhy clanek na idnesu? to vi snad kazdy s mozkem v hlave, ze cesi nekupuji nova auta a radeji si poridi nejake starsi predevsim z financnich duvodu. Jsou i dalsi duvody, ale finance jsou zde prvni

+2/0
9.2.2018 10:01

O71d85s95t88r22a42n49ě65n98ý 83U18ž93i96v47a39t95e82l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
9.2.2018 7:23

P24a43v13o73l 25K83r14u13p12k96a 9153821248925

Jede čas boli Mazdy "na tretinky" bez navýšenia, myslím, že aj v ČR.

0/0
9.2.2018 20:10

J32a83n 98H81á55l26a 8315165360237

Vydělá třikrát - potřetí na havarijku a povinném ručení, které si musíte pořídit od partnera značky.

+1/0
10.2.2018 22:29

P54e47t52r 87H45o48f87m81a35n17n 6839354755380

Vy byste si nové auto samozřejmě koupit mohl. Třeba něco od Dacie. Jenže to pro Vas přece není auto. Pro vás ani renault nebo jiné s 'jen' 84kW není žádné auto a potřebujete silnější, jak jste před týdnem napsal. Tak se pak nedivte, že si musíte kupovat 10 let starou plečku s vylágrovaným 120kW motorem.

0/−1
11.2.2018 7:36

J68i87ř90í 16S97c48h26w81a98c11h 8628774758416

znám člověka, který ušetří na nové auto z platu polovičního.

0/0
11.2.2018 22:05

T13o82m38á75š 89V24a37l75d94e32r 7763940239

Chybí info na jaké a za jak dlouho. Také jaké má životní náklady apod. Jinak tato informace o ničem nevypovídá. Ušetřit se dá na cokoliv, ale za jakou cenu.

+1/0
18.2.2018 21:40

K78a17m85i34l 44D92o92l82e16z98e48l 6162346594752

vsechny coudici diesely starsi 6 let by meli prijit o technicak a nasledne by se melo naridit jejich sesrotovani.

V takovychto autech jezdi bezohledni sobci, kteri ostatnim zamerne znecistji vzduch

0/−8
8.2.2018 20:47

P71e21t84r 61V20a22r91g20a 3785183400520

Sice nejsem zastánce dieselů (a sám mám benzín) - ale není to o stáří / počtu let. je to o neúdržbě a zásazích do auta.

Když budu chtít, tak si koupím dvoutakt Trabanta či Wartburga či Barkase - taky vám bude smrdět a čoudit (a není to nafta), ale STK i Emisemi to projde kolikrát budu chtít.

+1/0
20.2.2018 14:30

K60a73m74i21l 98D22o24l81e88z15e28l 6552776364342

doporucoval bych opravu jedne vety v clanku.

Das Went Auto patri mezi solidni autobazary v porovnani s podvodniky z AAA auto

0/0
8.2.2018 20:46

S78t32a61n14i77s39l74a65v 81K40o65z25e14l48k63a 8345608686816

Tak to je snad logický, že jezdím s tím na co mám a že se bez toho neobejdu. V mém okolí je plno vrstevníků co mají sice o něco nadprůměrné příjmy, nicméně platí hypotéky, mají 1-2 malé děti, manželku na mateřské, takže jednoduché počty a realita že u novostavby často stojí i Felicie, Corsa či Punto z 90. let.

+4/0
8.2.2018 19:08
Foto

J93i70ř91í 26V59e11s16e14l97ý 3450862150390

Průměrná mzda v ČR je cca 1/3 průměrné mzdy za celou EU. Jsme na jednom z posledních míst v EU! Až 2/3 lidí na průměrnou mzdu v ČR nedosáhne t.j. kupní síla je v ČR velmi, velmi slabá. Např. nový Škoda Karoq stojí okolo 600 tis. Průměrný Čech na něj prostě nemá.....

+1/−1
8.2.2018 15:50

M57a17r23t80i14n 52K57a21r94á58s69e71k 9448863638238

Prumer v CR rozhodne není na tretine prumeru EU, spise je na dvou třetinách.

Co do mezd je za nami dalších 8 zemi, tj skoro tretina EU... ale jo, nekteri lidi se proste vyzivaji v tom, ze se ujistujou jak jsou na tom nejhur ze všech...

+2/0
8.2.2018 17:02

W17a21l56t63e61r 76D32i72v28i63š 6687902332452

Takže za námi je třetina zemí, ale máme dvě třetiny průměru... Něco mi tu tak úplně nehraje.

Po kouknutí do statistik jsme na tom tak, že mám něco málo půlku průměru celé EU a jsme pod 1/3 průměru Německa. Problém na tom je, že jsme sice relativně bohatá země (z bývalého východního bloku jsme na tom téměř nejlépe), ale růst mezd tomu absolutně neodpovídá.

Jenže tady prostě je problém, že jednak stát jde šíleně na ruku velkým investorům/montovnám a nebije se za lepší podmínky, jednak tu naprosto nefungují odbory (kromě Škodovky). Odbory tu zcela rezignovaly na svou podstatu, tj. kolektivní vyjednávání se zaměstnavatelem, ale naopak se tlačí do politiky a dělají pátou kolonu Sociální demokracii a Komunistům. To je strašně špatně.

+6/−1
8.2.2018 23:43

M17a74r27t84i21n 61K89a51r38á12s97e19k 9588823378138

Co se ti nelibi na to ze pri cca 2/3 prumeru je za name cca tretina zemi? Pri celem prumeru by za name byla cca pulka zemi, to naopav celkem odpovida :-D

Oproti nemecku jsme na tom nic moc, nicmene oproti nemecku je na tom prakticky cely sveto dost bidne....

Jinak co se tyce nejakeho potancialu pro rust mezd, tak ten tu urcite je, nicmene s ohledem na to, ze HDP vyjadrene v penezich je u nas nekde na 42% nemeckeho, tak ani mzdy (vyjadrene v penezich) nemuzou rust zas tak dramaticky jak si nekteri predstavuji.

+1/−1
9.2.2018 8:23

P51a89v58e49l 46R67e63z42n21i93c48e31k 3565674444822

matematicky vzato to tak bude vzdy ze nadpolovicni vetsina na prumernou mzdu nedosahne.. horsi je to, kde se ta prumerna mzda pohybuje vuci ostatnim statum...

0/0
9.2.2018 10:03

V93l19a47s18t81i92m58i61l 24P97l61a72c35h57ý 5345428234773

Navíc vtip je v tom, že za chvíli budou roční a víceletá ojetá auta za celkem zajímavé ceny, protože leasingovky a ostatní jich mají plné sklady

0/0
8.2.2018 14:26

J27a10n 37U90l34m 7220359946382

škodovky budou drahý pořád, protože ty ovce to daji

+3/−3
8.2.2018 14:50

M52a26r16t56i28n 63K89o36v65á34ř 2751870539376

Mladé ojetiny autobazary skoro všechny prodávají do zahraničí, protože tam za ně dostanou víc.

+1/0
11.2.2018 23:20

V85l23a87s43t30i29m42i76l 47P93l64a42c32h56ý 5975808934903

To je mi zjištění. Stejně jak moji kamarádi přišli na to, že pro ně auto na operativní leasing prostě není dobrá věc.

0/0
8.2.2018 14:24

P75e45t39r 96Č34e71r94m47á58k 9688805149360

Je to obdobné - každý si musí určit priority a pak počítat, někomu vyjde výhodněji nové auto na operák, jinému ojetina za hotové...

0/0
8.2.2018 15:23

L64e38o66p16o70l91d 45P87r11o72k19e93š 8589584477

Na cestu do práce , obchodu a na chalupu , službu spolehlivě odvede 15letá Oktávka za 50 tisíc. Raději utratím peníze za jiné věci.

+2/0
8.2.2018 11:58

P69e98t60r 30V94a78r63g81a 3425473630280

Navíc při stavu našich silnic - často tankodrom - je úplná škoda pořizovat něco lepšího/dražšího. Dejte mi silnice jako v Německu a budu uvažovat o mladším voze

+1/0
20.2.2018 14:34

P61ř25e91m77y47s80l 86H92r50o86m68a96d18a 2834956268851

U nás jsou velice drahé mladé ojetiny. Ojetá auta kolem pěti let stáří. Tady mají totiž monopol dva řetězce autobazarů, které vykupují hlavně od firem, ale i od živnostníků a také od autosalonů. V porovnání se západem u nás cena auta po pěti letech klesá velice málo.

Druhou věcí je daňové zvýhodňování firemních aut. Moc logiku to nemá a pokud je takové auto poskytováno i pro soukromé ježdění, tak by měl z tohoto plnění platit zaměstnanec nejméně 15% daň. To jsou ty nerovnosti v naší rovné dani.

Pokud toto změníme, tak na auto dosáhnou i běžní zaměstnanci.

+1/−2
8.2.2018 9:18

J90i36ř34í 20E74r52b78e15n 1983714886107

Monopol dvou řetězců autobazarů? 8-o

+1/0
8.2.2018 12:14

M20a14r90t78i23n 96K16a24r78á68s17e89k 9608393858128

Nic proti, ale z auta pro soukrome ucely se plati dan, a to nejen prijmovka, ale odvadi se z nej navíc i DPH...

+1/0
8.2.2018 17:04

P44ř43e13m52y38s70l 67H94r83o23m62a53d13a 2774376758951

DPH odvádíte z každého auta, no a ta daň rozhodně není rovná 15% :-/

0/0
8.2.2018 19:22

M24a36r88t62i82n 38K25a88r35á35s61e50k 9328753408498

Tak jiste, ale ze sluzebaku si firma DPH narokuje a financak ji ho vrati, kdyz to auto da k soukromemu uziti, tak si to dph nebo cast aorkovat nemuze.

A zamestnanec z auta plati normalne 15% dan, plus socialni zdravotni. Plati se mesice z 1% porizovacky auta.

+1/0
9.2.2018 14:08

P36a75v37e14l 92R25e95z51n46i74c45e68k 3405274634412

pokud ma zamestnanec sluzebni auto k dispozici pro sluzebni ucely pak pochopitelne destek odvadi.. staci se podivat do vyplatni pasky, ze.. je to nefinacni benefit a i takove veci se dani...

0/0
9.2.2018 15:07

M27i37c77h10a69l 23F 2182180502129

Je zvlastni, ze pred tydnem vysel clanek o tom. ze si zijeme nad pomery a mame nova, draha auta. Ta, ktera si nemuzeme dovolit. Nyni zase ctu, ze tu nova auta nejsou a jezdime staryma slupkama. Tak nevim, kde je teda pravda.

+7/0
8.2.2018 5:18

J16a93n 36U55l57m 7460359496192

Záleží kdo si článek objedná

+6/0
8.2.2018 7:00

P61e41t34r 58N49e90c29h32a64n74i83c70k97ý 7563616798190

Lidé také začalo více věřit veřejné dopravě. Se zhoršujícím a zdražujícím parkováním, rozkopanýma dalnicema a ucapnymi městy už se někteří snaží autem jezdit jen když to jinak nejde. Vlaky jsou furt plnější a i ty autobusy a MHD se pomalu dostává do hledáčku. Někdo má i motorku/skútr. Tak se pak autem míň najezdí a víc vydrží. Nemluvě o nárocích na inovace.

+2/−1
7.2.2018 23:21

M67i32l97a34n 69J42i76ř47i66k59o26v96s64k83ý 3370155686231

Co ale dělat, když Vám MHD jede tak pětkrát denně.....

+1/0
8.2.2018 7:46
Foto

P50e97t15r 23J35a84r51o19š 6603882311

Co bych dal za petkrat. U nas jednou tam a jedou zpatky. V rozmezi 6h, takze k nicemu.

+1/0
8.2.2018 7:56

P95e36t14r 56N33e76c91h72a71n93i81c18k61ý 7843166918260

Nemyslím všude, ale i tam, kde jede 5x to občas na výlet použijí. Ono se to nezdá, ale před 10 lety bylo cokoliv kromě auta socka. Další věc je možnost spoustu věcí vyřídit po internetu včetně vzdáleného přístupu. Tím myslím firmy a živnostníky v péči o zákazníka. Pak služby nakupování online. Prostě auto není potřeba využívat vždy tak často jako dřív.

+1/0
8.2.2018 7:58

P95a60v43e72l 92J43e36ř93á66b57e70k 7191132724167

Vy si myslíte, že 10 let staré děti půjdou k 700m vzdálené babičce pěšky?

Umíte si představit tu hrůzu jejich maminky, že při chůzi si zašpiní podrážky a domu na nich přinesou bacily?

+2/−3
8.2.2018 9:43

J71a89n 43V81o33n33d92r88á55č95e16k 4382438169878

Veřejná doprava je na můj vkus moc drahá. V prosinci jsem týden jezdil do práce autobusem/metrem a denně jsem dal 200 kč. Pak jsem koupil auto a stejná cesta mě na naftě stojí cca 220 kč. Za to pohodlí a flexibilitu si tu dvacku rád připlatím. Ano nepočítám tam amortizaci a údržbu atd., ale i tak jsou pryč doby, kdy v autě museli sedět 2 nebo ideálně 3 osoby, aby se to vyplatilo.

+1/−3
8.2.2018 9:00

Najdete na iDNES.cz