Lidová Praga Piccolo byla nejrozšířenějším autem tuzemských silnic

  15:00aktualizováno  15:00
Model Piccolo československé automobilky Praga, představený veřejnosti před 95 lety 1. dubna 1924, byl konstruován jako lidový vůz a doznal značného rozšíření. I proto se mu někdy říká český Ford T.

Praga Super Piccolo a Lída Baarová | foto: archiv Praga

Malý meziválečný automobil konstruktéra Františka Kece se vyráběl v automobilce Praga společnosti Českomoravská-Kolben-Daněk. Stal se zřejmě nejrozšířenějším osobním automobilem, který jezdil po silnicích Československa ve druhé polovině dvacátých a ve třicátých letech 20. století.

Fotogalerie

K rozšíření vozu přispívala i jeho relativně nízká cena, model Piccolo 1933 stál pouze 26 500 korun a silnější model 29 800 korun. Byl navíc pohodlný, osvědčený, solidně stavěný a pracoval spolehlivě dlouhá léta. 

Automobilka Praga dodávala tento automobil plným tempem, i za hospodářské krize opouštělo továrnu denně 18 až 20 aut. A tomuto vozu vděčila továrna za skvělé úspěchy v prodeji i v málo příznivé době počátkem 30. let 20. století. V letech 1924 až 1941 postupně vzniklo 36 různých vývojových sérií.

Koncem dvacátých let byly „pikoly“ nejpočetnějšími automobily tuzemských silnic. Dnes jsou populární i mezi milovníky automobilových veteránů.

Praga - vůz na statisíce kilometrů

Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Historii Pragy čtěte zde

Autoři: ,

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

Ojetin se stočeným tachometrem ubývá, kupující jsou obezřetnější

Ilustrační snímek

Podíl ojetých aut na českém trhu se stočeným tachometrem v prvním čtvrtletí klesl meziročně o zhruba sedm procentních...

Odsouzen k úspěchu. Niki Lauda musel vítězit

Automobilový závodník Niki Lauda před tréninkovou jízdou (1976)

V pondělí zemřel Niki Lauda, hrdina závodních tratí, jehož zjizvená tvář se stala mementem pro všechny ostatní. Byl to...

Nová šance pro automobilky: vydělávat na mladých ojetinách

Ilustrační snímek

Stáří českého automobilového parku je notoricky známé. Patnáct let a víc. Samotné automobilky už tuší, že víc nových...

Najdete na iDNES.cz