Po celém světě už jezdily už víc než 2 miliony "dailin". V České republice se jich za 15 let působení na trhu prodalo přes 8200 kusů.
Poprvé se Iveco Daily objevilo v roce 1978. "Od počátku své existence se odlišuje od konkurence konstrukcí posazenou na žebřinovém rámu, díky kterému mají vozy vyšší životnost,“ říká Martin Čech, obchodní manažer Iveca.
Posledními designovými úpravami prošla řada Iveco Daily v září roku 2006, na faceliftu se podílel i světoznámý automobilový designér Giorgetto Guigiaro.
Přestože vůz je nabízen v několika váhových kategoriích, mezi českými uživateli jednoznačně vede model v segmentu 3,5t. Za loňský rok tato kategorie zaznamenala nárůst poptávky o 45 %.
Svoji roli samozřejmě hraje i fakt, že pro vozidla do 3,5 tuny stačí vlastnit řidičský průkaz skupiny B. Dalším trendem v České republice je potom zájem o stále objemnější nákladový prostor vozidel a silnější motory.
"Nejprodávanějším vozem v Česku je model 3,5 tuny furgon (skříň) v rozměrech nákladového prostoru 14-15 m3 se silnějšími motory 140-160 koní," vysvětluje Martin Čech.
Jak šel čas |
1978: první model Daily - Model 35.8
|
Tento model 30 OM8 s nízkou střechou sloužil k přepravě lyžařů v Pila (Aosta) na jaře 1978. |
V překlenovací fázi bylo na prvních modelech uváděno logo Iveco (vpravo dole) spolu s ostatními logy skupiny Fiat (čelní umístění).
|
Light 30.S byl verzí prodávanou v Holandsku s nástavbou z překližky k redukci váhy nákladu na možné minimum.
|
1984: Na trhu se objevil vůz Daily s prvním motorem přeplňovaným turbodmychadlem s přímým vstřikováním pro lehké užitkové vozy na světě (92 koní). Verze s turbodmychadlem byla označována „TurboDaily“ a „TurboGrinta“. Model TurboGrinta 35.10 v roce 1986.
|
Tento vůz byl používán jako servisní vozidlo během prezentace MK II verze v roce 1989 ve španělském Jerezu de la Frontera.
|
1989: kompletní změna designu. Model 59.12 byl prvním vozem o objemu nákladového prostoru přes 17m3 (byl překonán až o 16 let později Mercedesem Sprinter).
|
1993: představení modelů s motory Euro 1
|
49.10 byl nejtěžší model (5t). Byl odpovědí na potřebu vozidla pro městkou rozvážku.
|
Model s hliníkovou nástavbou s velkou kabinou pro 9 lidí. Populární ve stavebním sektoru.
|
Inspirována stylem dodávek běžně používaných k lokální distribuci ve Spojených Státech, „Daily Grande“ nabízí vysokou kabinu s přímým přístupem do nákladového prostoru a posunovací dveře.
|
2000: Od svého uvedení vyroben milion dodávek Iveco Daily
|
2006: prozatím poslední generace. Design dostal na starosti Giorgietto Giugiaro a jeho studio Italdesign
|