Diskuze
VW koupil Škodu díky dobře postavenému favoritu, říká otec slavného auta
Děkujeme za pochopení.
R79o41m43a23n 71K29o40s40t77a68l
To je legrace to číst ........... Boj mezi Favoritem a západem....... legace. V době, kdy u nás vévodila Š 120, jezdili němci v Passatu II. generace a vlastně i v Golfu II. generace, dokonce Passat představil sedana III generace, když ta plechovka vyjela. Co tady řešíte ? Favorit má " spodek " z Golfa, ložiska zadní nápravy a další komponenty pasují z koncernu .............. taže to asi komanči ukradli a nebo že by VW to ukradlo nám ? Favorit byl pokrok pro komunisty v česku, ovšem svět byl ( a je ) o kus dál
J51i91ř19í 14E53r69b92e58n
Máš pravdu, Škoda 120 u nás vévodila celou první polovinu 90. let (statistické zákonitosti).
Nicméně spodek z Favorita 1988-92 nemá se spodkem z Golfa společného nic - počínaje těmi nepadnoucími ložisky, přes brzdy, konče hlavami kol. Kdes na to přišel? K částečné koncernové unifikaci došlo až s faceliftem 1993.
J51i72ř24í 90N63o83v14o78t76n98y
Nevím proč níže někteří haní Favorita. V 90. letech to bylo jedno z prvních domácích vozidel, se kterým začínali jezdit různí obchoďáci po ČR i Evropě. Z flotil se vyřazovali s najetýma 300-400 tkm a ti kteří neshnili ještě dlouho sloužili soukromníkům bez vážných závad. Pokud jej někdo koupil olítanýho, bez údržby, tak to logicky nedopadlo dobře. To platí i dnes pro mnohem novější auta - ovšem zprovoznění takového je nyní mnohem dražší. Sám jsem měl dva soukromě a nemohu si stěžovat. Většinu servisních věcí jsem dělal svépomocí, na co nebylo nářadí tak v malém sevisu udělali za pár kaček. Nikdy mě nikde nenechal.
J51i30ř88í 24N68o81v84o67t71n48y
Prosím mínusovače, aby sdělil, proč nesouhlasí s mým příspěvkem a zda-li si myslí, že něco co jsem uvedl není pravda.
D35a77n80i76e65l 11T61o12m90e48k
Názor, že Favorit přenesl Škodovku přes změnu režimu, je slyšet často. Taky by bylo dobré připomenout p. Pitharta a jeho vládu, která prodala škodu (a jiné fabriky, které stihla za krátké funkční období) západním firmám. Též si do smlouvy dali podmínku, že v Bolce se budou vyrábět motory, aby z toho nebyla montovna - což VW dodržel. Pak přišel Klaus, všechny prodeje se okamžiě zastavily a všechno šlo do kupónovky domácím kapitánům průmyslu = následně rychle do kytek. Kdyby šla škodovka do kupónovky, tak je tam dneska šroťák. Pithart o tom píše v pamětech, jak hned po volbách 1992 Klaus zastavil jednání o prodeji Tatry (chtěl to Daimler), Škody Plzeň (chtěl to Siemens, místo něho přišel Soudek), Liaz (chtěl Renault, nevím, jak to skončilo)...
R48a93d74e20k 30D87o76l59e19ž91a51l
No jo, holedbal se, jak chce všechno prodat do českých rukou (myslím Klause). No, jak to dopadlo. Ještě taky Pithart stihl prodat Rakonu Procter&Gamble, takže se tam vyrábějí prášky pro půl Evropy. Taky mimochodem to prodával bez koruny "pobídek", "daňových prázdnin" a podobných věcí..
J87a56n 78D37v32o37ř28á85k
Já měl favorita 5let. 136L karburátor z roku 88. Byla tam vyměněná převodovka ze 135 stříkačky.Koupil jsem ho uvařený a s nutností výměny tlumičů. Opravil jsem hlavu, vyměnil tlumiče a přední čepy a správně nastavil automatický sytič. Tlumič stál 700, čep asi kilo. To auto mělo neuveřitelnej odpich a po Praze spotřebu 6,4.
Nastartovalo vždycky, i když bylo -25. Najel jsem s ním cca 50tisíc a jediný co během tý doby odešlo byl altik. Asi jsem zvláštní, ale to auto mi přišlo pohodlný. i vevnitř prostorný. Nikdy jsem neměl problém s pojistkovou skříní, nikdy mi neodešly táhla ve dveřích, jen ta klasika kontakty kufru...hold blikaly couvačky.
Narozdíl od dnešních aut to šlo za plynem a nikdy sem nemusel jezdit s ničim na diagnostiku. Prodal jsem ho za litr na aukru jenom proto, protože zrezl. Zadní tlumiče se probourávaly do auta, zadní lemy to už nemělo a spodky dveří odpadávaly.
J97i53ř96í 26P93e42l24n97á82ř
To tvoje Fáčko mělo v nejlepším případě zrychlení na stovku za 14 sekund. Tomo říkám opravdu "jít za plynem". To nedá skoro ani žádná dnešní Audina nebo BMW s naturbeným čtyřlitrem. Neuvěřitelněj odpich... Pohodlný a prostorný? To je taky dobrý...
M51a76r84t59i13n 81J93e48l58í60n95e89k
Jo jo Favořiť taky jsem ho měl. Taková stavebnice pro dospělý..
K21a39r67e82l 46V91a30c85h72u39t
Nic pro Favoritovi, ale přesedlat ze ŠKODY 120 přímo do Felicie mi přišlo mnohem lepší, než kdybych si prošel i zkušeností s Favoritem... ... Felicie jezdí dodnes a jsou ve srovnání s Favority zcela jistě o třídu výše...
K73a72r62e49l 93V95a58c26h86u73t
Jel jsem několikrát služebním favoritem.... a byl to opravdu tvrdý zážitek...
P78e76t66e25r 66Č80e83r74n83á87k
Je niekde záznam tejto prednášky?
Live mi to nešlo...
J73a76n 31D94l85o24u38h42ý
Mno nejak chybi zmineni o tom, ze diky VW se nedostal do vyroby pro Skoda Forman motor 1.6l 75kW - karburator. Timto tak se stal z Formana automobil, ktery mel vzdy ve 4 lidech a plnym kufrem problem vyjet sebemensi kopec vetsi rychlosti nez 70km - 80km za hodinu se spotrebou blizici se 10 litru! Na druhou stranu toto byly posledni motory (spolu s 1.4 ve fabii) ktere nemely nikdy problem najet bez zavaznych a drahych oprav 300 000km. Dnesni TSI, HTP od Skody je oproti tomu drahej poruchovej smejd
J57i50n92d22ř19i22c12h 22Š96k63o86p97e89k
no nevím, 75 Kw na formana, to by bylo letadlo. Už i 1,6 55 Kw pěkně cvičila s felicií
R41o72m32a21n 44S71m52a26t64a18n55a
Áno, sám Hahn bol prekvapený kvalitou Favorita. Preto musel ihneď po kúpe doviezť do Boleslavy tím nemeckých technikov, aby na Favorite urobili 365 zlepšení (dali to aj do reklamy), aby sa auto mohlo samostatne pohybovať po ceste, dali sa zatvoriť dvere a netieklo do neho. Favorit by bez zahraničných odborníkov a licencií nebol vôbec vznikol - soudruzi to nedokázali. Licenčný bol aj karburátor, predné vzpery a iné konštrukčné časti. A nie je pravda, že v soc. tábore nebolo lepšieho auta. Bolo - a to Lada Samara. Už len motor bol o 30 rokov novšej konštrukcie než starý prevŕtaný 1,3 OHV pôvodom z Tudora. To je to isté, ako je motor Jawa 350 - ten ešte konštrukčne patril Wandererovi, keď ho Janáček pred vojnou licenčne aj s celou motorkou kúpil.
J11i84ř64í 96E50r66b62e79n
Prosím Tě, už toho kupení nesmyslů nech.
365 zlepšení byl reklamní slogan kvůli faceliftu.
Kompletní vývoj byl záležitostí československých techniků - ti zahraniční byli jen konzultanti a verifikátoři.
Motor 781.136 má s motorem z Tudora společný akorát spalovací princip - naopak v Trnavě se ten starodávný škodovácký motor z 30. let montoval do TAZů ještě šedesát let po svém vzniku.
Motor Jawa 350 vychází z Ogaru, ne z Wandereru.
A tak dál...
R66o25m67a46n 80K66a66c54h22l53í83ř
Dobře postavený Favorit?...v r. 1978 by byl určitě vynikající, ale na přelomu devadesátých?...v době kdy vyjížděl byl už 10 let zastaralý, stejně jako vše co do té doby škodovka vyrobila
A86l85e96š 41N13o98v83á51k
Uvědom si, že tenkrát tady byly nejlepší Lady - Žigulíky, což byla koncepce Italů ze šedesátách let.. Fávo v r. 1988 bylo terno!!
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!