Autofotka týdne: Legendární Ford Capri uzavírá sezonu v Brně

aktualizováno 
V letech 1972 a 1973 vládly evropským okruhům ve třídě silných cestovních aut vozy Ford Capri, které s tovární podporou připravoval německý tým Ford Motorsport pod vedením Jochena Neeprasche v Kolíně nad Rýnem. Modrobílé Capri pilotované Dieterem Glemserem nenašlo přemožitele ani v závodě mistrovství Evropy na Masarykově okruhu v roce 1972.

Ford Capri v závodních barvách v boxech brněnského Masarykova okruhu | foto: Penrite Classic Cup

Jako základ posloužil model Capri 2300GT poháněný šestiválcem o výkonu 125 koní. Tým vozy poprvé nasadil v sezoně 1970, jen mírně modifikované sériové motory ovšem nedokázaly soupeřům konkurovat. O rok později nasadil tým modifikovaný model RS2600, jehož výkon se v průběhu sezony vyšplhal až na 285 koní.

Ford Capri RS 2600

Sezona 1972 pak odstartovala krátkou zlatou éru Fordu Capri v evropském šampionátu korunovanou mistrovským titulem a mimo jiné i vítězstvím v brněnském deštivém závodě. Za prvním Glemserem skončilo BMW Angličana Fitzpatricka, třetí pak bylo opět Capri pilotované legendárním Jochenem Massem.

Fotogalerie

Právě Glemserovo vítězství inspirovalo brněnské nadšence ke stavbě přesné repliky továrního Capri. Vysloužilý závodní vůz dovezli už v roce 2002 a postupně jej renovovali přesně podle homologačních předpisů pro – z pohledu Fordu veleúspěšnou – sezonu 1972. V ní auta týmu Ford Motorsport vyhrála osm z devíti závodů – pětkrát zvítězil Mass, třikrát Glemser.

S renovovaným Ford Capri RS2600 LV dnes jezdí Karel Kostroň a Richard Walter, který na snímku z pit lane Masarykova okruhu elegantně nahlíží do motorového prostoru. Capri patří k ozdobám šampionátu klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup. Ten se právě dnes loučí se sezonou 2016 tradičně na brněnském automotodromu.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

V Kopřivnici je k vidění jedno z nejvzácnějších aut v Česku

Kopřivnické AutoMotoMuzeum Oldtimer vystavuje jediný dochovaný exemplář...

Muzeum historických vozidel Oldtimer v Kopřivnici na Novojičínsku vystavuje od tohoto týdne jediný dochovaný exemplář...

Revoluční dodávku postavili Francouzi roku 1939, byla ošklivá a praktická

Citroën TUB

Prvním moderně řešeným dodávkovým automobilem se stal opomíjený Citroën TUB. Primát mu zajistily posuvné dveře na boku...

Specialista na malá auta slaví 120 let. Fiat patří k nejstarším značkám světa

Fiat 500

Automobilka Fiat je dnes čtvrtým nejstarším výrobcem automobilů na světě. Déle vyrábějí bez přestání motorová vozidla...

Najdete na iDNES.cz