Tip na zajímavou ojetinu. Peugeot 207 byl lepší než předchůdce

Model 207 nahradil v roce 2006 oblíbenou a konzervativně pojatou 206. Novinka přinesla víc ve všech směrech. Otázkou však je, jestli tomu tak bylo i po stránce spolehlivosti.
207 byla jedním z prvních vozů své třídy s dvouzónovou samočinnou klimatizací....

207 byla jedním z prvních vozů své třídy s dvouzónovou samočinnou klimatizací. Dodnes to řada aut nemá. | foto: Peugeot

Peugeot 206 nahradil v roce 1998 legendární 205. Ač byl vůz zcela nový, bylo vidět, že se značka zaměřila zejména na design. Technika byla v tomto případě lehce podružná, takže vůz musel žít s původními motory řady TU z druhé poloviny 80. let, stejně jako s tradiční zadní nápravou odpruženou torzními tyčemi.

Výjimku představovaly diesely z řady DV, které se však objevily až v průběhu produkce. To u nástupnické 207 se technika řešila o poznání víc, takže ač tvary v zásadě rozvíjely ty u předchůdce, pod nimi byla řada věcí jinak.

S novým podvozkem

Stejně jako už dříve představený původní Citroën C3, dostala také 207 zcela novou zadní nápravu. Ta využívá torzní příčku a vinuté pružiny, takže v porovnání s originálním řešením PSA, používaným od 80. let, je o dost jednodušší a hlavně zcela bezproblémová.

Peugeot 207

Bohužel každá mince má dvě strany a v tomto případě je tou odvrácenou omezený komfort odpružení, kterým 207 kvalit předchůdce bohužel nedosahuje. Druhou chybou je hlučnější projev.

Vpředu se zůstalo u modifikovaného McPhersonu, avšak i tady se děly změny. Tou hlavní je nahrazení archaického hydraulického posilovače řízení úsporným elektromechanickým. Elektromotor je v tomto případě umístěn dole u ozubené tyče, s níž tvoří jeden montážní celek.

Který motor zvolit

Doporučujeme: 1.4 16V (65 kW): Motor známý jako ET3 byl pokusem PSA o inovací původních agregátů řady TU. Na stávající blok byla namontována nová dvouvačková
hlava s 16 ventily. Motor potěší jízdní dynamikou stejně jako spolehlivostí, jen mu musíte dopřát po 120 000 km nové rozvody.

NEBRAT: motory 1.4 VTi a 1.6 VTi: Nové motory EP3 a EP6 byly zamýšleny jako náhrada za starší 1.4 16V (viz výše) a 1.6 16V TU5J4. Po technické i jízdní stránce jsou úžasné, avšak jejich spolehlivost lze sotva označit za dostatečnou. Spektrum problémů je široké a zahrnuje i fatální závady.

NEBRAT: 1.6 Flex: Vzácná varianta původní 1.6 z řady TU spalující palivo E85 a benzin v libovolném poměru. U nás na ni takřka nenarazíte.

Zejména zkraje produkce nebývaly výjimkou různé výpadky, doprovázené tuhnutím řízení při otáčení volantem, na což Peugeot reagoval různými modifikacemi. Z pohledu rozebíratelnosti přední nápravy potěší možnost vyměnit samostatně čep ramene. Bohužel oba silentbloky samostatně výrobce jako originální díl nenabízí. Kdo nechce měnit celé rameno, nechť zabrousí k obecným prodejcům náhradních dílů, kteří oba silentbloky samostatně nabízejí.

S ročním zpožděním

V době příchodu 207 ještě nebyly zcela hotové moderní zážehové motory řady EP, vyvinuté ve spolupráci s BMW, takže novinka musela vzít za vděk staršími, převzatými z předchůdce.

Přesto ne vše bylo špatné. Původní osmiventilová 1.4 již parametry neoslní, avšak její dvouvačková verze s 16 ventily, pojmenovaná ET3, jede dodnes velice dobře a hlavně je spolehlivá.

V létě 2007 konečně dostala 207 nové agregáty z již zmíněné řady EP. Kromě základní 1.4 VTi a od ní odvozené 1.6 VTi byla v nabídce rovněž přeplňovaná 1.6 THP. V civilních verzích nabízela 110 kW, od roku 2009 s příchodem Euro5 pak 115 kW. Vrcholem bylo provedení se 128 kW, pojmenovaná nikoliv GTi, jak by se dalo čekat, nýbrž RC.

Peugeot 207

Technika a problémy

Po technické i jízdní stránce byla řada EP takřka bezkonkurenční. Jen těžko už může být technika zážehových motorů vyspělejší. Bohužel celá řada i fatálních problémů v zásadě vylučuje tyto agregáty, jakkoliv jízdně imponující, ze hry u zájemce o ojetou zážehovou 207.

Na rozdíl od předchozí řady TU či ET3 jsou rozvody v tomto případě poháněny řetězem. Ten platil dlouhá léta za jistotu, neboť i sebelepší ozubený řemen potřebuje jednou za čas vyměnit, jinak hrozí destrukce motoru.

Historie však ukázala, že na moderních motorech to již zdaleka neplatí. Zatímco ozubené řemeny na starých "téúčkách" pracovaly až neuvěřitelně spolehlivě, řetězy na nových motorech EP se vytahovaly a řetězová kola na kladkách se protáčela.

To ale není vše. Zejména 1.4 VTi a 1.6 VTi jsou známy zvýšenou konzumací oleje. Nedělají to všechny, avšak i s tím se někteří majitelé potýkají. Spotřeba může dosáhnout klidně až 0,5 l na 1 000 km.

Časté závady

- Vadný snímač teploty chladicí kapaliny. Zkraje produkce.
- Zanesený filtr pevných částic. Pokud někdo ignoruje výzvu k doplnění aditiv a s vozem jezdí. Výměna za repasovaný dnes vyjde cca na 5 000 Kč.
- Obtížné řazení převodů. Řešením je výměna ovládacího mechanismu.
- Špatně pracující elektromechanický posilovač řízení. Zkraje produkce, mění se vcelku s ozubenou tyčí.
- Závady originálních autorádií. Ze začátku produkce.
- Špatně ukazující palivoměr. Mění se plovák v nádrži. Vinou zoxidovaného potenciometru.
- Klepající tyčky předního stabilizátoru. Běžně po ujetí cca 40–50 tisíc km.
- Závady motorů řady EP. Spektrum je široké a sahá od vytahaných rozvodových řetězů přes obtížné startování vinou svíček až po vysokou spotřebu oleje, vadné zapalovací cívky či karbonem zanesenou hlavu válců.
- Špatně fungující servomotor systému Valvetronic. Pouze motory 1.4 VTi a 1.6 VTi.
- Opotřebené vysokotlaké čerpadlo přímého vstřikování. Pouze 1.6 THP.

Vytvořeno ve spolupráci s časopisem AUTOHIT

Autor:

Nejčtenější

Rychlé jako tankování. Číňané šokují, po 5 minutách nabíjení ujedou 520 kilometrů

Dobíjení elektromobilu, které je téměř stejně rychlé jako tankování? Na dnes otevřeném autosalonu v čínské Šanghaji se kromě nablýskaných novinek představují i hi-tech technická řešení. Firma CATL...

Kabaňova šanghajská show: předvedl luxusní limuzínu i teréňák s mrkačkami

Letošní autosalon v Šanghaji se řadí k největším letošní výstavám. Více než 70 automobilek z 26 zemí představuje své nejnovější modely navržené speciálně pro čínský trh. Nechyběly výtvory od...

VIDEO: Automěsto velké jako Plzeň. Supertovárna značky BYD se inspirovala Baťou

Nová supertovárna značky BYD v čínském Čeng-čou upoutala pozornost poté, co záběry z dronů odhalily její ohromující velikost. Víc než její rozloha však zaujme celkový koncept zařízení, které je...

Brusel chce hnát na STK auta starší deseti let každý rok

Evropská komise navrhla úpravu unijních pravidel, která se týkají bezpečnosti silničního provozu a registrace vozidel. Komise o tom informovala v tiskovém prohlášení. Nová pravidla by měla zavést...

Kachna 21. století je Ikeou na čtyřech kolech. Vzdává hold gaučingu

Nová generace Citroënu C3 je jako pojízdná pohovka do města, do které se budete těšit kvůli pohodlnému svezení i tam, kde to asfaltéři odflákli. Zdaleka ne vše je sice ideální, ale Francouzi opět...

Zetor má nový traktor s 54 rychlostmi. Vyrábět se bude od léta v Brně

Slavná česká značka Zetor bude od léta vyrábět v Brně zcela nový traktor. Stroj s označením Řada 6 už několik měsíců znají odborníci a prochází testováním přímo u zemědělců. Oficiální česká premiéra...

29. dubna 2025

Automobilovou přehlídku naprosto ovládl pan Auťák. Unikát za sto milionů

Jakou může mít cenu? Ptáme se Karla Kupky, předsedy odborné poroty nóbl přehlídky těch nejblyštivějších automobilových klenotů v Česku. „Sto milionů?“ krčí rameny. A společně si fascinovaně...

28. dubna 2025,  aktualizováno  12:07

V Číně se nedovoláte, na maily nereagují. Čech domluvil dovoz aut díky čínštině

Premium

Jak se zdá, letošní rok bude v českém automobilovém světě rokem čínských aut. Zahájení prodeje oznámily třeba značky BYD, XPENG, Omoda, Jaecoo či Farizon. Jednou z nich, která už svoje auta prodává v...

28. dubna 2025

Prozkoumali jsme čínské monstrum. Elektrický offroad posádku hýčká

Elektromobilita se zpravidla skloňuje v souvislosti s ekologií a udržitelností. V případě Dongfeng MHero jsou to vedlejší pojmy. Prim tu hraje obří výkon 1 088 koní, točící moment 1 400 Nm dostupný...

28. dubna 2025

Egyptský šikula staví plovoucí sporťáky, slaví s nimi úspěchy po celém světě

Co začalo před několika lety jako malý projekt lodi ve tvaru auta se nyní proměnilo ve velký počin, píše Reuters. Společnost „Jetcar Kromh“ založil egyptský podnikatel. Jeho plovoucí auta se...

27. dubna 2025

Kabaňova šanghajská show: předvedl luxusní limuzínu i teréňák s mrkačkami

Letošní autosalon v Šanghaji se řadí k největším letošní výstavám. Více než 70 automobilek z 26 zemí představuje své nejnovější modely navržené speciálně pro čínský trh. Nechyběly výtvory od...

27. dubna 2025

Prezident Pavel svolal dakaristy na buřty do Lán. Přivezli trucky i kachnu

Většina účastníků Dakaru pořádá své vlastní promoakce, ale asi vůbec poprvé se sešli čeští účastníci společně v tak velkém počtu. Pozvaní byli samozřejmě naprosto všichni a dorazila jich většina....

26. dubna 2025

Dieselgate po korejsku. Hyundai zaplatí v Německu pokutu 1,5 miliardy korun

Jihokorejská automobilka Hyundai dostala v Německu pokutu 58,5 milionu eur (téměř 1,5 miliardy Kč) kvůli manipulacím s testy emisí u naftových vozů. Informovala o tom agentura DPA, která se odvolává...

26. dubna 2025

Ladné italky, noblesní němci i opulentní ameriky. Srazová sezona startuje

Letošní srazová sezona startuje. A hned na začátku slibuje opravdu nabitý víkend. Na své si o něm přijdou prakticky všichni milovníci dvou stop. Zejména v sobotu je nabídka automobilových srazů velmi...

25. dubna 2025  13:49

Kupujete auto? Raději běžte tam, kde to umí, radí autoři testu autosalonů

Rozstřel

Třetím rokem testují redaktoři iDNES.cz české prodejce automobilů. „Prodávají druhou nejdražší věc hned po bydlení. Oba předchozí roky nás udivilo, s jakým amatérismem jsme se místy setkali,“...

25. dubna 2025

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Kachna 21. století je Ikeou na čtyřech kolech. Vzdává hold gaučingu

Nová generace Citroënu C3 je jako pojízdná pohovka do města, do které se budete těšit kvůli pohodlnému svezení i tam, kde to asfaltéři odflákli. Zdaleka ne vše je sice ideální, ale Francouzi opět...

25. dubna 2025

Tajný tip profesionálního veteránisty. Na aukci můžete vydražit britského exota

Nadcházející víkend bude patřit veteránům. Výčet těch nejzajímavějších přinese tradiční diář petrolheada, který vydáme v pátek. Milovníci aut v Praze a okolí doslova nebudou vědět, kam dřív skočit....

25. dubna 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.