Neděle 28. února 2021, svátek má Lumír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 28. února 2021 Lumír

Tip na zajímavou ojetinu. Peugeot 207 byl lepší než předchůdce

Model 207 nahradil v roce 2006 oblíbenou a konzervativně pojatou 206. Novinka přinesla víc ve všech směrech. Otázkou však je, jestli tomu tak bylo i po stránce spolehlivosti.

207 byla jedním z prvních vozů své třídy s dvouzónovou samočinnou klimatizací. Dodnes to řada aut nemá. | foto: Peugeot

Peugeot 206 nahradil v roce 1998 legendární 205. Ač byl vůz zcela nový, bylo vidět, že se značka zaměřila zejména na design. Technika byla v tomto případě lehce podružná, takže vůz musel žít s původními motory řady TU z druhé poloviny 80. let, stejně jako s tradiční zadní nápravou odpruženou torzními tyčemi.

Výjimku představovaly diesely z řady DV, které se však objevily až v průběhu produkce. To u nástupnické 207 se technika řešila o poznání víc, takže ač tvary v zásadě rozvíjely ty u předchůdce, pod nimi byla řada věcí jinak.

S novým podvozkem

Stejně jako už dříve představený původní Citroën C3, dostala také 207 zcela novou zadní nápravu. Ta využívá torzní příčku a vinuté pružiny, takže v porovnání s originálním řešením PSA, používaným od 80. let, je o dost jednodušší a hlavně zcela bezproblémová.

Peugeot 207

Bohužel každá mince má dvě strany a v tomto případě je tou odvrácenou omezený komfort odpružení, kterým 207 kvalit předchůdce bohužel nedosahuje. Druhou chybou je hlučnější projev.

Vpředu se zůstalo u modifikovaného McPhersonu, avšak i tady se děly změny. Tou hlavní je nahrazení archaického hydraulického posilovače řízení úsporným elektromechanickým. Elektromotor je v tomto případě umístěn dole u ozubené tyče, s níž tvoří jeden montážní celek.

Který motor zvolit

Doporučujeme: 1.4 16V (65 kW): Motor známý jako ET3 byl pokusem PSA o inovací původních agregátů řady TU. Na stávající blok byla namontována nová dvouvačková
hlava s 16 ventily. Motor potěší jízdní dynamikou stejně jako spolehlivostí, jen mu musíte dopřát po 120 000 km nové rozvody.

NEBRAT: motory 1.4 VTi a 1.6 VTi: Nové motory EP3 a EP6 byly zamýšleny jako náhrada za starší 1.4 16V (viz výše) a 1.6 16V TU5J4. Po technické i jízdní stránce jsou úžasné, avšak jejich spolehlivost lze sotva označit za dostatečnou. Spektrum problémů je široké a zahrnuje i fatální závady.

NEBRAT: 1.6 Flex: Vzácná varianta původní 1.6 z řady TU spalující palivo E85 a benzin v libovolném poměru. U nás na ni takřka nenarazíte.

Zejména zkraje produkce nebývaly výjimkou různé výpadky, doprovázené tuhnutím řízení při otáčení volantem, na což Peugeot reagoval různými modifikacemi. Z pohledu rozebíratelnosti přední nápravy potěší možnost vyměnit samostatně čep ramene. Bohužel oba silentbloky samostatně výrobce jako originální díl nenabízí. Kdo nechce měnit celé rameno, nechť zabrousí k obecným prodejcům náhradních dílů, kteří oba silentbloky samostatně nabízejí.

S ročním zpožděním

V době příchodu 207 ještě nebyly zcela hotové moderní zážehové motory řady EP, vyvinuté ve spolupráci s BMW, takže novinka musela vzít za vděk staršími, převzatými z předchůdce.

Přesto ne vše bylo špatné. Původní osmiventilová 1.4 již parametry neoslní, avšak její dvouvačková verze s 16 ventily, pojmenovaná ET3, jede dodnes velice dobře a hlavně je spolehlivá.

V létě 2007 konečně dostala 207 nové agregáty z již zmíněné řady EP. Kromě základní 1.4 VTi a od ní odvozené 1.6 VTi byla v nabídce rovněž přeplňovaná 1.6 THP. V civilních verzích nabízela 110 kW, od roku 2009 s příchodem Euro5 pak 115 kW. Vrcholem bylo provedení se 128 kW, pojmenovaná nikoliv GTi, jak by se dalo čekat, nýbrž RC.

Peugeot 207

Technika a problémy

Po technické i jízdní stránce byla řada EP takřka bezkonkurenční. Jen těžko už může být technika zážehových motorů vyspělejší. Bohužel celá řada i fatálních problémů v zásadě vylučuje tyto agregáty, jakkoliv jízdně imponující, ze hry u zájemce o ojetou zážehovou 207.

Fotogalerie

Na rozdíl od předchozí řady TU či ET3 jsou rozvody v tomto případě poháněny řetězem. Ten platil dlouhá léta za jistotu, neboť i sebelepší ozubený řemen potřebuje jednou za čas vyměnit, jinak hrozí destrukce motoru.

Historie však ukázala, že na moderních motorech to již zdaleka neplatí. Zatímco ozubené řemeny na starých "téúčkách" pracovaly až neuvěřitelně spolehlivě, řetězy na nových motorech EP se vytahovaly a řetězová kola na kladkách se protáčela.

To ale není vše. Zejména 1.4 VTi a 1.6 VTi jsou známy zvýšenou konzumací oleje. Nedělají to všechny, avšak i s tím se někteří majitelé potýkají. Spotřeba může dosáhnout klidně až 0,5 l na 1 000 km.

Časté závady

- Vadný snímač teploty chladicí kapaliny. Zkraje produkce.
- Zanesený filtr pevných částic. Pokud někdo ignoruje výzvu k doplnění aditiv a s vozem jezdí. Výměna za repasovaný dnes vyjde cca na 5 000 Kč.
- Obtížné řazení převodů. Řešením je výměna ovládacího mechanismu.
- Špatně pracující elektromechanický posilovač řízení. Zkraje produkce, mění se vcelku s ozubenou tyčí.
- Závady originálních autorádií. Ze začátku produkce.
- Špatně ukazující palivoměr. Mění se plovák v nádrži. Vinou zoxidovaného potenciometru.
- Klepající tyčky předního stabilizátoru. Běžně po ujetí cca 40–50 tisíc km.
- Závady motorů řady EP. Spektrum je široké a sahá od vytahaných rozvodových řetězů přes obtížné startování vinou svíček až po vysokou spotřebu oleje, vadné zapalovací cívky či karbonem zanesenou hlavu válců.
- Špatně fungující servomotor systému Valvetronic. Pouze motory 1.4 VTi a 1.6 VTi.
- Opotřebené vysokotlaké čerpadlo přímého vstřikování. Pouze 1.6 THP.

Vytvořeno ve spolupráci s časopisem AUTOHIT

Autor:
  • Nejčtenější

Past na řidiče v Praze. Desítky aut skončily v tramvajovém kolejišti

Nádražní ulice na pražském Smíchově prošla rekonstrukcí. Za autobusovým terminálem u vlakového nádraží čeká ve směru...

Nová Fabia extrémně narostla, dostane až 150 koní. Už jsme s ní jeli

Přiznávám, pro fabie všech generací mám slabost. Hlavně ty kombíkové. Jsou fajn a na úplně normální ježdění pro ty, kdo...

Superbem z hřebčína teď pohne leda šestispřeží, auto je k mání za pár tisíc

Říkáte si někdy, za jak dlouho vám zestárne vaše nové auto natolik, až se s pořádnou porcí kilometrů stane neprodejným?...

Krásný elektrohyundai má být přelomem. Nabije i všechno ostatní

Před dvěma roky uhranul frankfurtský autosalon fantastický koncept Hyundaie. Výrazná studie, která byla poklonou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Elektromobily ztratí do čtyř let až 70 procent hodnoty, tvrdí studie

Po čtyřech letech přijde majitel auta do zásuvky až o sedmdesát procent původní ceny. Tvrdí to nová zpráva společnosti...

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...

Mord v hospodě U Dvou koček. Zloději odnesli cigarety, víno a ruce oběti

Premium Okolo pouličních lamp tančily roje vloček. Sníh propůjčil pražským ulicím něžný a romantický vzhled. Jen jediné...

  • Další z rubriky

OBRAZEM: Stoletá Mazda má v Německu parádní muzeum, pojďte na prohlídku

Letos slaví Mazda výročí 100 let. Podívejte se na slavné, zajímavé i pozapomenuté modely této výjimečné japonské...

Dvacetiny nejcharismatičtější alfy: GTA je poklad, skvělou volbou diesel

Před dvaceti roky představila Alfa Romeo hatchback 147, jedno z nejcharismatičtějších aut své doby, které okouzlilo i...

Muž s cejchem SS: brilantní konstruktér a Hitlerův inženýr Ferdinand Porsche

Premium V sobotu 30. ledna je to přesně 70 let, co zemřel zakladatel jedné z nejproslulejších automobilek světa – rodák ze...

Autofotka týdne: Geniální krabička Fiat Panda je oslavou jednoduchosti

Malé hranaté autíčko, které na první pohled nepobralo příliš krásy ani výkonu, se stalo jednou z automobilových legend....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Gabriela Koukalová: Exmanžel mě podváděl a myslím, že utrácel mé peníze

Bývalá světová šampionka v biatlonu, dnes moderátorka televizního pořadu Showtime, Gabriela Koukalová přiznává v...

Bondgirl Rosamund Pike žije v Česku. Překvapili ji opilí rafťáci v Krumlově

Britská herečka Rosamund Pike (42), známá například z bondovky Dnes neumírej, se kvůli natáčení s celou rodinou...

VIDEO: 5 triků, jak v obchodě otevřete mikrotenový sáček. Rychle a bez nervů

Suché ruce a mikrotenové sáčky - často náš největší nepřítel v obchodech. Někdy je to v oddělení pečiva či ovoce a...

Zemřel český DJ Thomas Coastline. Bylo mu 35 let

Zemřel známý český DJ Thomas Coastline, vlastním jménem Tomáš Malina. V minulosti prodělal rakovinu tlustého střeva. O...

Chci kratší pracovní týden a pět týdnů dovolené, říká Maláčová

Válka o kurzarbeit dospěla do fáze podepisování podmínek mírové dohody. Alespoň to tak působí z úst ministryně práce a...