Ceny zánovních ojetin stouply za rok o devět procent

  14:08aktualizováno  14:08
Zájem o zánovní automobily zdražuje ojeté vozy v Česku. Cena čtyřletých ojetin se za poslední rok zvýšila průměrně o devět procent. Důvodem je růst spotřeby obyvatelstva a vzrůstající prosperita firem, které stojí za zvyšující se poptávkou.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda Auto

Na trh se také dostávají stále více vybavené mladé ojetiny, u nichž cenu zvedá příplatková výbava. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.

„Ceny ojetin táhne vzhůru segment zánovních vozů, který dynamicky roste, což pozorujeme v rámci naší značky Mototechna, jež dosahuje už zhruba desetiny objemu prodejů celé skupiny. Je jasné, že lidé volí zánovní vozy namísto vozů nových. Vliv na růst cen běžných ojetin ve stáří do osmi let není nijak zásadní,“ uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček. 

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

Ilustrační snímek

Na druhou stranu do tuzemska podle Vaněčka proudí stále starší a nekvalitnější ojetiny ze zemí západní Evropy, a to zejména vozy s dieselovými motory, které jsou k nám dováženy pod cenou, jelikož jsou pro evropské řidiče morálně nevyhovující.

Trh s osobními vozidly je podle ředitele Cebie Martina Pajera výrazně ovlivněn dominancí značky Škoda prakticky ve všech segmentech a právě cenová politika této značky určuje úroveň cen celého trhu.

„U vozidel Volkswagen je vývoj cen kolísavější, během roku došlo ke zvýšení ceny i propadům, a to zejména u dieselových motorů, což přisuzujeme hlavní roli této značky v aféře dieselgate s emisními podvody,“ uvedl Pajer. Aféra podle něj sice snížila podíl dieselových motorů v případě koupě nových vozidel, ale u ojetých situaci výrazně nezměnila, a to jak z pohledu poměru zastoupení druhů motorů, tak i cen jednotlivých vozů.

Za nižšími cenami aut s dieselovými motory, než jaké byly očekávány v době pořízení vozidla, podle něj stojí spíše přebytek fleetových vozidel.

V segmentu mini a malých aut průměrná cena narostla o 12 procent. Cena nejprodávanější Škody Fabia se pak zvýšila o více než 13 procent. V nižší střední a střední třídě ceny rostly o necelá čtyři procenta. Škoda Rapid ale podražila o 12 procent. Tyto automobily jsou přitom nejčastějšími flotilovými vozy a jejich následný prodej po ukončení operativních leasingů výrazně ovlivňuje relativní nízké ceny ve srovnání s ostatními segmenty.

Zánovní ojetiny vyšší střední třídy podražily o sedm procent. Způsobil to zejména nárůst ceny dominantního Superbu. Ceny ojetých SUV rostly o 12 procent.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Sněhulák v dehtu: Rozumíte hantýrce bazarníků? Otestuje se

Ilustrační snímek

Českem začíná východoevropská říše ojetin. Porozumět tajemnému jazyku bazarníků je pro ty, kteří nové auto nechtějí,...

Pekelník z Brna: dvoutakt dopovaný kompresorem se vrací po 90 letech

Zetka Z18 "Pekelník“

Před devadesáti roky vsadila brněnská Zbrojovka na netradiční spojení dvoutaktního motoru s kompresorem. Jedinečný...

Revoluční dodávku postavili Francouzi roku 1939, byla ošklivá a praktická

Citroën TUB

Prvním moderně řešeným dodávkovým automobilem se stal opomíjený Citroën TUB. Primát mu zajistily posuvné dveře na boku...

Najdete na iDNES.cz