Ceny zánovních ojetin stouply za rok o devět procent

  14:08aktualizováno  14:08
Zájem o zánovní automobily zdražuje ojeté vozy v Česku. Cena čtyřletých ojetin se za poslední rok zvýšila průměrně o devět procent. Důvodem je růst spotřeby obyvatelstva a vzrůstající prosperita firem, které stojí za zvyšující se poptávkou.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda Auto

Na trh se také dostávají stále více vybavené mladé ojetiny, u nichž cenu zvedá příplatková výbava. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.

„Ceny ojetin táhne vzhůru segment zánovních vozů, který dynamicky roste, což pozorujeme v rámci naší značky Mototechna, jež dosahuje už zhruba desetiny objemu prodejů celé skupiny. Je jasné, že lidé volí zánovní vozy namísto vozů nových. Vliv na růst cen běžných ojetin ve stáří do osmi let není nijak zásadní,“ uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček. 

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

Ilustrační snímek

Na druhou stranu do tuzemska podle Vaněčka proudí stále starší a nekvalitnější ojetiny ze zemí západní Evropy, a to zejména vozy s dieselovými motory, které jsou k nám dováženy pod cenou, jelikož jsou pro evropské řidiče morálně nevyhovující.

Trh s osobními vozidly je podle ředitele Cebie Martina Pajera výrazně ovlivněn dominancí značky Škoda prakticky ve všech segmentech a právě cenová politika této značky určuje úroveň cen celého trhu.

„U vozidel Volkswagen je vývoj cen kolísavější, během roku došlo ke zvýšení ceny i propadům, a to zejména u dieselových motorů, což přisuzujeme hlavní roli této značky v aféře dieselgate s emisními podvody,“ uvedl Pajer. Aféra podle něj sice snížila podíl dieselových motorů v případě koupě nových vozidel, ale u ojetých situaci výrazně nezměnila, a to jak z pohledu poměru zastoupení druhů motorů, tak i cen jednotlivých vozů.

Za nižšími cenami aut s dieselovými motory, než jaké byly očekávány v době pořízení vozidla, podle něj stojí spíše přebytek fleetových vozidel.

V segmentu mini a malých aut průměrná cena narostla o 12 procent. Cena nejprodávanější Škody Fabia se pak zvýšila o více než 13 procent. V nižší střední a střední třídě ceny rostly o necelá čtyři procenta. Škoda Rapid ale podražila o 12 procent. Tyto automobily jsou přitom nejčastějšími flotilovými vozy a jejich následný prodej po ukončení operativních leasingů výrazně ovlivňuje relativní nízké ceny ve srovnání s ostatními segmenty.

Zánovní ojetiny vyšší střední třídy podražily o sedm procent. Způsobil to zejména nárůst ceny dominantního Superbu. Ceny ojetých SUV rostly o 12 procent.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Nejslavnější české auto. Rychlá tatra vozila celebrity i zlé estébáky

Tatra 87, rok výroby 1940

Nejslavnějším československým osobním automobilem je aerodynamická Tatra 87 určená původně pro vyšší klientelu. Za...

Před 150 lety v Londýně vyzkoušeli semafor, test ukončil až výbuch

semafory

První mechanický semafor v historii byl nainstalován před 150 lety, 10. prosince 1868, na křižovatce před sídlem...

Rok 1968 byl pro Mercedes přelomový. Žralok vozil do pivovaru dělníka Havla

Mercedes Benz 240D 3.0

Osmašedesátý rok minulého století zaznamenal nejen politický var, ale také významnou změnu na automobilovém trhu....

Najdete na iDNES.cz