Lék na odřeniny ze supermarketového parkoviště. Auto ránu ohlásí

aktualizováno 
Asi každý motorista si z parkovišť u supermarketů odvezl nějaký šrám na karoserii. Horší na tom je, že neobratný řidič, který upravil fasádu vedle zaparkovaného vozu, ujede. Poškozený si pak často až za několik dnů láme hlavu, kde ke škrábanci nebo promáčknutí přišel. S tím může být brzy konec.

Německá společnost Hella totiž aktuálně vyvíjí produkt nazvaný IDDS (Intelligent Damage Detection System), který dokáže rozpoznat sebemenší poškození karosérie. Systém by se měl skládat ze čtyř až dvanácti senzorů, jež pomocí speciálního algoritmu zpracují elektrické impulzy, způsobené tlakem konstrukce. Okamžitě také dokáže vyhodnotit intenzitu poškození, proto se dozvíte, zda trefil auto například kamínek od projíždějícího auta, nebo jste měli opravdu smůlu a parkovat pod tím divně ohnutým stromem, byla skutečně chyba.

Masakr na parkovišti

Sledujte titulní video, na kterém 92letý řidič ve Wisconsinu poničil během pár sekund několik aut při neobratném odjezdu z parkoviště. Podle policie byl řidič stižen náhlou fyzickou indispozicí.

IDDS se také bez problémů propojí s navigačním systémem vozu a všemi kamerami, kterými budou auta blízké budoucnosti obsypaná. K dispozici tak bude jasný důkaz toho, co a kde se stalo. To může samozřejmě pracovat i proti vám. Jestliže se nepodaří manévr s pronajatým vozem a způsobíte nějakou škodu, bude na vás čekat na parkovišti zástupce společnosti s pokutou za poškození, ještě než se stačíte vrátit. Na druhou stranu může nainstalovaný systém pomoci bezpečnějšímu provozu. Když bude nad řidičem viset hrozba jasného důkazu při poškození, rozmyslí si, zda řídit a parkovat opatrněji.

Pochopitelně se nabízí i spojení s osobními mobilními zařízeními. Majitel vozu tak bude moci díky zprávě na telefon nebo tablet reagovat v reálném čase a neobratného řidiče na parkovišti dostihnout, ještě než zmizí z místa nehody.

Hella se svým nápadem zaujala velké množství automobilek v čele s BMW. Na chytrou detekci škod si však zájemci budou muset chvíli počkat. První vozy vybavené systémem IDDS neopustí výrobní haly dříve než v roce 2018.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Před sto lety se do chaosu Prahy vložil strážník, musel se umět i prát

Strážník řídí dopravu na Václavském náměstí v Praze. (1932)

Počátkem dvacátého století přerůstala Praha pomalu ve velkoměsto se všemi jeho negativy. Počet obyvatel přesáhl půl...

Na oslavy století Citroënu dorazily do Prahy dvě party četníků s kachnou

100 LET Citroën

Unikátní veterány, četníky ze Saint Tropez, francouzský boulevard i testovací centrum nových vozů, to vše nabídla...

Před padesáti roky Rumuni představili dacii, ve výrobě vydržela 35 let

Dacia 1300

Mezi dvěma světovými válkami byla Bukurešť mondénním výstavním městem, říkalo se jí Paříž Východu. Po válce zbídačená...

Autofotka týdne: Z legendární vlnité dodávky Češi postavili výčep

Citroën H přestavěný na pojízdný výčep

Tvůrci jí pojmenovali Pivní mašina, za základ jim posloužila jedna z nejslavnějších dodávek vůbec. Citroën H...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz