Na sraz dvoutaktů se chystá ekologický wartburg s katalyzátorem

  12:15aktualizováno  12:15
Milovníci aut značky Trabant, lidových vozítek z bývalé NDR, se o víkendu sjedou do Vrbna na Strakonicku. Přijede i ekowartburg.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Setkání představí nejen klasická auta s dvoutaktními motory, jež byla ostatním motoristům pro zábavu, na jedenáctý ročník akce dorazí i speciálně upravené vozy, které jejich majitelé hýčkají více než luxusní vozy.

Organizátoři navíc slibují i jednu perličku. Českou premiéru zde bude mít ekologický wartburg s katalyzátorem. Potvrdil to jeden z organizátorů Radek Zajíc.

"Očekáváme okolo stovky vozů, mezi nimi třeba trabant kabriolet, pick up či trabant s motorem vzadu. Přijet by měli jak čeští majitelé, tak i fandové z Polska a Slovenska,“ uvedl Zajíc. Utkají se spolu v jízdě zručnosti, slalomové zkoušce a speciálním testu.

Vozy budou vystaveny u kostela svaté Markéty
Trabanty absolvují v sobotu vyjížďku do nedaleké Blatné. Před zámkem postojí mezi 15. a 17. hodinou. Již v pátek se ale znovu po roce vydají Strakonic, kde budou vozy vpodvečer vystaveny na parkovišti u kostela sv. Markéty, a poté projedou městem.

Na vrbenský sraz přijíždějí vozy, které jejich majitelé s láskou hýčkají a upravují. Jezdí přitom celé rodiny, mladí nadšenci nebo i starší páry, které mají trabanta již desítky let. Trabanty zdobí prvotřídní laky či podvozky a mají úpravy motorů a zvukové aparatury. Nechybí tak trabanty kabriolety, limuzíny či soutěžní speciály.

Hodnota takto vylepšeného vozu přesahuje i 100 000 korun.

Vozidlo trabant je pro mnohé životní styl
"Rok od roku přibývá mladých, kteří k trabantům takzvaně přičichnou. Jsou to jak osmnáctiletí, co dostanou řidičák a pro něž je to dostupné auto, tak i děti těch, kteří mají trabant jako koníček na celý život. Trabant je zkrátka životní styl,“ dodal Zajíc, který sám vlastní několik aut této značky.

To potvrzuje sedmadvacetiletá Ivana Kosejková z Vlastibořic u Liberce, která se na akci objevila před dvěma lety.

"Neměli jsme auto, tak jsme si řekli: koupíme nějakou hrobku, tráboše. Chytlo nás to na prvním srazu. Manžel se úplně zbláznil, furt dělá auta a není doma. Když chci být s ním, musím do garáže,“ usmívá se.

Vůbec první trabant sjel z výrobního pásu automobilky v německém Zwickau na počest výročí Velké říjnové socialistické revoluce v roce 1957. Jméno Trabant vzešlo z veřejné soutěže, znamená "průvodce člověka“. V roce 1990, rok před ukončením výroby, se objevil i trabant se čtyřtaktním motorem 1,1.

Celkem se vyrobilo přes tři miliony trabantů. Dodnes je jich u nás registrováno přes 35 000. Jejich průměrné stáří dosahuje 34 let.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

  • Další z rubriky

Déšť veterány nezastaví. Na ondřejovský kopec šplhaly jako zamlada

Posázavský Klub Historických Vozidel už tradičně pořádá koncem září závod Ondřejovská osmička. Na osmdesátikilometrovém...

Prodeje ojetin rostou. Na bohatém okraji Prahy otevřel nový bazar

Největší prodejce ojetých aut v regionu střední Evropy, skupina AAA Auto, má novou významnou prodejnu. Po dlouhé době...

KOMENTÁŘ: Pokuta za to, že nemáte na nové auto, má zachránit ovzduší

Poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků, lidové označení ekodaň nebo ostřeji...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Najdete na iDNES.cz