Diskuse k článku

OBRAZEM: Milovníci starého harampádí otevřeli sezonu

Sraz vozů Škoda 100 a 110 otevřel veteránskou sezonu. Výročí 50. narozenin zahájení výroby první škodovky, které vzniklo víc než milion, oslavili majitelé na srazu u příležitosti zahájení nové sezóny v Muzeu Výtopna Zdice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D60a28v30i55d 41K67n81a83p58e38k 8807404686385

Líbí se mi, že většina těch veteránů má původní espézetky ve tvaru XY-12-34. Nové RZ s pomíchanými čísly a písmeny se na ně vůbec nehodí.

Akorát mě trochu překvapuje espézetka na vozíku s jedním kolem na obrázku 26: BMD 08-52. Vozíky měly dříve SPZ ve tvaru 12-XY-34, aby se právě odlišily od aut. Vím, že můj děda mě espézetku na vozík tuším 37-BM-45.

0/0
4.6.2019 9:42

J37a50r88o53s39l66a10v 14H28o53r90k33ý 3984834169456

Boleslav má den otevřených dveří?

0/0
15.5.2019 8:05

J23i47ř37í 91E32r51b82e68n 1413684586597

Škoda 100/110 je sice zřejmě nejhorší velkosériovou škodovkou (designově i kvalitářsky), přesto ji mám taky tak trochu rád a děkuji za fotky :-)

+1/0
11.4.2019 20:08
Foto

M50i63r42o30s47l13a21v 15S44t23e27i25n32e55r 2986750630176

Byla to kdysi touha každého Čecha, hned po bytu 2+1 v paneláku. Mnozí, jako já, se nezmohli ani na Velorex v montgomeráku.

Proti Velorexu nesporně pohodlnější varianta prostředku k přemisťování se. Simca Aronde , rezavějící už na prospektu, byla už hvězda z jiného světa.

0/0
8.5.2019 20:07

V67l97a76d23i24s42l12a75v 15N85o66h30e22j69l 7188507638641

to eRko je proste paradni, neda se svitit R^

+1/0
11.4.2019 0:09

P21e69t84r 95V71a11r11g10a 3295213680760

Jste si s tím Renaultem 12 jistí? Viděl bych to spíše na Dacia 1300 s nalepeným odznáčkem od Renaultu. Ale to je jedno - kromě kvality provedení v tom nebyl rozdíl ;-)

0/0
10.4.2019 21:50

M17a14r33t10i59n 81V37á48v98r28a 4716965344481

My tam o vikendu byli taky. Super lidi.

+1/0
10.4.2019 18:12

M11a56r17e81k 91K44l64u92f31a 3718354754226

Podle někoho možná harampádí, ale i po 40-50 letech je to stále provozuschopné. Zajímalo by mne, kolik dnešních Kodiaqů či Octavií bude v roce 2065 jezdit .... :-P:-)

+6/−1
10.4.2019 13:34

Š24i22m89o16n 38M44a59r26t87y69n57e67k 7353265213516

Tak pokud budou schované v garáži a jezdit minimálně, tak určitě hodně.

Nebo si myslíte, že Š 100 v pohodě najela 200 tis. km a více a vydržela stát každý den mimi garáž 30 let?

+7/−2
10.4.2019 14:16

J23a97n 46J61a86n97e71č14e86k 9830163510206

I když budou stát v garáži, tak tomu proti těm hundrtkám postupně odejdou všelijaká čidla a řídicí jednotky, nikdo to dohromady nedá a tím to auto zdechne.

+7/0
10.4.2019 15:33

P12e38t34r 16Č25e34r85m37á64k 9688895889960

Těžko říct, soudobá auta té srovky se vstřikováním už měla ŘJ a dneska s tím nějaký fatální problém není. A zbytek záleží na konkrétním zpracování.

0/0
10.4.2019 18:57
Foto

R22o86m58a23n 65K28o53z51e18l 4727876233344

Tyto Škody 100/110 hodně korodovaly a motory po 100 tisíc km vykazovaly značné opotřebení a nutnost generálky. Platí to i o dnešních Octaviích a Kodiacích?

+3/0
10.4.2019 21:02

J25i50n85d29ř53i37c17h 15Š85k40o33p61e20k 4905341240585

GO motoru udělal každý, kdo do aut či strojů trochu viděl, finančně za pár korun.

0/0
10.6.2019 9:47

J39a56r72o88s84l83a54v 72H28o87r96k68ý 3924654459916

Nejzdi uz pomalu ani ted, kramy.

0/−1
11.4.2019 5:34

M89a18r45t50i44n 24V62a80v90r36u56š35a 6611556360292

Já bych to tak horký neviděl.

0/0
11.4.2019 6:51

J36a58r42o41s50l44a40v 65H40o56r35k48ý 3194464919736

Poslední docela hezké Škodovky.

+2/−1
10.4.2019 9:36

J68i29ř82í 87E72r23b24e92n 1913974586377

Sorry jako, ale na 100/110 není hezkého skoro nic. To auto jako by nevědělo, jestli má být kulaté, hranaté nebo něco mezi tím. Snaží se být pontonové jako Wartburg, ale má ocumlané rohy bez jakékoliv sjednocující křivky. Zadní světla mají jiné zaoblení než bočnice. Na zakulacených náraznících jsou hranaté gumové prvky, ozdobný kryt mřížky motoru má naprosto jiný tvar než průduchy pod ním... 105/120 jsou proti 100/110 výrazně designérsky vyspělejší.

+1/0
11.4.2019 20:14

M29a20r71t61i77n 41N44e32b13e51s54k76ý 7796200877882

Souhlas, stovka je výsledkem "inovace" za každou cenu a vypadá,

jakoby na zadek došly nápady a peníze, tak se to tak nějak provizorně zavřelo, aby nekoukala řemenice ven a bylo na co nalepit nějaké levné univerzální lampy a SPZ.

0/0
12.4.2019 12:29

M23a70r54t43i81n 46N92e36b52e41s63k45ý 7286480577462

Při pohledu na 105/120 z boku je vidět,

že vpředu mohl být motor a vzadu až k opěradlům kufr.

Pak si soudruzi spočítali, že by to bylo, jak se nyní říká na levici

"mimo ekonomický rámec" a také mimo jakékoli možnosti plánovaného hospodářství.

Tak do toho zase narvali "embéčko"....

0/0
12.4.2019 12:37

J80i38ř21í 45E62r86b41e15n 1573514846267

105/120 má karosérii z typu 727, kde skutečně byl motor vpředu a pohon zadních kol - jenže AZNP v 70. letech fakt neměly prachy, pořád ještě splácely úvěr na fabriku na embéčka a k tomu se musely vyrovnávat s půlmiliardovou škodou z požáru v srpnu 1969. Posadit tu moderní kastli na starý podvozek bylo tehdejší optikou nejsnazší řešení. Prostě se tím podlahovým tunelem namísto kardanu a výfuku vedly trubky k chladiči a hadice k topení ;-D

0/0
16.4.2019 21:11
Foto

R73o15m17a62n 34K35o79z30e52l 4257546813274

Souhlas, už v dobovém Světě motorů psali, že "je jasné, že náročnějšího uživatele vzhled nové škodovky neuspokojí". Tehdy už byly v módě hranatější tvary.

0/0
12.4.2019 20:55

M45a18r46e76k 98J14a63n93e18č95k51a 1977526353351

Vzhledem ke stavu některých exemplářů, bych spíše hledal v areálu nápis kovošrot ;-D Dle fotek, snad kromě Š110R a Š130, tam nic, coby stálo za řeč, nebylo. Š100L, Š110L, Š105L jsem si užil za mladších let ve stylu DoDo do sytosti, aby se to vůbec dalo používat. Dnes bych to nechtěl, ani zadarmo. Jsou mnohem zajímavější veteráni té doby i ze zemí východního bloku.

+2/−5
10.4.2019 2:05

J39a48n 84M40a61c76h61á46č 3337116203922

Podle ,,odborného" komentáře,soudím,že vaše sběratelská vášen,zahrnuje vůz na páteční jízdu na chatu,hnojdé Accent 1,3 i ,z roku výroby 2001......

+2/−2
10.4.2019 7:50

M67a37r92e65k 82J39a28n27e77č93k38a 1587466303311

Naprosto mizerný odhad ;-D Na těch škodováckých křápech jsem se naučil auta opravovat a upravovat, aby to bylo použitelné, takže si servis na všech vozech v rodině dělám sám. Hyundai jsem taky nikdy nevlastnil a nemám to sice ani v plánu, ale očividně už i sběračům šrotu leží v žaludku ;-) Jezdím denně a v rodině je vícero aut. Pokud si někdy pořídím nějakého veterána, tak by to bylo třeba R5 GTE, nebo zatím ještě mladá Honda CRX Targa. Tak hodně zábavy s tím sběratelským šrotem :-P

+1/0
10.4.2019 19:53

M65a19r65t63i81n 98V53a90v14r39u23š29a 6491826710232

Podle sebe soudím tebe, co?

0/0
11.4.2019 6:54

M75a87r21t95i65n 24N40e67b68e34s18k57ý 7446200367922

Neznáte "nejlepší český kombík všech dob" ?

Já také ne a ani netoužím....

0/0
12.4.2019 13:21
Foto

M41i54r95o37s67l46a37v 92S24t45e88i35n68e19r 2776440160806

Nejlepší kombík všech dob byl můj W124 Mercedes 250DT. Atmosférický pětiválec se vstřikováním do předkomůrek mi vydržel do 398 tis. km, když jsem ho prodával, byl bez závad, nerezavý a spolehlivý jako ámen v kostele.

0/0
8.5.2019 20:15

Z62d69e35n34ě65k 51W78e96r94n57h89a95r55t 6937135292878

No prima, vy to nechcete ani zadarmo. Dobrý vědět. A taky je dobrý vědět, že jsou i lidé, kteří to chtějí a dokonce jsou do toho ochotní investovat, peníze, ale hlavně čas.

+2/0
10.4.2019 10:25

M93a85r43e54k 38J60a27n81e29č34k14a 1987586553721

No kdyby to nechtěli, tak by se to za takové nesmyslné peníze ani neprodávalo. Cenu tomu dělají pouze tito koupě chtiví sběrači. Pokud bych volil něco z té doby, byl by to třeba Žiguli, určitě pak Fiat 128 a nepohrdl bych ani z něj vyráběnou Zastavou 101. Mnou uvedené Škodovky fakt ne, ať se to někomu líbí nebo, protože jsem si jich užil na 100 let dopředu, ať se to někomu líbí nebo ne. Je ale na každém, co si za své peníze koupí a čemu bude věnovat svůj čas a nostalgicky se u toho rozplývat a společně si nalhávat, jak skvělá auta to byla. Jeho volba ;-)

0/0
10.4.2019 20:20
Foto

M50i62r57o65s67l16a88v 54S57t70e51i79n13e27r 2886940320486

Po Škodě Lidušce, z r. 1938, jsem měl řadu aut, nejspolehlivější byly vždy Mercedesy. 1972 až 2013 jenom Mercedes, poté nový Škoda Yeti, 4x4 dvoulitr. Dnes mám 106 tis. km najeto, je to spolehlivé auto, vždy jsem dojel do cíle. Tam, kde Mercedes pravidelně uvázl, Yeti projede suverénně.

Nejporuchovější auto byl Fiat 500, každých pár tisíc km něco zlomeného nebo utrženého. Nejvíc zábavy jsem měl s Citroenem 2CV, dóšvó. S tím jsme jezdívali suverénně po strništích.

0/0
8.5.2019 20:25

M31a82r57t71i36n 33N19e17b51e45s26k74ý 7966460117262

Je nepopiratelným faktem, že nástupce na svou dobu pohledného "embéčka", které mělo to, čemu se říká "ksicht", byl strašně levně vypadající kus něčeho,

co vzadu vypadalo, že si to stavěl průměrně zručný kutil,

plastová palubka byla také děs a oproti předchůdci ne krok, ale skok zpátky.

A odvození kupátka 110R zrovna od tohoto byl jediný důvod,

proč se na tuhle řadu dá ještě vzpomenout.

Další nástupce, 105/120, která karoserií ukazovala, že by se do ní dala alespoň postavit mechanika s motorem vpředu byla jen labutí přežitých aut s "všechno vzadu", protože socialismus neměl peníze ani průmysl na změnu.

A navíc v zemích RVHP (kromě licenční Dacie,

prototypy s předním pohonem měly polosy a náboje právě z Dacie)

nikdo nedokázal produkovat funkční homokinetický kloub pro přední pohon.

Není to hezký fakt, ale po 1000MB začal úpadek.

+1/0
11.4.2019 15:37

M55a92r45t46i61n 80N15e40b85e83s86k79ý 7246630397392

Tedy ne, že by v Boleslavi nedokázali nakreslit něco lepšího, ale reálný socialismus, kde nic nebylo a všechno byl problém, všechny snahy zahubil.

Mnozí vývojáři si raději po 1969 koupili zájezd do Jugoslávie

a nějak mezi Slovinskem a Itálií zabloudili v horách....

0/0
12.4.2019 12:33

S80e59i36d72l 25P77e36t33r 1561601635534

"Harampádí" ?

Na čem smažíte autore?8-o

+6/−1
10.4.2019 0:12

R38a82d72i14m 78S85l71á95d58e85k 3861492773279

Nadsázka vám neříká?

+1/0
10.4.2019 19:01

Najdete na iDNES.cz