Diskuse k článku

OBRAZEM: Echt DDR nostalgii ukojí nové pražské muzeum trabantů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M54i90r90o56s17l87a80v 89S32t98e23i18n48e36r

5. 5. 2016

Trabant byl následovník nacistické DKW Meisterklasse. Důsledně využíval recyklaci odpadů a umělé hmoty, přesto byl těžší, než původní dřevěná konstrukce potažená montgomerákem, podobně jako Velorex.

Stejná kategorie, ale s rámem z Manesmanských bezešvých trubek a karoserií z tenoučkého plechu byla legendární Dóšvó, 2CV od Citroena. Výhodou byl čtyřtakt, spotřebu jsem měl pod 5 litrů na 100. Tachometr doplnila boční okénka, která při 80 km/h začala vibrovat, jako brouk krovkami před odletem. Pro svoji lehkou váhu, rolovací gumovou střechu a velká kola to bylo ideální auto do terénu, krásně se s ním jelo po poli. Nabouraný blatník jste klidně vytáhli ručně, malé důlky vyrovnali palcem, plech byl stejně silný, jako vepřové konzervy.

Co z Trabanta, Velorexu nebo 2CV zbylo po srážce se skutečným autem, raději nechci vidět.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M53i53l90a13n 97L42a91š75ť48o14v29k33a

3. 5. 2016

"Trabant sice má duroplastovou karoserii, do které se nezakusuje rez, podlaha a rám karoserie jsou ale kovové a mocně reznou." - to je pěkná blbbost! Jediné co u starších Trabantů rezlo, byla "vlašťovka" která držela pomocný rám motoru. Týkalo se Trabantů tak 20 let starých, stejně stará embéčka už byla dávno v hutích!

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M78a94r98t68i42n 48N39e63b85e11s89k67ý

4. 5. 2016

Rezla nejen vlaštovka, ale i navazující podélné nosníky a nad nimi tenoulinké prahy dveří. Stejně tak úzká plechová příčka pod snímatelným předním čelem. Pokud se dostala vlhkost pod koberec, odešla i podlaha u pedálů. Výhodou bylo, že kromě prahů se vše dalo naohýbat z rovného a silnějšího plechu, na trubky pro hever se hodily elektrikářské trubky, stejně jako na výfuk.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Více už toho není