Diskuse k článku

OBRAZEM: Echt DDR nostalgii ukojí nové pražské muzeum trabantů

V pražském Motole vzniklo muzeum věnované nejznámějšímu výrobku východoněmeckého automobilového průmyslu - trabantu. Podívejte se na slavnostní otevření, na které dorazili hosté se svými duroplastovými krasavci. Přijel i trabant s automatem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M58i26r68o85s10l49a30v 24S84t94e86i67n84e68r 4480892900416

Trabant byl následovník nacistické DKW Meisterklasse. Důsledně využíval recyklaci odpadů a umělé hmoty, přesto byl těžší, než původní dřevěná konstrukce potažená montgomerákem, podobně jako Velorex.

Stejná kategorie, ale s rámem z Manesmanských bezešvých trubek a karoserií z tenoučkého plechu byla legendární Dóšvó, 2CV od Citroena. Výhodou byl čtyřtakt, spotřebu jsem měl pod 5 litrů na 100. Tachometr doplnila boční okénka, která při 80 km/h začala vibrovat, jako brouk krovkami před odletem. Pro svoji lehkou váhu, rolovací gumovou střechu a velká kola to bylo ideální auto do terénu, krásně se s ním jelo po poli. Nabouraný blatník jste klidně vytáhli ručně, malé důlky vyrovnali palcem, plech byl stejně silný, jako vepřové konzervy.

Co z Trabanta, Velorexu nebo 2CV zbylo po srážce se skutečným autem, raději nechci vidět.

0/0
5.5.2016 7:18

M65i85l85a59n 65L82a67š23ť75o79v38k10a 8892584393908

"Trabant sice má duroplastovou karoserii, do které se nezakusuje rez, podlaha a rám karoserie jsou ale kovové a mocně reznou." - to je pěkná blbbost! Jediné co u starších Trabantů rezlo, byla "vlašťovka" která držela pomocný rám motoru. Týkalo se Trabantů tak 20 let starých, stejně stará embéčka už byla dávno v hutích!

+1/0
3.5.2016 8:36

M72a13r50t46i96n 21N72e73b39e32s17k32ý 7226180617952

Rezla nejen vlaštovka, ale i navazující podélné nosníky a nad nimi tenoulinké prahy dveří. Stejně tak úzká plechová příčka pod snímatelným předním čelem. Pokud se dostala vlhkost pod koberec, odešla i podlaha u pedálů. Výhodou bylo, že kromě prahů se vše dalo naohýbat z rovného a silnějšího plechu, na trubky pro hever se hodily elektrikářské trubky, stejně jako na výfuk.

0/0
4.5.2016 17:32

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz