Mladé ojetiny, které zaslouží pozornost: toyoty, mazdy, fordy a porsche

  10:47aktualizováno  10:47
Toyoty Corolla Verso a Avensis, Mazda 2 a 3, malé fordy, Honda Jazz a Subaru Forester vás nenechají na holičkách. Obloukem se při nákupu ojetiny do tří let věku vyhněte Kie Carnival, vozům Renault Espace a Laguna a Peugeotu 407. Radí to nejnovější statistiky stanic technické kontroly v TÜV Reportu.

Toyota Corolla Verso | foto: Toyota

Jedním z vodítek pro výběr ojetého auta ve stáří do tří let mohou být statistiky stanic německé technické kontroly TÜV. Žebříčky v této skupině stále ještě velmi mladých vozů poslouží také jako nápověda zájemcům o nové auto.

Z nejnovějšího, v prosinci vydaného TÜV Reportu vyplývá, že s nejméně závažnými závadami přijíždí na první povinnou kontrolu mezi tříletými vozy Toyota Corolla Verso a nejvíce problémů mívá Kia Carnival.

Kia Carnival

Kia Carnival

V Německu zavítají auta poprvé do stanice technické kontroly už ve třech letech, a ne ve čtyřech jako v Česku.

Přestože nelze při výběru auta spoléhat jen na výsledky od německých technických kontrol, svou cenu mají. Přinejmenším mezi nejlépe hodnocená auta s velkou pravděpodobností neproniknou nespolehlivé a poruchové vozy a na chvostu žebříčku se těžko umístí mimo STK nadprůměrně spolehlivé auto.

Dobrou volbu mezi vozy, které nestihly moc zestárnout a mají za sebou méně než tři roky působení na silnicích, představují vedle vítězné Toyoty Corolly Verso také za ní v pořadí umístěné Mazda 2, Porsche 911, Ford Fusion, Mazda 3, Ford Fiesta, Subaru Forester, Toyota Avensis a Toyota Yaris nebo Honda Jazz.

Mazda 3

Mazda 3

Valná většina majitelů těchto aut přijíždí na technickou kontrolu jako spořádaný pacient mířící na preventivní prohlídku. Technici jen zřídka odhalí vážnou závadu a další kontrola čeká vůz za dva roky.

Se smíšenými pocity musí naopak k datu blížící se povinné prohlídky vzhlížet majitelé rodinného prostorného vozu Kia Carnival. Každé čtvrté tříleté auto přijíždí na kontrolu s vážnou závadou, kterou musí vlastník nechat v servisu odstranit.

Vedle korejského carnivalu žebříček aut do tří let uzavírají Seat Arosa, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Fiat Stilo a skupinka tří renaultů - modely Espace, Laguna a Kangoo.

Renault Espace

Renault Espace

Škodovky lze v žebříčku TÜV Reportu mezi auty do tří let najít hned nad čarou znázorňující průměr 117 sledovaných aut. Do přehledu se vešla dvojice z Mladé Boleslavi, fabia a octavia.

V podrobnějším hodnocení chválí TÜV Report na menší ze škodovek zlepšení kvality ve srovnání s předchůdcem, který nesl název Felicia. Zároveň připomíná technickou příbuznost fabie s Volkswagenem Polo a stejné přednosti i nedostatky obou aut.

Fabie přijíždějí na první předepsanou prohlídku s menší přítomností koroze na nosných částech, než je tomu u ostatních srovnávaných vozů. Ani k brzdovým hadicím a potrubím nemívají technici připomínky. Naopak pod průměrem zůstává stav předních a zadních náprav, osvětlení, účinek brzdy a výfuk. Ve statistikách se zatím objevuje jen fabia první generace.

U octavií se nabízejí výsledky nejnovějšího provedení. Malou kritiku sklízejí tříleté vozy za problémy se světly, jinak se škodovácký bestseller představuje při prohlídkách ve výborné kondici. Octavia, to je opravdový volkswagen (lidový vůz), míní TÜV Report.

STATISTIKY TÜV REPORTU 2009

2-3LETÉ VOZY (průměrně 4,8 % závad)

MÍSTO

VÝROBCE  A MODEL (PRŮMĚR NAJETÝCH KILOMETRŮ V TISÍCÍCH KM) PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU

1. 

Toyota Corolla Verso (47) 2,0

2. 

Mazda 2 (35) 2,1

3. 

Porsche 911(35), Ford Fusion (37) 2,2

5. 

Mazda 3 (41), Ford Fiesta (37) 2,7
7. Porsche Boxster (34), Subaru Forester (46) 2,8
9. Toyota Avensis (51), Toyota Yaris (38), Honda Jazz (36) 2,9
12. VW Fox (31), Mazda MX-5 (40) 3,0
14. Honda CR-V (45), Toyota Corolla (41) 3,1
16. BMW 3 (49), Opel Meriva (37),
Toyota RAV4 (42), Ford C-Max (39)
3,2
20. VW Golf (45) 3,3
21. Mazda 6 (53) 3,4
22. Audi A4 (72), Audi A6 (79) 3,5
24. BMW 1 (46) 3,6
25. Audi A3 (54), Seat Altea (46) 3,7
27. Mercedes SLK (34), Mercedes A (37), Mercedes B (59) 3,8
30. BMW X3 (58), Mazda Premacy (44) 3,9
32. BMW 7 (72), VW Passat (57), Mitsubishi
Space Wagon (44), Audi TT (38), Ford Focus (50),
Saab 9-3 (51), Mitsubishi Colt (39)
4,0
39. Opel Tigra TwinTop (33), Audi A8 (84),
Nissan Micra (34)
4,1
42. Audi A2 (43), Mercedes SL (38),
Nissan Almera (40), Hyundai Tucson (43)
4,2
46. VW Touareg (67), VW Touran (65) 4,3
48. Opel Astra (46), VW New Beetle (37),
Ford Galaxy (68)
4,4
51. Honda Civic (40) 4,5
52. Suzuki Grand Vitara (42), Seat Alhambra (64),
Ford Mondeo (71), Nissan X-Trail (54)
4,6
56. Seat Ibiza/Cordoba (40), Hyundai Getz (37), Smart Fortwo (36) 4,7
59. BMW 5 (73), Renault Modus (34),
Škoda Fabia (44), Škoda Octavia (56)
4,8
63. Jeep Grand Cherokee (57), Volvo S40/V50 (65) 4,9
65. Opel Vectra (62), Hyundai Santa Fe (48) 5,0
67. Opel Zafira (53), VW Polo (38),
Mercedes C (54), Honda Accord (54)
5,2
71. Opel Corsa (38) 5,3
72. VW Sharan (71), VW Lupo (37), Chevrolet Kalos (34) 5,4
75. Ford Ka (32), Suzuki Wagon R+ (35) 5,5
77. BMW Z4 (34), Opel Agila (34),
Renault Twingo (33), Volvo V70 (79)
5,6
81. Mitsubishi Pajero (56), Hyundai Matrix (39) 5,7
83. Renault Scenic (47), Suzuki Jimny (34),
Kia Sorento (58)
5,8
86. BMW X5 (70), Mercedes S (74),
Kia Picanto (34), Mitsubishi Carisma (48)
6,0
90. Fiat Panda (34) 6,1
91. Citroën Berlingo (53), Citroën C2 (40) 6,2
93. Alfa Romeo 159 (59) 6,4
94. Renault Clio (37) 6,7
95. Fiat Punto (38) 6,8
96. Seat Leon/Toledo (53) 6,9
97. Mercedes E (74), Citroën C3 (39) 7,0
99. Alfa Romeo 147 (47) 7,1
100. Renault Mégane (48) 7,2
101. Mini (36) 7,3
102. Peugeot Partner (53) 7,4
103. Citroën C5 (60), Peugeot 807 (61) 7,6
105. Mercedes M (64) 7,9
106. Citroën C4 (45), Peugeot 206 (40) 8,0
108. Nissan Primera (50) 8,2
109. Peugeot 307 (48) 9,1
110. Renault Kangoo (48) 9,4
111. Renault Laguna (55) 9,5
112. Renault Espace (64), Fiat Stilo (49) 10,1
114. Peugeot 407 (57) 11,2
115. Chrysler PT Cruiser (46), Seat Arosa (35) 11,5
117. Kia Carnival (62) 26,1

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

OBRAZEM: Aerovky slaví v Praze 90 let od zahájení výroby

Praha, 06.09.2019, 38. evropské setkání vozů Aero, FOTO MAFRA DAN MATERNA

Areál kbelského leteckého muzea patří až do neděle veteránům – koná se zde 38. evropské setkání vozů značky Aero. Akce...

Před padesáti roky Rumuni představili dacii, ve výrobě vydržela 35 let

Dacia 1300

Mezi dvěma světovými válkami byla Bukurešť mondénním výstavním městem, říkalo se jí Paříž Východu. Po válce zbídačená...

První milionová škodovka šla do výroby už notně zastaralá. Slaví 50 let

Škoda 100

V srpnu 1969 byla v Mladé Boleslavi zahájena sériová výroba osobních vozů typové řady Škoda 100/110. Nové auto nebylo...

Auta Čechů od roku 1989. Je jich víc, ale stále jsou průměrně čtrnáctiletá

ilustrační snímek

Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 zvýšil na 2,5 násobek. Zatímco v polovině...

Advantage Consulting, s.r.o.
OPERÁTOR VÝROBY V CHEMICKÉM PROVOZU

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 24 000 - 26 000 Kč

Najdete na iDNES.cz