Pondělí 17. února 2020, svátek má Miloslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 17. února 2020 Miloslava

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Legendární Čína válcovala konkurenci. Sršela inovacemi

V září 1979 se na frankfurtském autosalonu představil přelomový Mercedes-Benz třídy S. Ve výrobě vydržel dnes stěží uvěřitelných 12 let, během nichž vzniklo 892 tisíc kusů. Dnes je vyhledávaným youngtimerem, klasikou, která snese srovnání s moderními auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a20r61e98k 55K20l30u60f45a 3438134224826

K těm českým přezdívkám: O Masařce a Motýlkovi jsem nikdy neslyšel, ale je možné, že tomu tam někdo říkal. Ale divím se, že jste vynechali tu úplně nejlegendárnější přezdívku ze všech, jakou kdy vůz Mercedes-Benz dostal, totiž Piano.

+2/0
13.12.2019 9:39

T65o73m58á76š 17V46a73v96e65r98k96a 7971130372324

Úplně v tom vidím Tannera a Schimanskiho :-)

0/0
11.12.2019 17:44

J91a70n 71J26a70n27e29č68e64k 9560793280656

"Předchozí model měl součinitel odporu 0,41, nová generace přinesla zlepšení na 0,36 a byla ve své době v tomto ohledu světovou špičkou."

Tak určitě ;-D

+1/0
9.12.2019 13:18

D72e29n45i38s 43H65u49m62l 4342595435676

Zlatá doba automobilismu, kdy o vývoji rozhodoval trh (potažmo zákazník) a ne ekofanatici v Bruseli

+15/−3
8.12.2019 16:17

J41i38ř36í 54S62c11h57w16a91c38h 8528724408956

bože, zlatá doba, kdyby všechny diesely čoudily jako tehdy.....to by opravdu bylo úžasné.....ruka trhu - spolehlivé a skoro zadarmo, no kat, no EGR, no DPF.....

https://www.youtube.com/watch?v=UPvL8IaRNtE

+2/−1
8.12.2019 18:47

P21e48t54r 88M21i59c66h54a41l 2910784611692

Jiří, diesely nekouří už asi deset let. Něco bylo nařízením, něco přirozeným vývojem. Řekl bych, že ten kompromis je ideální.

0/0
8.12.2019 20:20

J69i71ř82í 39S45c22h82w12a84c89h 8428204938776

Ale Denis mluví o "zlaté době" před více jak 30 lety.;-)

0/0
8.12.2019 21:37

P70e58t79r 90M91i64c12h69a37l 2240794691312

No, DPF, EGR či katalyzátor byla tehdy taky rarita. ;-) Takže do doby nedávno minulé jsi to dovedl Ty sám.

0/0
8.12.2019 22:19

J73i82ř94í 61S83c49h87w46a30c54h 8238364288236

Asi jsi mne nepochopil, já taky mluvil o době před 30+ lety. Přeložím z toho mého pokusu o angličtinu - žádný katalyzátor, žádný EGR, žádný DPF ;-)

0/0
8.12.2019 22:41

P18a62v63e56l 11O65t87i83s81k 2216861687

No ano to je prostě vývoj, a zaregistroval jste, že tam u těchto vozů začali montovat katalyzátory a že to bylo schopno splnit euro 3 která začala platit až někdy o 15 let později, takže i bez politiků, stejně tak bezpečnostní prvky, atd.:-)

0/0
9.12.2019 1:01

J92i49ř21í 64S22c26h39w14a22c73h 8408204868616

Ano zaregistroval jsem, že Euro 3 mohl splňovat jen jeden z těch motorů, navíc po dodatečné modifikaci, nebyl to tehdy rozhodně žádný standard.

Katalyzátor mělo v 80. letech několik drahých aut, ty ostatní museli politici donutit předpisy, protože ani po cca 10 letech všechna auta drahý katalyzátor zdaleka neměla.

Nemluvě o tom, že když by majitel drahý katalyzátor zničil tak ho nic nenutilo aby investoval do jeho drahé opravy.

Stejně tak bezpečnost: Volvo, které mělo bezpečnost coby hlavní marketingové motto zavedlo bezpečnostní pásy, k němu se přidalo pár dražších značek, ti ostatní čekali, až jim to bylo nařízeno.

Dokud se nezpopularizovaly bezpečnostní testy, tak lacinější auta byla rakve na kolečkách, prostě o peníze jde až v první řadě.....

0/0
9.12.2019 21:45

P43e76t72r 18M82i84c58h62a16l 2310934731242

Jiří, přesně jak píše Pavel nade mnou. Šlo to i bez násilných nařízení.

0/0
9.12.2019 7:35

J62i61ř28í 90S92c31h52w26a50c94h 8568214328766

Nešlo, viz moje odpověď výše.

0/0
9.12.2019 21:47

P87e23t30r 88Č93e84r40m16á15k 9108345189400

Zlatá doba to byla právě proto že se jezdilo v benzínech a ne dieslech ;-)

+1/0
8.12.2019 22:27

J69i43ř86í 15S42c28h52w25a51c59h 8548484268646

Nebudu to hledat, ale myslím, že v jiných řadách MB už tehdy nabízel diesely i v Evropě.

0/0
8.12.2019 23:04

M18i27c36h76a60l 71H61o81r73s92k10y 2142786386310

Od roku 36 mercedes sériově montuje diesel do vozů

+2/0
8.12.2019 23:37

P55e22t90r 68Č23e21r55m16á18k 9518775139330

To pochopitelně nabízel, to už i před válkou, ale tvořilo to okrajové prodeje.

0/0
9.12.2019 0:10

P71e71t69r 44M54i68c74h96a86l 2730564561682

Oko se pokochalo. :-)

+11/0
8.12.2019 16:09

J17i61ř22í 21B41r23e72z86o29l14u41b57s56k51ý 8957709294680

89 kW, dneska to některým nestačí v Oktávii a mají připomínky ;-D

0/0
8.12.2019 13:56

P19e93t58r 58Č11e30r40m69á34k 9698555579340

No jo ale z litru ;-D

0/0
8.12.2019 14:09

J26i21ř65í 52B48r54e94z39o45l88u59b84s51k65ý 8127969214330

Jo aha, a ten rozdíl je kde? Když to bude 89 kW z elektromotoru, tak tam je to jak? Žádné litry, to asi nepojedu vůbec, co?

0/0
8.12.2019 16:26

P11e26t54r 87Č47e73r57m12á21k 9898115539480

V tom objemu mimojiné, to že má motor stejnou papírovou hodnotu max výkonu opravdu neznamená že to je stejné ;-)

+3/0
8.12.2019 17:08

J26i73ř55í 16S40e45h84n52a31l 6735738782586

To skutecne neznamena. Proto taky to ma 0-100 za 15,2 a maximalku 175 km/h. Jinak receno dnesni litrova sekacka na travu si s tim vytre .....

+1/0
8.12.2019 20:26

P68e97t25r 78Č73e67r37m57á32k 9568185719320

Ano neznamená. To jaké dynamické vlastnosti konkrétní auto bude mít pak závisí na dalších faktorech. Ta litrová sekačka by v tom esku dostala tím původním motorem napráskáno zle, ale to už je jiný příběh. ;-)

0/0
8.12.2019 20:36

J28i77ř89í 51S83c48h43w45a21c67h 8778194948656

ano litrová sekačka z oktávky v esku by za tím dieselem trochu zaostávala, ale jen proto, že má o 4 kW menší maximální výkon, ne proto, že má menší objem. A naopak litrový ecoboost 92 kW v esku by tomu dieselu stačil a možná by mu i napráskal.

0/0
8.12.2019 21:56

P74e47t57r 93Č79e24r67m25á88k 9148945219360

Přesně naopak - nezaostávala by kvůli drobnému rozdílu v hodnotě max výkonu, ale kvůli nevhodné konfiguraci motoru, mj. právě objemu. Litrový ecobost by odešel spráskaný naprosto stejně - stejný problém. To je pořád ten stejný důvod proč tu v kamionech nemáme downsizing - ten funguje jen někdy a někde.

0/−1
8.12.2019 22:26

J85i21ř67í 50B98r97e67z22o66l74u41b31s88k39ý 8247339864570

Právě objemu. Určitě, ale podle toho, jak to píšete, tak kamioňák, co? To stačilo říct rovnou, že ta diskuze nemá smysl.;-D

0/−1
9.12.2019 0:08

P11e64t71r 70Č82e83r97m24á90k 9188595619110

Konstruktér z automotivu, takže diskuze s laikem jako vy mě skutečně ani nenapadla, jen jsem to uváděl na pravou míru ;-)

+1/0
9.12.2019 0:12

J47i87ř37í 17S58c10h10w36a20c95h 8968624808826

Ano u kamionů downsizing ještě nemáme, protože nárůst výkonu nízkootáčkového motoru ještě nepokryl u tak těžkého auta jeho potřebu. U menších náklaďáků samozřejmě "downsizing" dlouhodobě probíhá. Dnešnímu náklaďáku 14-16 tun (celkově) stačí cca 6,7 litru, Praga S5T měla jen 11 tun a i s 8 litry to byl šnek.

0/0
9.12.2019 22:25

P62e58t34r 37Č11e64r26m47á19k 9718235499840

Ne “ještě”, nebude tam nikdy protože fyzikálně nelze nahradit ten faktor objemu který je v této aplikaci nezbytný. Čistě papírově výkonově by takový motor šel postavit už dávno, ale jaksi by v praxi byl k ničemu protože kamion nejezdí v režimu mírně zátěže jako většina osobáků.

Proto už desítky let je kubatura nákladních vozů stále obdobná a žádný downsizing neprobíhá přestože by to bylo první nasnadě - přeplňování a přímé vstřikování měla nákladní auta v době kdy se o tom osobákům nezdálo, ale přes fyziku nejde vlak R^

0/0
12.12.2019 16:50

J65i10ř83í 76S13c16h22w39a82c11h 8128174738866

A proto desítky let kubatura náklaďáků stejná není protože a to se znovu opakuji:

Dnešnímu náklaďáku 14-16 tun (celkově) stačí cca 6,7 litru, Praga S5T měla jen 11 tun a i s 8 litry to byl šnek.

0/0
12.12.2019 23:42

D57a74n53i74e72l 30S13c25h60n42i83t31z60e45r 5301504281446

Je potřeba uvést otáčky, síla točivého momentu v Nm. Uvést jen výkon v kW je vytrhávání myšlenky z kontextu.

+3/0
8.12.2019 18:27

P44e59t24r 69Č19e22r30m58á74k 9698325749330

Autor se trochu zamotal do těch označení. Předchozímu esku w116 se říkalo velké piáno, nic s čínou a už vůbec ne stará čína (nikdo nemohl věděl že bude nějaká nová). To že si to pak v devadesátkách pár dovozců pletlo a začali říkat čína oběma generacím protože je neuměli odlišit je spíše okrajová kapitola.

No a to údajné zhubnutí o čtvrt tuny by si také zasloužilo trochu rozvedení....

0/0
8.12.2019 12:02

J92a90r39o88s44l27a47v 75P64r62o84c32h43á29z83k61a 8938614599833

Myslím, že se mu říká Číňan, nikoli Čína.

+1/0
8.12.2019 9:15

J54i90ř60í 82Š26t95ě83d59r17a 5330882861387

Slyšel jsem obě verze.

0/0
8.12.2019 14:05

T89o18m38á22š 73T50r31á60v12n56í40k 1821840336915

Nádherný vůz R^

+14/0
8.12.2019 5:23

J34o40s93e76f 68V86o93s48i70c97k10y 4553427516823

Tak se na to jeste podivejte ! Je to takovy vetsi a zaoblenejsi Zigulik!

0/−3
8.12.2019 10:18

M95a20r72i65a42n 46K45r10a53l 6864542454927

V te dobe byla tato hranatost moderni. Ostatne i ten zigulik bylo jen v Rusku vyrabene italske auto.

+2/0
8.12.2019 12:52

J88a14r52o43s21l60a66v 81P92r94o19c69h13á24z88k51a 8748504759283

500 SE, parádní auto, vzpomínám dodnes.

0/0
8.12.2019 14:27

M59a73r43t72i21n 66N59e86b93e93s32k80ý 7426580557802

Navíc to italské auto pocházelo z roku 1964....

+1/0
9.12.2019 17:26
Foto

P92e57t21r 30M90a25c23h26á77č55e71k 9437314203

W140 možná tak úspěšná nebyla, když však v roce 1998 Mercedes ukončil výrobu typu S600 z této stavební řady, zavládlo na scéně ruské oligarchie a mafie zděšení a panika, protože najednou nebylo co koupit. :-)

+16/0
8.12.2019 3:48

R12o21m14a69n 73Š38e40s18t69á10k 5924169943973

W126 a předchůdce W116 jsou podle mě nejhezčí sériové Mercedesy vůbec.

+7/0
8.12.2019 0:54

J11i86ř87í 70N64e42u69m80e91i63s97t68e57r 2292565423211

Pro me je dodnes nejelegantnejsi w201. Ty linie jsou proste dokonale vyvazene.

0/0
8.12.2019 12:44

K86a52r72e82l 30M69a37z88a80č 3527623496519

To je tak, když o autech píše někdo, kdo jim skutečně rozumí.

-----

Chtěl bych žít v západním Německu v 80. letech...

+14/0
8.12.2019 0:41

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...

Premium

Podivné zrcadlo z Turnova letí ke Slunci. Česká laboratoř se musela ukázat

Ke Slunci odstartovala sonda se speciálním zrcadlem pro sledování korony. Vyvinuli jej čeští výzkumníci v Turnově....

Premium

Češi bydlí stále častěji ve sklepech. K extrémním řešením je nutí drahé nájmy

Nedostupné bydlení nutí Čechy ke stále extrémnějším řešením bytové situace. Zejména v největších městech už lidé míří i...

Najdete na iDNES.cz