Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Legendární Čína válcovala konkurenci. Sršela inovacemi

V září 1979 se na frankfurtském autosalonu představil přelomový Mercedes-Benz třídy S. Ve výrobě vydržel dnes stěží uvěřitelných 12 let, během nichž vzniklo 892 tisíc kusů. Dnes je vyhledávaným youngtimerem, klasikou, která snese srovnání s moderními auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a20r61e98k 55K20l30u60f45a 3438134224826

K těm českým přezdívkám: O Masařce a Motýlkovi jsem nikdy neslyšel, ale je možné, že tomu tam někdo říkal. Ale divím se, že jste vynechali tu úplně nejlegendárnější přezdívku ze všech, jakou kdy vůz Mercedes-Benz dostal, totiž Piano.

+2/0
13.12.2019 9:39

T65o73m58á76š 17V46a73v96e65r98k96a 7971130372324

Úplně v tom vidím Tannera a Schimanskiho :-)

0/0
11.12.2019 17:44

J91a70n 71J26a70n27e29č68e64k 9560793280656

"Předchozí model měl součinitel odporu 0,41, nová generace přinesla zlepšení na 0,36 a byla ve své době v tomto ohledu světovou špičkou."

Tak určitě ;-D

+1/0
9.12.2019 13:18

D72e29n45i38s 43H65u49m62l 4342595435676

Zlatá doba automobilismu, kdy o vývoji rozhodoval trh (potažmo zákazník) a ne ekofanatici v Bruseli

+15/−3
8.12.2019 16:17

J41i38ř36í 54S62c11h57w16a91c38h 8528724408956

bože, zlatá doba, kdyby všechny diesely čoudily jako tehdy.....to by opravdu bylo úžasné.....ruka trhu - spolehlivé a skoro zadarmo, no kat, no EGR, no DPF.....

https://www.youtube.com/watch?v=UPvL8IaRNtE

+2/−1
8.12.2019 18:47

P21e48t54r 88M21i59c66h54a41l 2910784611692

Jiří, diesely nekouří už asi deset let. Něco bylo nařízením, něco přirozeným vývojem. Řekl bych, že ten kompromis je ideální.

0/0
8.12.2019 20:20

J69i71ř82í 39S45c22h82w12a84c89h 8428204938776

Ale Denis mluví o "zlaté době" před více jak 30 lety.;-)

0/0
8.12.2019 21:37

P70e58t79r 90M91i64c12h69a37l 2240794691312

No, DPF, EGR či katalyzátor byla tehdy taky rarita. ;-) Takže do doby nedávno minulé jsi to dovedl Ty sám.

0/0
8.12.2019 22:19

J73i82ř94í 61S83c49h87w46a30c54h 8238364288236

Asi jsi mne nepochopil, já taky mluvil o době před 30+ lety. Přeložím z toho mého pokusu o angličtinu - žádný katalyzátor, žádný EGR, žádný DPF ;-)

0/0
8.12.2019 22:41

P18a62v63e56l 11O65t87i83s81k 2216861687

No ano to je prostě vývoj, a zaregistroval jste, že tam u těchto vozů začali montovat katalyzátory a že to bylo schopno splnit euro 3 která začala platit až někdy o 15 let později, takže i bez politiků, stejně tak bezpečnostní prvky, atd.:-)

0/0
9.12.2019 1:01

J92i49ř21í 64S22c26h39w14a22c73h 8408204868616

Ano zaregistroval jsem, že Euro 3 mohl splňovat jen jeden z těch motorů, navíc po dodatečné modifikaci, nebyl to tehdy rozhodně žádný standard.

Katalyzátor mělo v 80. letech několik drahých aut, ty ostatní museli politici donutit předpisy, protože ani po cca 10 letech všechna auta drahý katalyzátor zdaleka neměla.

Nemluvě o tom, že když by majitel drahý katalyzátor zničil tak ho nic nenutilo aby investoval do jeho drahé opravy.

Stejně tak bezpečnost: Volvo, které mělo bezpečnost coby hlavní marketingové motto zavedlo bezpečnostní pásy, k němu se přidalo pár dražších značek, ti ostatní čekali, až jim to bylo nařízeno.

Dokud se nezpopularizovaly bezpečnostní testy, tak lacinější auta byla rakve na kolečkách, prostě o peníze jde až v první řadě.....

0/0
9.12.2019 21:45

P43e76t72r 18M82i84c58h62a16l 2310934731242

Jiří, přesně jak píše Pavel nade mnou. Šlo to i bez násilných nařízení.

0/0
9.12.2019 7:35

J62i61ř28í 90S92c31h52w26a50c94h 8568214328766

Nešlo, viz moje odpověď výše.

0/0
9.12.2019 21:47

P87e23t30r 88Č93e84r40m16á15k 9108345189400

Zlatá doba to byla právě proto že se jezdilo v benzínech a ne dieslech ;-)

+1/0
8.12.2019 22:27

J69i43ř86í 15S42c28h52w25a51c59h 8548484268646

Nebudu to hledat, ale myslím, že v jiných řadách MB už tehdy nabízel diesely i v Evropě.

0/0
8.12.2019 23:04

M18i27c36h76a60l 71H61o81r73s92k10y 2142786386310

Od roku 36 mercedes sériově montuje diesel do vozů

+2/0
8.12.2019 23:37

P55e22t90r 68Č23e21r55m16á18k 9518775139330

To pochopitelně nabízel, to už i před válkou, ale tvořilo to okrajové prodeje.

0/0
9.12.2019 0:10

P71e71t69r 44M54i68c74h96a86l 2730564561682

Oko se pokochalo. :-)

+11/0
8.12.2019 16:09

J17i61ř22í 21B41r23e72z86o29l14u41b57s56k51ý 8957709294680

89 kW, dneska to některým nestačí v Oktávii a mají připomínky ;-D

0/0
8.12.2019 13:56

P19e93t58r 58Č11e30r40m69á34k 9698555579340

No jo ale z litru ;-D

0/0
8.12.2019 14:09

J26i21ř65í 52B48r54e94z39o45l88u59b84s51k65ý 8127969214330

Jo aha, a ten rozdíl je kde? Když to bude 89 kW z elektromotoru, tak tam je to jak? Žádné litry, to asi nepojedu vůbec, co?

0/0
8.12.2019 16:26

P11e26t54r 87Č47e73r57m12á21k 9898115539480

V tom objemu mimojiné, to že má motor stejnou papírovou hodnotu max výkonu opravdu neznamená že to je stejné ;-)

+3/0
8.12.2019 17:08

J26i73ř55í 16S40e45h84n52a31l 6735738782586

To skutecne neznamena. Proto taky to ma 0-100 za 15,2 a maximalku 175 km/h. Jinak receno dnesni litrova sekacka na travu si s tim vytre .....

+1/0
8.12.2019 20:26

P68e97t25r 78Č73e67r37m57á32k 9568185719320

Ano neznamená. To jaké dynamické vlastnosti konkrétní auto bude mít pak závisí na dalších faktorech. Ta litrová sekačka by v tom esku dostala tím původním motorem napráskáno zle, ale to už je jiný příběh. ;-)

0/0
8.12.2019 20:36

J28i77ř89í 51S83c48h43w45a21c67h 8778194948656

ano litrová sekačka z oktávky v esku by za tím dieselem trochu zaostávala, ale jen proto, že má o 4 kW menší maximální výkon, ne proto, že má menší objem. A naopak litrový ecoboost 92 kW v esku by tomu dieselu stačil a možná by mu i napráskal.

0/0
8.12.2019 21:56

P74e47t57r 93Č79e24r67m25á88k 9148945219360

Přesně naopak - nezaostávala by kvůli drobnému rozdílu v hodnotě max výkonu, ale kvůli nevhodné konfiguraci motoru, mj. právě objemu. Litrový ecobost by odešel spráskaný naprosto stejně - stejný problém. To je pořád ten stejný důvod proč tu v kamionech nemáme downsizing - ten funguje jen někdy a někde.

0/−1
8.12.2019 22:26

J85i21ř67í 50B98r97e67z22o66l74u41b31s88k39ý 8247339864570

Právě objemu. Určitě, ale podle toho, jak to píšete, tak kamioňák, co? To stačilo říct rovnou, že ta diskuze nemá smysl.;-D

0/−1
9.12.2019 0:08

P11e64t71r 70Č82e83r97m24á90k 9188595619110

Konstruktér z automotivu, takže diskuze s laikem jako vy mě skutečně ani nenapadla, jen jsem to uváděl na pravou míru ;-)

+1/0
9.12.2019 0:12

J47i87ř37í 17S58c10h10w36a20c95h 8968624808826

Ano u kamionů downsizing ještě nemáme, protože nárůst výkonu nízkootáčkového motoru ještě nepokryl u tak těžkého auta jeho potřebu. U menších náklaďáků samozřejmě "downsizing" dlouhodobě probíhá. Dnešnímu náklaďáku 14-16 tun (celkově) stačí cca 6,7 litru, Praga S5T měla jen 11 tun a i s 8 litry to byl šnek.

0/0
9.12.2019 22:25

P62e58t34r 37Č11e64r26m47á19k 9718235499840

Ne “ještě”, nebude tam nikdy protože fyzikálně nelze nahradit ten faktor objemu který je v této aplikaci nezbytný. Čistě papírově výkonově by takový motor šel postavit už dávno, ale jaksi by v praxi byl k ničemu protože kamion nejezdí v režimu mírně zátěže jako většina osobáků.

Proto už desítky let je kubatura nákladních vozů stále obdobná a žádný downsizing neprobíhá přestože by to bylo první nasnadě - přeplňování a přímé vstřikování měla nákladní auta v době kdy se o tom osobákům nezdálo, ale přes fyziku nejde vlak R^

0/0
12.12.2019 16:50

J65i10ř83í 76S13c16h22w39a82c11h 8128174738866

A proto desítky let kubatura náklaďáků stejná není protože a to se znovu opakuji:

Dnešnímu náklaďáku 14-16 tun (celkově) stačí cca 6,7 litru, Praga S5T měla jen 11 tun a i s 8 litry to byl šnek.

0/0
12.12.2019 23:42

D57a74n53i74e72l 30S13c25h60n42i83t31z60e45r 5301504281446

Je potřeba uvést otáčky, síla točivého momentu v Nm. Uvést jen výkon v kW je vytrhávání myšlenky z kontextu.

+3/0
8.12.2019 18:27

P44e59t24r 69Č19e22r30m58á74k 9698325749330

Autor se trochu zamotal do těch označení. Předchozímu esku w116 se říkalo velké piáno, nic s čínou a už vůbec ne stará čína (nikdo nemohl věděl že bude nějaká nová). To že si to pak v devadesátkách pár dovozců pletlo a začali říkat čína oběma generacím protože je neuměli odlišit je spíše okrajová kapitola.

No a to údajné zhubnutí o čtvrt tuny by si také zasloužilo trochu rozvedení....

0/0
8.12.2019 12:02

J92a90r39o88s44l27a47v 75P64r62o84c32h43á29z83k61a 8938614599833

Myslím, že se mu říká Číňan, nikoli Čína.

+1/0
8.12.2019 9:15

J54i90ř60í 82Š26t95ě83d59r17a 5330882861387

Slyšel jsem obě verze.

0/0
8.12.2019 14:05

T89o18m38á22š 73T50r31á60v12n56í40k 1821840336915

Nádherný vůz R^

+14/0
8.12.2019 5:23

J34o40s93e76f 68V86o93s48i70c97k10y 4553427516823

Tak se na to jeste podivejte ! Je to takovy vetsi a zaoblenejsi Zigulik!

0/−3
8.12.2019 10:18

M95a20r72i65a42n 46K45r10a53l 6864542454927

V te dobe byla tato hranatost moderni. Ostatne i ten zigulik bylo jen v Rusku vyrabene italske auto.

+2/0
8.12.2019 12:52

J88a14r52o43s21l60a66v 81P92r94o19c69h13á24z88k51a 8748504759283

500 SE, parádní auto, vzpomínám dodnes.

0/0
8.12.2019 14:27

M59a73r43t72i21n 66N59e86b93e93s32k80ý 7426580557802

Navíc to italské auto pocházelo z roku 1964....

+1/0
9.12.2019 17:26
Foto

P92e57t21r 30M90a25c23h26á77č55e71k 9437314203

W140 možná tak úspěšná nebyla, když však v roce 1998 Mercedes ukončil výrobu typu S600 z této stavební řady, zavládlo na scéně ruské oligarchie a mafie zděšení a panika, protože najednou nebylo co koupit. :-)

+16/0
8.12.2019 3:48

R12o21m14a69n 73Š38e40s18t69á10k 5924169943973

W126 a předchůdce W116 jsou podle mě nejhezčí sériové Mercedesy vůbec.

+7/0
8.12.2019 0:54

J11i86ř87í 70N64e42u69m80e91i63s97t68e57r 2292565423211

Pro me je dodnes nejelegantnejsi w201. Ty linie jsou proste dokonale vyvazene.

0/0
8.12.2019 12:44

K86a52r72e82l 30M69a37z88a80č 3527623496519

To je tak, když o autech píše někdo, kdo jim skutečně rozumí.

-----

Chtěl bych žít v západním Německu v 80. letech...

+14/0
8.12.2019 0:41

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz