Autofotka týdne: Klenot za 10 let ztrojnásobil cenu, stojí 60 milionů

aktualizováno 
Je to jedna z perel českých garáží. Richard Chlad vystavil své Maserati MC12 na autosalonu Autoshow v pražských Holešovicích. Auto, které vzniklo jen v padesáti kusech, se ukazuje také jako skvělá investice.

Maserati MC12, Autoshow Praha 2016 | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Asi nejslavnějším a nejvzácnějším maserati posledních desetiletí a jedním z NEJ italských aut vůbec je snový supersport MC12. Rozhovor s majitelem českého kousku čtěte zde.

Auto používá techniku kultovního Ferrari Enzo. Pohání ho šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 630 koní uložený před zadní nápravou. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.

Oproti Enzu má MC12 větší rozměry, délka je 5 143 mm, šířka 2 096 mm a výška 1 205 mm. O design vozu se postaral Frank Stepheson, který tak po 37 letech vrátil Maserati závodní vůz.

Fotogalerie

Auto má odnímatelnou střechu, kterou však musí majitel nechávat v garáži.

„S výrobou MC12 začali v továrně Maserati v roce 2004, kdy vzniklo prvních 25 kusů a s výrobou pokračovali do roku 2005,“ popisuje Kateřina Trnková ze společnosti Scuderia Praha, která italskou automobilku na českém trhu zastupuje.

Vedle silniční verze vznikl i závodní sourozenec, který od roku 2005 na pět let ovládl závody sportovních vozů FIA GT.

„Cena tehdy odpovídala přibližně 22 milionům korun. V dnešní době je odhadovaná cena zhruba dvakrát až třikrát vyšší,“ doplňuje Kateřina Trnková. Dnes tak MC12 stojí až šedesát milionů.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Specialista na malá auta slaví 120 let. Fiat patří k nejstarším značkám světa

Fiat 500

Automobilka Fiat je dnes čtvrtým nejstarším výrobcem automobilů na světě. Déle vyrábějí bez přestání motorová vozidla...

Když slunění u Jadranu omrzí, je pro autaře povinná návštěva země motorů

Bugatti EB110

Italové povýšili stavbu aut za umění, mistry na to jsou v Zemi motorů (terra dei motori). Pádskou nížinu kolem Boloni a...

Sněhulák v dehtu: Rozumíte hantýrce bazarníků? Otestuje se

Ilustrační snímek

Českem začíná východoevropská říše ojetin. Porozumět tajemnému jazyku bazarníků je pro ty, kteří nové auto nechtějí,...

Najdete na iDNES.cz