náhledy
Tohle auto maloval Giorgetto Giugiaro podle vlastních slov skoro celé podle pravítka. Kruhový je snad jen volant a kola. Úžasně hranaté Maserati Boomerang je na prodej.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Je to jeden z nejznámějších Giugiarových konceptů a jeden z nejzářivějších důkazů jeho geniality. Design exteriéru není to jediné, co ohromí, neopakovatelná je také přístrojová deska, která se vměstnala do kruhového panelu, jenž rámuje obruč netradičně uchyceného volantu. Giugiaro měl v hlavě několik variant tohoto konceptu rozvržení přístrojovky, prý dokonce počítal s instalací airbagu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dnes stejně jako v roce 1971 vypadá Maserati Boomerang jako auto ze sci-fi filmu. Koncept se sice nikdy nedostal do výroby, ale patří k majstrštykům génia autodesignu Giorgetta Giugiara. Přísně klínovité dílo italského velikána, který začátkem července odprodal zbytek svého podílu ve studiu Italdesign Volkswagenu, teď jde do aukce. Předpokládaná cena za tento jediný plně funkční kousek je 120 milionů korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V roce 1974 boomerang koupil soukromý majitel, auto se pak občas objevilo na přehlídkách automobilové elegance. Mezitím několikrát změnilo garáž, nejprvě ho vlastnil Španěl, pak Němec, poté Arab a nakonec Ital. Podle zkušeností dosavadního majitele žijícího v Nice není z auta dobrý výhled a pohodlné není ani nastupování, pokud už nejste nejmladší. Starší vysoký bělovlasý muž, který se představil serveru omniauto jako André, si chválil robustní mechaniku výchozího Maserati Bora.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na pohled jednoduchý tvar ostrého klínu má dokonale vyvážené proporce. Giugiaro prý nosil myšlenku na design takového auta dva roky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Hliníkový atmosferický osmiválec o objemu 4,7 litru s výkonem 230 kW (310 koní) a točivým momentem 460 Nm pohání přes pětistupňovou manuální převodovku zadní kola. Přísun paliva obstarávají čtyři karburátory Weber (víte, že Weber je italská firma?).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Boomerang byl letos k vidění na veteránském veletrhu Tecno Classica Essen, kde ho nafotil fotograf iDNES.cz.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Teď jde vzácné maserati do aukce a odborníci čekají, že se prodá za nějakých 120 milionů korun. Aukční síň Bonhams bude Boomerang dražit 5. září.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Boomerang stojí na podvozku tvořeném lichoběžníkovými nápravami z Maserati Bora, rozvor je 2,6 metru. Čtrnáctimetrákový prototyp se rozjede na stovku za 6,8 sekundy a maximálka má být 240 km/h, původně prý slibovali dokonce třístovku. Giugiaro ale prý sebekriticky přiznal, že bomerang nemá tak ohromující aerodynamiku, jak dramatický vzhled slibuje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Premiéru měl boomerang na autosalonu v Turíně v roce 1971, tehdy ještě jako nepojízdný prototyp. Rok na to na autosalonu v Ženevě už jezdil.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jedinečné na boomerangu je kromě vlastnoručního Giugiarova podpisu také to, že má homologaci pro jízdu na běžných silnicích, to u prototypů není obvyklé.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V útrobách jen metr a sedm milimetrů vysokého supersportu je osmiválec, prototyp maserati budoucnosti je dlouhý 4342 mm a široký 1860 mm. Zajímavější je ale jiný údaj: čelní sklo má sklon pouhých 13 stupňů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maserati Boomerang od Giorgetta Giugiara
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ostré, přísně geometrické tvary doplněné o nápadité, silné detaily skvěle zapadají mezi další Giugiarovy kreace.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz