náhledy
Část povrchu trati byla betonová včetně proslavených ostrovačických serpentin. Právě odtud je snímek. V pozadí je vidět ostrovačická hájovna.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Nájezd do ostrovačických serpentin při prvním závodu 28. září 1930.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Svůj díl má na stavbě trati i Eliška Junková. Na snímku (zruba uprostřed) je při některém z kontrolních dnů pravděpodobně ještě na jaře 1930.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Ostrovačické serpentiny patřily k nejatraktivnějším a zároveň divácky nejnavštěvovanějším úsekům nového okruhu.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Na stavbě pracovalo ve špičce až 600 pracovníků najednou.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Klopené zatáčky nad Ostrovačicemi byly i pro jezdce jedním z nejnáročnějších úseků. Povrch byl betonový.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Snímek z počátku stavby trati ukazuje, v jakém stavu původní silnice, po kterých okruh měl vést, byly.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Na snímku z horní hrany žebětínského lomu je vidět zprava doleva trať lemovaná stromy. Za prvním horizontem v pozadí dnes leží sídliště Bystrc.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Takovýchto těžkých válců pracovalo na stavbě osm. Na snímku upravují úsek trati mezi Žebětínem a dnešní „starou dálnicí“.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Kvůli stavbě okruhu vznikly tři lomy. Na snímku je lom východně od Žebětína v dnešní lokalitě Kopce. Existuje dodnes, jen je zarostlý stromy.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Diváci u trati sledují výjezd z lesa nad Ostrovačicemi. Za zády fotografa jsou pak ostrovačické serpentiny.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
První závod sledovalo u okruhu kolem dvou set tisíc diváků. Snímek je pravděpodobně z lesnatého úseku mezi Žebětínem a Ostrovačicemi.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Díky zatáčkám v lesnatém úseku nad Žebětínem, kde je dnes nový okruh, si Brno vysloužilo srovnání s náročnou severní smyčkou Nürburgringu.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Hotové ostrovačické serpentiny v létě 1930. Divácky šlo o jednu z nejatraktivnějších částí, pravidelně sem chodily desítky tisíc lidí.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Průtah Novým Lískovcem dostal díky přestavbě na okruh chodníky.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Živičná emulze Silembit ze společnosti Petrolea se používala na finální úpravu asfaltových částí trati. Silnici pak lemovaly cedulky s reklamami.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Kohoutovice díky stavbě okruhu dostaly novou dlážděnou cestu namísto původní prašné. Stejně na tom byl Žebětín nebo Bosonohy.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Masarykův okruh vedl asi ze třetiny po státní silnici na Prahu. Na snímku z léta 1930 je vidět, že tato výrazné úpravy nepotřebovala.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela