Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Š87i16m82o73n 14M50a80r35t86y66n12e96k 7383835233816

Dle místních odborníků by to byl ideální motor pro auto střední třídy.

+9/−2
doporučit
14.2.2019 6:38
Foto

P64e67t39r 68P67r62o71c31h25á12z58k76a 3652196892734

A vedle bych postavil současný tří válec 900ccm ....;-D

+9/−2
doporučit
14.2.2019 6:27

J80a48n 54T10a73r26a20b92a 4546726839169

240g benzínu na koně a hodinu, = 326g/kWh, to znamená účinnost cca 25%.... dnes jsme někde kolem 35%, u dieselů 40%. No na tu dobu super.R^

+4/0
doporučit
14.2.2019 8:48
Foto

M36i66r70o71s55l16a49v 17S48t26e62i34n43e61r 2576120910146

Technika zaujmou tři královské hřídele, pohánějící tři vačkové hřídele v hlavách. Pohon rozvodů OHC byl v té době opravdu neobvyklý, moje Pragovka z těch let měla ještě SV- šestiválec.

Podle vzhledu byl ten motor i lehký, není vidět množství litiny, v té době běžné.

Kompresory typu roots se zaváděly asi o 10 roků později, třeba hliníkové 12-válce do V- Junkers s výkonem 800 koní je měly.

Měli jsme je krátce po válce na školním dvoře v Husovce, v Jihlavě. Vzpomínám si, že největší kousek byl hvězdicový 24-válec OHV od Focke-Wulfu. Už ta představa, že se ty tuny mohly vznášet vzduchem byla pro nás, tehdy 10 leté kluky, nemožná.

+3/0
doporučit
14.2.2019 17:36

P68e77t75r 37N26ě89m39e22č17e47k 1562464232943

Jedním slovem umělecké dílo!

+2/0
doporučit
14.2.2019 7:13

P77e64t93r 58K41ů85l30a 2595683814359

Snad to nevystavili místo toho jejich tříválcového skvostu - HTP ;-D Pokud si dobře pamatuji, tak ten u těch motorů býval také vystaven. Asi aby ostrašující příklad - jak se nemá dělat motor.

+1/−1
doporučit
14.2.2019 14:11

Najdete na iDNES.cz