Jde o jeden ze tří předvýrobních aut představených na autosalonu v Amsterodamu v roce 1948. Svět tehdy poprvé spatřil nezaměnitelný tvar, který pozná na první pohled každý. Vždyť jeho vnuk Defender tak vypadal až do posledních dnů ve výrobě (skončila před dvěma roky - čtěte zde).
„Místo, kde se tento vůz nacházel, bylo po léta zahaleno tajemstvím. Vozidlo z výstavy v Amsterodamu naposledy jezdilo v 60. letech a potom bylo využíváno více než dvacet let na polích ve Walesu,“ popisuje Dieter Platzer z českého a rakouského zastoupení značky.
Následně ho koupil soukromý zájemce, který ho chtěl zrestaurovat. Ale projekt nebyl nikdy dokončen, a tak zůstal stát na soukromé zahradě. Po překvapivém objevu jen pár kilometrů od britského města Solihull, kde unikátní vůz vyrobili, strávili experti značky několik měsíců zkoumáním firemních archivů, aby vysledovali celou historii vlastnictví vozu a potvrdili tak jeho původ.
Tým restaurátorů zvolil speciální postup opravy, protože předprodukční auta mají několik specifických komponent, které byly vyrobeny ještě před samotnými produkčními vozy. Jsou to například silnější hliníkové pláty karoserie, pozinkovaný podvozek a odnímatelná zadní vana.
Patinu chtějí technici zachovat, stejně tak originální světlezelenou barvu, která byla použita právě v roce 1948.