O nástupci legendárního supersportu Countach se v automobilce Lamborghini rozhodlo v červnu 1985. Návrhem karoserie Diabla byl pověřen Marcello Gandini z designérského studia Bertone, který vtiskl tvary i typům Miura a Countach. Jeho původní návrh vycházel z „hranatého“ Countache. V roce 1987 se novým vlastníkem firmy Lamborghini stal koncern Chrysler, který měl k tomuto ztvárnění Diabla připomínky. Po řadě úprav se vůz stal praktičtější a zaoblenější, ale také méně agresivní.
Diablo bylo pravým Lamborghini: nízké, široké a mimořádně rychlé. Jeho maximální rychlost byla 325 km/h, ale na testovací dráze dosáhlo i rychlosti 340 km/h. Takové výkony umožňoval vylepšený motor z modelu Countach.
Hlavními stavebními materiály Diabla byly kompozity a vysokopevnostní hliníková slitina. Dveře vozu se otevíraly směrem nahoru a dopředu, podobně jako u předchozího typu Countach. Kromě speciálních a omezených sérií nabízelo Lamborghini také závodní varianty.
Prohlídka zdarmaSupergalerie z muzea Lamborghini v Sant´Agatě Bolognese ZDE |