

Červenobílé hranaté autobusy patřily k Praze 32 let, na poslední jízdu se vydaly o uplynulém víkendu. V sobotu 20. září ještě budou k vidění v autobusových garážích Kačerov v rámci Dne otevřených dveří Dopravního podniku hlavního města Prahy. Ale už nebudou vozit lidi. Karos B731 jezdilo po hlavním městě téměř tisíc.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dopravní podnik vyřazuje šest posledních hranatých Karos typu B731. Konkrétně jde o typ B731.1659.2, který byl v provozu od roku 1995.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Najde-li se kupec, budou dál existovat, jinak budou sešrotovány. Podle informací iDNES.cz se má cena pohybovat v desítkách tisíc korun za kus.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První městské autobusy Karosa B731 byly dodány do pražského dopravního podniku v roce 1982 jako novinka tehdy nové výrobkové řady tuzemského výrobce Karosy Vysoké Mýto.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V průběhu výroby byl typ B731 několikrát modernizován.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karosa B731 se loučí s Prahou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Hranaté ikony pražské hromadné dopravy nahradily moderní nízkopodlažní autobusy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vozy odebrané v letech 1982 a 1983 byly modifikací B731.00 s hnacím ústrojím, převzatým z předchůdce ŠM11 (nepřeplňovaný motor LIAZ ML635, automatická převodovka Praga 2M70).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V letech 1984–1986 následovala B731.04 s celouzavřenou kabinou řidiče.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V roce 1987 a 1988 byly dodány modernizované B731.20 již s turbodmychadlem přeplňovaným motorem ML636. V následujících letech byly odebírány vozy B732 s mechanickou převodovkou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Další autobusy B731 (modifikace 1663) byly zakoupeny v roce 1994 a byly vybaveny již moderní automatickou planetovou převodovkou Voith DIWA, retardérem a motorem s katalyzátorem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Známé koženkové sedačky zná snad každý Pražan.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stejně jako charakteristické kruhové výdechy ventilace.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Někdo seděl nejradši vepředu, aby koukal řidiči pod ruce, jiní zase na vyvýšených zadních sedadlech, ze kterých byl dobrý výhled.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor Renault MIHR 062045 B/3; objem válců 9830 cm3; plný výkon 152 kW při 2100 otáček za minutu, ležatý, řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a s mezichladičem nasávaného vzduchu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Převodovka je automatická čtyřstupňová ZF 4 HP 500.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poslední sbohem běžnému provozu dala Karosa B731 v pátek 12. září 2014, kdy na trasu linky číslo 158 vyjely tři vozy. Další dva bylo možné si po dobu jízd prohlédnout v autobusových obratištích Letňany a Českomoravská.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V roce 1995 Dopravní podnik odebral hned tři modifikace typu B731: 1669 s převodovkou Voith a silnějším motorem ML637; 1667.2 s motorem splňujícím normu EURO 2 a 1659.2 s převodovkou ZF a motorem Renault MIHR. Právě tato modifikace zakončila kariéru hranaté Karosy B731 v Praze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Autobus odveze podle dokumentace 95 cestujících, z toho 32 sedících. Ale Pražané vědí, že na exponovaných linkách se do nich vešlo mnohem více lidí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karosa B731 se loučí s Prahou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maximální rychlost městské karosy je 70 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karosa je dlouhá 11 055 mm, široká dva a půl metru a vysoká 3 165 mm. Rozvor náprav je 5,6 metru. Pohotovostní hmotnost je 9 690 kg.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Celkem bylo do Prahy v letech 1982 až 1995 dodáno 987 kusů autobusů B731.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz