- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pegaso Touring coupe | foto: Pegaso
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Na přelomu devatenáctého a dvacátého století byl motorismus trnem v oku konzervativců, kdejakých církevních hodnostářů, zpátečníků a nepřejících skeptiků. Nové technologie a postupný rozvoj společnosti však dopřály i motorovým vozidlům trochu štěstí. Ta se ho chytila a prodělala nevídaný pokrok, jaký nezažilo žádné jiné odvětví v historii lidstva. Nezastavitelné zdokonalování pohonů, designu, bezpečnosti a také komfortu šlo ruku v ruce a jako velká lavina drtilo vše okolo.
Automobily pomáhaly obchodníkům, zdravotníkům, policii, běžným lidem i při nelítostné zlobě válek. Rostla poptávka, musela tedy růst i nabídka. Objevovali se noví a noví konstruktéři a mnozí z nich zakládali vlastní automobilky. Možná jste o některých nikdy neslyšeli a je možné, že už ani nikdy neuslyšíte. Čas je zasypal nánosem koncernů, ropných a finančních krizí nebo krachů.
Připojte se ještě dnes a získejte: