Chevrolet Corvette se představil v roce 1953, dnes se vyrábí už šestá generace.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Světlana Jonášová ve svém Chevroletu Corvette
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Poslední Corvette C1 vyrobili v roce 1962. Celkem jich vzniklo 69 tisíc.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolet Corvette dostal jméno od rychlé, obratné malé válečné lodi korvety (anglicky corvette).
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolet Corvette C1
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Třetí generace Chevroletu Corvette se představila v roce 1968 a vydržela ve výrobě 15 let. Dostala jméno Stingray, její předchůdkyně, měla označení skoro stejné - Sting Ray. Plakát stingrayů visel prý na více zdech než ten s Bardotkou...
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Stingray už měl vyklápěcí světla, která opustila corvetta po čtyřech desetiletích až ve aktuální generaci C6.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Corvette Club Praha je mezinárodní, má členy i ze Švýcarska nebo Rakouska.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Karel Procházka má kanceláře dvě, obě vyzdobené ve stejném duchu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Karel Procházka má kanceláře dvě, obě vyzdobené ve stejném duchu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Karel Procházka má kanceláře dvě, obě vyzdobené ve stejném duchu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Světlana Jonášová, viceprezidentka pražského Corvette Clubu
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Než corvetty spoutaly v sedmdesátých letech minulého století americké emisní předpisy, byly symbolem síly a zuřivosti.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolety Corvette všech generací obsadí v sobotu holešovické výstaviště. Vzadu C3, vpředu C5.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolety Corvette všech generací obsadí v sobotu holešovické výstaviště.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolet Corvette C1
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Neopakovatelné proporce corvetty oceníte při pohledu z každého úhlu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Neopakovatelné proporce corvetty oceníte při pohledu z každého úhlu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Typická corvettí záď, okrouhlá zadní světla nechyběla žádné generaci.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolet Corvette C1
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolet Corvette C1
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolet Corvette C1
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Osmiválec 5,4 litru má přes 250 koní, corveťáci oceňují hlavně jeho výdrž.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chevrolet Corvette
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ke klasické corvettě patří pneumatiky s bílými bočnicemi a dvoubarevné lakování boků.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ke klasické corvettě patří pneumatiky s bílými bočnicemi a dvoubarevné lakování boků.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Corvetta první generace, to jsou hned tři auta v jednom. Když je zima, nasadíte pevnou střechu – hardtop, nebo můžete jet v otevřeném roadsteru "nahoře bez", když se objeví deštík, natáhnete plátěnou střechu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Karel Procházka, prezident Corvette Clubu
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Klasický osmiválec Corvetty C1 zdobí hlavně dlouhověkost.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Originální zamykání řadicí páky je řešeno v corvettě řetězem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Řízení i brzdy jsou bez posilovače. Řízení klasické corvetty je docela dřina.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
První prototyp corvetty měl ve znaku překřížený károvaný americký prapor, ale americké předpisy neumožňovaly použít státní vlajku v obchodní značce, a tak se změnila na červenou se znakem GM a lilií.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Stingray je klasickou učebnicí designu amerických sporťáků. Soupeři se ho bojí, i když jen odpočívá zaparkovaný v garáži.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz