Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

Diskuse k článku

Hogo fogo škodovky obsadily Poděbrady, stovky slavily padesátiny

HundertGang 2019 anebo 50 let Stovky, to byl tradiční sraz pořádaný Veteran Car Clubem Poděbrady o posledním zářijovém víkendu. Setkání nadšenců s vozy Škoda 1000, 100, 110R a odvozených typů budilo patřičnou pozornost. Vítány byly samozřejmě i ostatní škodovky minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I43v38a87n 87Z67a86j55í12c 3164944565638

V roce 1984 jsem přivezl-"dostal" Renault 5 , r.v.1972. Po přesednutí ze Škody 110 LS a posléze Škody 120, jsem poprvé seděl v autě. A začal uvažovat, kde asi soudruzi udělali chybu.;-D

0/0
4.10.2019 23:09

O17n54d17ř77e60j 43Š22p68e58l61d97a 3791954769629

Škoda 100 byla moje první auto a to jsem ještě ani neměl řidičák :-)

Koupil jsem jí za 1500,- Kč zhruba v roce 96. Jezdil jsem s ní na chalupě a učil se s ní řídit.

Nutno dodat, že to byl již v podstatě vrak. Opěradlo sedadla řidiče urval bratr, když mi ji na chalupu vezl, takže aby se s ní dalo vůbec jezdit, musel jsem přehodit sedačku od spolujezdce. Brzdy nebrzdily, baterie byla špatná, takže nestartovala, musela se "pustit z kopce". Ruční brzda také nefungovala, sytič se nevracel a sloupek dveří u řidiče byl shnilý, takže při zavírání dveří bylo třeba dveře zvednout a pak teprve zavřít, jinak to jen bouchlo a nic. Jelikož nešla ruční brzda, sytič se nevracel a nešlo startovat na baterii, tak jsem musel vždy zastavit na rovině, otevřít motor a sytič stáhnout ručně, ale nesmělo to chcípnout, pak bych to už blbě na rovině roztlačil. :-)

Brzy se namotalo těsnění mezi chladičem a ventilátorem do ventilátoru (chladič byl u motoru a chlazen jen ventilátorem). Ventilátor popraskal, takže už to pak i blbě chladilo. Praskla také nějaká hadička s benzínem, takže když jsem jednou stahoval ručně u motoru sytič, tak jsem koukal jak na motor cáká benzín. :-)

Když jsem ji chtěl na heveru zvednout - uprostřed prahu byla taková ta trubice na nasazení heveru - tak jsem točil a točil, ale auto stálo stále na zemi. Práh byl tak shnilý, že se zvedala jen ta trubička na hever, ale auto už ne. :-)

Nakonec jsem ji ještě za 1500,- Kč prodal resp. spíš papíry někomu na přestavbu na Š120.

To byly časy...;-)

+1/0
4.10.2019 14:24

P67e84t50r 39M83i23c95h96a73l 2780304781372

Ale to nebyla vina auta. :-)

0/0
4.10.2019 22:09

P64e80t46r 17N19e48č34a15s 8712470201806

Stovka? Nejhorší auto, které jsem kdy měl. Hnilo před očima. Šokuje mě, že ještě nějaké existuje. Snad jen exportní. Jinak to byla fakt tragedie.

+4/0
4.10.2019 9:23

R44a30d25i80m 40S17k90á89l33a 1862260652648

Chtělo to nástřik prahů, dutin a spodku směsí rezistinu a oleje, to byl nutný předpoklad toho, aby to nehnilo před očima v podstatě všech tehdejších automobilů z východu, nejen škodovek. Samozřejmě náchylný to bylo, ale kdo se staral, a odpustil si ježdění v zimě v těch největších prosolených břečkách, tak tomu to pak něco vydrželo.

+2/0
4.10.2019 9:34

P71e50t20r 57Č42e97r39m63á84k 9148775259900

Je pravda že stovka na tom byla z hlediska ochrany proti korozi absolutně nejhůř... To i ta 742 už měla alespoň tak nějak smysluplnou kataforézu. Proto se taky pak stovky běžně přestavovali na stopětky, látat donekonečna starou kastli nemělo moc smysl.

+1/0
4.10.2019 15:07

M70a57r51t57i94n 47N39e57b48e91s80k25ý 7436710397872

Fakt je, že Š 100 oproti 1000MB ztratila šmrnc, levnost z ní přímo řvala.

Embéčko bylo tvarově zajímavé a vyvážené od předku až po zadní nárazník a lampy.

Mělo to "ksicht".

Ze všech stran.

Stovka měla zadek, jako kdyby už to designéra nebavilo

a nějak to zašpuntoval mizernou mříží a levnými lampami ,

skoro vypadal, jako kdyby si ho zručný kutil sochal sám v garáži.

Plastová palubka s páčkami, které se ohýbaly, až se jeden bál, zda neupadnou, kličky na otvírání trojúhelníčků, které se nedaly vzít do ruky,

všechno mizerný plast oproti hliníku na 1000MB.

Dno kufru sololit, ležící na rezervě.

Š 100 oproti svému předchůdci 1000MB byl zoufalý kvalitativní krok zpátky.

+4/0
4.10.2019 18:02

P14e76t63r 79Č51e46r96m24á56k 9388495809270

Bylo to dané dobou a to ve vícerovýznamech - stovka pochopitelně trpěla tím že nebyla navrhována jako svébytný design ale jen jako facelift tisícovky (z níž převzala defacto kompletní skelet - resp. po modernizaci) a musela tak udělat přechod mezi oblinama počátku 60.let a hranama 70.let.

Problém taktéž byl že design embéčka byl ve své době v podstatě přežitý (z dnešního pohledu to nevnímáme a uznáváme jeho kvality, faktem však je že měl přijít o 5let dříve), takže to problém stovky ještě umocnilo.

No a zbytek odpovídal době - paradoxně nástup plastu bylo jedno z mála co stovka držela v rámci trendů, zpracování je věc jiná.

Ale v souhrnu to nebyl špatný model, vychytal dětské nemoci embéčka, trochu učesal barokní desing embéčka který se v 70.letech už nechytal a jistým zjednodušením umožnil skutečně masovou motorizaci československa - právě za stovky přestal fungovat systém pořadníků a dala se pak už koupit normálně v mototechně R^

0/0
4.10.2019 19:51

M59a26r46t65i49n 45N43e48b74e90s78k35ý 7176330587392

Chápu vaše argumenty, ale musíme všichni uznat,

že zadek stovky byla zoufalost, ostuda designu a sériové výroby,

protože byl na úrovni průměrně zručného amatéra,

kterého to na konci přestalo bavit, tak ten motor něčím provizorně přikryl.

0/0
8.10.2019 14:03

P42e98t35r 98M75i79c36h23a44l 2480344591372

Stovku jsme kdysi měli, táta ji koupil hned v roce 1969. No, žádný zázrak to nebyl. Měla automatický sytič, takže docela žrala, výkon motoru taky žádná hitparáda. Ale trocha nostalgie tam pochopitelně zůstala.

+3/0
4.10.2019 9:01

R11a66d96i57m 40S87k74á43l59a 1922350952488

Taky jsme ji měli – Š100 z roku 1969, ale automatický sytič rozhodně neměla, naopak dobře si vybavuji ty dvě páčky na středové konzoli za ruční brzdou, bílá byla topení a černá právě sytič. Před startem ji bylo nutno vytáhnout do svislé polohy, po nastartování stáhnout zhruba na polovinu a po ohřátí motoru zavřít, na což se občas zapomnělo a ano, pak byla skutečně vyšší spotřeba. Ona i normálně byla okolo 8l/100 km, což u litrového motůrku je z dnešního pohledu dost, ale tehdy to bylo normální. Že to nebude žádná hitparáda, to měla Š100 napsané už v techničáku - výkon motoru jen 35 kW, ale bylo to auto, které umožnilo rodinám ve větším měřítku začít jezdit, v tom spatřuji jeho největší přínos.

+2/0
4.10.2019 9:30

J38i84ř84í 54S44e22h48n83a24l 6395238802516

Presne tak, ty dve packy si taky pamatuju. Spotreba 7-8, coz zas neni tak hrozny, je treba si uvedomit ze ten slabouckej motor se casto zdimal na maximum aby to vubec jelo.

0/0
4.10.2019 10:42

P78e89t32r 30Č10e21r82m21á73k 9348805769750

První stovky skutečně automatický sytič měly, ale hojně se to pak zpětně přestavovalo na ten páčkovej protože ten automat moc nefungoval a málokdo to uměl seřídit.

+1/0
4.10.2019 15:12

M45a82r94t81i15n 10N13e36b51e50s38k89ý 7146220207522

Stovky ten sytič zdědily z "embéčka".

Ale protože to bylo zlobidlo, montoval se mechanický na páčku,

která původně zavírala vzduch z kapes v zadních blatnících

(ten se nechával trvale otevřený)

a druhá páčka na ovládání kohoutu vody do topení zůstávala svému účelu.

0/0
4.10.2019 18:06

P85e37t83r 75Č88e18r83m20á38k 9928245229370

Přesně tak. Zajímavé že později u favoritů automat fungoval dobře (byť i tak se našlo spoustu expertů co to neuměli nastavit a přebastlovali na mechanický). Možná s tím měl dvoukomorák menší problém.

+1/0
4.10.2019 19:21

M63a59r13t76i67n 76N65e87b41e33s23k77ý 7246370487932

Favorit už měl Pierburga, což byl úplně jiný karburátor,

než jednoduché Jikovy u 1000MB a 100 a dvojité Jikovy v 105/120/1203.

0/0
8.10.2019 14:06

P39e95t97r 71M67i87c96h96a10l 2860364971842

Pak jste ji koupili z druhé ruky už předělanou na manuál.

0/0
4.10.2019 22:14

M52a22r84t89i97n 86N89e35b22e45s45k54ý 7636530137702

Bimetalový sytič zlobil, i když fungoval, tak sytil zbytečně dlouho,

tak se vyřazoval a předělával na manuál.

+1/0
4.10.2019 18:08

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Najdete na iDNES.cz