Diskuze
Hit mototechny roku 1989: Škoda Favorit
Děkujeme za pochopení.
občan Brych
Koupil jsem ho před třemi lety z nouze Formana
Koupil jsem ho před třemi lety z nouze. Ještě ho mám. Tedy co se do něj vejde a co uveze, to je neuvěřitelný. A neteče olej, neubývá, ale teče do něj kolem antény někudy. Ale nechám si ho. Jen kdyby tolik nežralo...
sejček
FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO
Zkuste do Fabie nebo i do Oktavie v provední kombi postavit běžný domácí spotřebič. Pračku, myčku nebo sporák. Do Favoritu nebo Felicie v pohodě v provedení kombi dokonce dva takovéto výrobky za sebou. Tyto výrobky mohou v uvedených vozech být skutečne na stojato bez problému. Nechtěl jsem uvěřit že se do Oktavie combi nevejde ale je tomu skutečne tak.
toksip
Re: FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO
V 89 si taky do Facka daval tak mozna Calexu 100l i s mrazakem - jo, "zlaty" komunisti . Ale dnes si chces v Octavii vest lednici (jakekoliv znacky, kterou si vyberes) s tim, ze chladnicka 200l a mrazak dalsich 150l
Kolda junior
Super stroj
kdo nezažil jízdu Fakanýrem ve 140km/h neví co je to adrenalin!
150km/h
Re: Super stroj
Me se jednou na teplicke dalnici cca 10km za Prahou otevrel ve 150km/h kufr Prislo mi, ze je v tom aute i na Facko moc vetrno, pohled do zpetneho zrcatka vse objasnil
P.G.K.
srovnatelné jízdní vlastnosti ???
já teda nemám vlastní zkušenost s ostatními srovnatelnými auty toho času, ale moje zkušenost s Favoritem byla, že právě jízdní vlastnosti bylo to špatný. Měl jsem z roku 1993 a už to mělo vychytaný spoustu chyb, ale specielně držení stopy při zatáčkách a překlápění ven ze zatáčky bylo fakt hrozný.
jnak na svou dobu docela fajn auto. Ale dneska srovnatelný auto Fabie je podle mě dost hrůza.
Magor Milda
Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem
ty předcházející modely byly vesměs s náhonem na zadní osu. Původně byly motory vpředu (Popular 1938, Tudor 1951) potom nám Rusové nakázali dělat motory vzadu, aby Moskviči neměli konkurenci. Poslední evropské auto s tímto uspořádáním byla Simca a NSU, Škodovka musela tuto zastaralou koncepci vyrábět ještě desetiletí potom. Jedinou vadou Favorita byla nedostatečně tuhá karoserie, která se na nerovných vozovkách kroutila. Jinak odpovídal nebo dokonce předčil evropským konkurentům.
MaReK Olšavský
Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem
Jste si jist, že pohon na zadní kola je zastaralý??
Konstantin Nikolajevič Hovnocuc
Porovnani leda tak s autem JUGO
VETSI LEZ JSEM UZ DLOUHO NESLYSEL, SKODOVKY BYLY TEHDY POVETSINOU K SMICHU, ostatne v i v tuzemsku se jim rikalo "DoDo"""""""Ve své době se rozhodně nemusel stydět při srovnání se západoevropskými vozy. Do škodovky přinesl revoluci v podobě pohonu předních kol. Jízdní vlastnosti byly na úrovni renomované konkurence"""""
xf
Re: Porovnani leda tak s autem JUGO
Zřejmě toho mnoho nevíš.
Favorit neměl nejlepší dílenské zpracování, chybělo mu mnoho z pohodlných vylepšení, ale v jízdních vlastnostech byl opravdu srovnatelný. A nejen v těch. Motor ve verzi s katalizátorem splňoval tehdejší západoevropské limity. Ostatně celohliníkový motor neměl koncern VW ještě v polovině 90-tých let. Také celopozinkovaná karoserie, ačkoli Favoritu chyběla, nebyla v roce 1988 u "západních" automobilek standardem.
Však také si v soutěžích Favoriti i Felicie ve své třídě nevedli špatně.
Bohous
to neni auto
ma to zvuk jak sekacka na travu. holt evropske auto ( nebo co ?)
Honza
Favoš
Ať si o Favoritu myslíte cokoliv, bylo to poslední české osobní auto. Čest jeho památce.
luko5
Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokračoval
.....mohl to být dobrý vůz s dostatečným prostorem. Mini auto VW Polo, ze kterého vychází dnešní Škoda Fabia velikostně Felicii nenahradilo. Hold, malá auta pro lidi normálního vzrůstu se v koncernu VW nenosí!
R@ndom
Re: Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokrač
Fabie II většinou rozměrů převyšuje Felicii (narozdíl od první generace). Také kombík má větší zavazadlový prostor, než Felicia Combi.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.