Goodwoodský festival rychlosti konající se na panství lorda Marche v západním Sussexu letos přilákal více než 200 tisíc motoristických nadšenců z více než 150 zemí světa a stal se tak nejúspěšnějším ročníkem ve své jednadvacetileté historii. Na snímku je Lotus Cortina.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
I letos bylo postaráno o atraktivní podívanou, vydařilo se i počasí, takže atmosféra tu byla mimořádná. Na snímku je Porsche 935 JLP-4
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Výjimečnost akce Festival of Speed tkví zejména v jejím rozsahu mapující úplné počátky motorismu až po vize budoucnosti. Na snímku: DeTomaso Mangusta
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Na jednom místě se zde setkávají současné i historické monoposty Formule 1, Formule 3000, vozy série NASCAR, INDYCAR, Can-AM, IROC, SCCA, IMSA, DTM, WTCC, speciály LeMans, modely šampionátu FIA GT, nebo šampionátu cestovních vozů, speciály pro závody do vrchu, dakarské a rallyové speciály, dragstery, moderní i klasické motocykly a další a další stroje, které psaly a píšou historii motoristického sportu a motorismu vůbec. Na snímku závodní speciál Audi 90 Quattro
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kromě statické prezentace se tu také soutěží. Na snímku: McLaren-Chevrolet M8F
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Lamborghini Miura
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Na trati dlouhé 1,86 kilometru se v závodech do vrchu každoročně utkává valná část nenahraditelných exponátů. NA snímku je Mercedes 60HP
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Bristol Fighter T
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Ačkoliv jde hlavně o exhibici, někteří řidiči berou závod se vší vážností. Na snímku March 2-4-0
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Výjimkou tak bohužel nejsou ani karamboly. Letos skončili svou jízdu nárazem do balíků slámy třeba šestinásobný olympijský vítěz v sálové cyklistice Chris Hoy s Nissanem GT-R Nismo nebo Max Smith-Hilliard s historickým monopostem Surtees-Cosworth. Zatáčka Molecomb se stala zrádná i pro Rolanda Asche s vozem Mercedes-Benz SL500 Rally. Ještě hůře dopadl Aston Martin Vantage V8 řízený zkušeným závodníkem Anthony Reidem, který utrhl levé přední kolo. Na snímku Ford Capri Cologne Works
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Cadillac Eldorado Biaritz Convertible
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Rekord trati drží Nick Heidfeld, který v roce 1999 zajel v monopostu McLAren MP4/13 čas 0:41.60, letos byl nejrychlejší Sébastien Loeb s vozem Peugeot 208 T16 Pikes Peak (0:44.60). Na snímku je Lightning Cosworth
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Arash AF8
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Mercedes 115HP
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Nissan GTP ZX-Turbo
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Maserati 150 GT Spider Fantuzzi
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kořením této výjimečné exhibice jsou tradičně ikony motoristického sportu. Ve výčtu hvězd ani letos nechyběla jména jako John Surtees, Sir Jackie Stewart, Sir Stirling Moss, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, Felipe Massa, , Sebastien Loeb, Didier Auriol, Richard Petty, Mark Webber, Giacomo Agostini, Wayne Gardner, Freddie Spencer a řada dalších.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Holden Vauxhall VXR8
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Příští festival rychlosti v Goodwoodu je plánovaný na první červencový víkend 2015. Na snímku je Mazda RX500
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Maki – Cosworth F101A
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
TVR Cerbera Speed 12
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
S rostoucím významem akce každoročně stoupá i zájem automobilek prezentovat zde svůj výrobní program a potenciál. Letos na zahradě před Goodwood housem a v okolí vystavovalo už 20 významných automobilek. Nouze tu nebyla o atraktivní koncepty ani výstavní premiéry, celkem jich bylo k vidění 18. Třeba Ford se zde poprvé pochlubil omlazenou verzí sportovně laděného Focusu ST.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
BNC 527 Monza
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Toyota Camry
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Mazda RX500
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Nový Ford Mustang
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Mercury Park Lane
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Maserati 8C-3000
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Ferrari F12 TRS
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Dodge Challenger T/A
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Traťoví komisaři
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
McLaren M12 GT
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Maserati 5000
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Mercedes 140HP
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Plymouth Belvedere
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Mercedes Benz 36/220 S
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Ferrari 250LM
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Chevron B24
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Mercedes Benz 500K Cabriolet B Erdmann and Rossi
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Zamaskovaný prototyp Range Rover Sport SVR
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Maserati A6G/54 2000 GT Zagato Coupe
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Sunbeam V12 350hp Bluebird
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
MG Metro 6R4
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Areál Goodwood a Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Chevrolet Camaro Z28
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Mazda RX-7 Formula Drift
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Ford GT40 Mark 3
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Action Express Racing Porsche V8
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz