VIDEO: Stačí jen mávnout. Nové BMW se ovládá gesty

  13:53aktualizováno  13:53
Multimediální systém nové generace ve vlajkové lodi BMW můžete řídit dotyky na obrazovce, mechanickými tlačítky a ovladači, hlasovými povely a dokonce i gesty. Až uvidíte řidiče nového BMW řady 7 jen tak máchat rukou, není to projev šílenství. Možná jen odmítá telefonní hovor.

Nové BMW 7 představuje ve světové premiéře poprvé v sériově vyráběném autě systém „BMW gesture control“, který umožňuje ovládat některé funkce gesty. Typicky přijmutí telefonního hovoru virtuálním ukázáním na přístrojovou desku, nechtěný hovor odmítnete mávnutím. V menu multimediálního palubního systému iDrive je možné systém částečně konfigurovat, takže řidič přiřadí určitá gesta některým funkcím. Na videu vidíte, jak se ovládá hlasitost audiosoustavy. Systém rozlišuje příkazy zadané jedním nebo dvěma prsty a rozpozná i „uchopení“.

Michael Ahlers z vývojového týmu nového BMW řady 7 popisuje, jak se systém ovládá: „Ideální je položit loket na opěrku na středovém tunelu a rukou udílet povely nad ovladačem automatické převodovky. Pohyby ruky snímá kamera.“ Ta je umístěna ve stropnici v místech, kde jsou „čtecí“ lampičky. Ideální je udávat povely rukou přibližně ve výšce horní hrany přístrojové desky, spíš o něco níže.

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Z legendární vlnité dodávky Češi postavili výčep

Citroën H přestavěný na pojízdný výčep

Tvůrci jí pojmenovali Pivní mašina, za základ jim posloužila jedna z nejslavnějších dodávek vůbec. Citroën H...

Před padesáti roky Rumuni představili dacii, ve výrobě vydržela 35 let

Dacia 1300

Mezi dvěma světovými válkami byla Bukurešť mondénním výstavním městem, říkalo se jí Paříž Východu. Po válce zbídačená...

Rachotiny dorazily do Prahy, cestou podojily krávu a střílely plechovky

Jízda rachotin napříč Evropou

Jízda starých aut napříč Evropou má za sebou první polovinu. Recesistická spanilá jízda Rammelbakken Reis z Nizozemska...

Najdete na iDNES.cz