Nedosáhl sice popularity svého krajana Ferdinanda Porsche, ale odborný svět ho cení neméně vysoko pro bohatství nápadů a mnoha jeho vynálezům přiznává prioritu.
Autor mnoha dalších patentů vymyslel pro tatrovky koncepci podvozku s centrální rourou a kyvnými nápravami. Ve 40. letech ji dostaly osobní vozy, nákladní tatrovky centrální rouru využívají dodnes.
Ledwinka svými nápady přispěl i k rozvoji vzduchem chlazených motorů typu boxer umístěných vzadu a aerodynamických karoserií.
Všechny tyto nápady realizoval ve 20. a 30. letech jako technický ředitel kopřivnické automobilky Tatra.
S ní, tehdy ještě "Kopřivnickou vozovkou", se seznámil již v roce 1897 jako vyučený mistr v kovárně. Od roku 1905 zde byl šéfkonstruktérem a mimo jiné zavedl mezi lety 1911 a 1914 jako první do sériové výroby brzdy na všech kolech. Pak na čas přešel k rakouské firmě Steyr, v roce 1921 se ale vrátil do Kopřivnice.
Dodnes se v souvislosti se jménem Hanse Ledwinky mluví o autorství největší legendy automobilové historie, kterou je VW brouk. Ledwinka se mimo jiné dobře znal s tvůrcem brouka Ferdinandem Porsche (rodákem z Vratislavic nad Nisou).
Předválečný brouk je velmi podobný Tatře 97. Soudní spory mezi VW a Tatrou začaly už v předválečném období. Případ byl v po válce opět otevřen a Volkswagen zaplatil v roce 1961 tři miliony marek jako kompenzaci, uvádí internetová encyklopedie Wikipedia.
Přestože se významně zasloužil o světovou pověst značky Tatra a byl čestným doktorem vídeňské univerzity, strávil po válce ve vysokém věku šest let v československém vězení. Konec života prožil Ledwinka jako odborný technický poradce v Mnichově.