Létající závodní monstra, vůně benzinu a brousících se gum, takto úžasnou podívanou nabídnou veteránské soutěže, už proto, že se piloti nerozpakují vzácným závoďákům pořádně šlápnout na plyn. Podívejte se na sanmarinskou rallye legend na nádherných fotkách Radima Sochy.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Srazů, závodů, výstav a dalších akcí je v průběhu roku tolik, že by člověk nemusel dělat nic jiného. Zajímavý tip na aktivní důchod automobilového fanatika?
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Tento pětiválec o objemu 2 110 ccm přeplňovaný turbodmychadlem dosahoval výkonu 330 kW. Znalci na první pohled vědí, že pochází z auta na titulní fotce - Audi S1.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Zástupce klasické skupiny A z devadesátých let, Toyota Celica GT-Four, mistr světa značek z roku 1994.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Peugeot 205 Turbo 16 poháněl čtyřválcový šestnáctiventilový motor o objemu 1 774 csm, který dosahoval výkonu 530 koní a točivého momentu 490 Nm.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Maďarští závodníci s vozy Lada předváděli skvělou show. Tento vůz mohli fanoušci vidět i na Barum Rally 2015.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Velice oblíbeným závodním vozem v celé Evropě je Ford Escort všech evolucí.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Christof Klausner se za volantem ikonického Audi Quattro chce hlavně bavit. Někdy skončí v příkopě.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Tak kdo je ta královna motorsportu? Rallye nebo Formule 1?
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Nesmrtelná klasika Porsche 911 v dobových válečných barvách tabákové firmy Rothmans.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Rallylegend 2015 v San Marinu
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Největší pozornosti se těší monstra skupiny B, vždy startující před hlavním startovním polem a bez nároku na měření času.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Skoky jsou jedny z nejvyhledávanějších míst na trati a je jedno, jestli na nich plachtí Audi Quattro...
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
...nebo Lancia Delta Integrale. Hlavně, aby to bylo co nejvýš a nejdál.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
BMW M3 zaznamenalo nejvíce úspěchů v německém poháru cestovních vozů DTM. Je však velice oblíbené i v rallye pro jeho vynikající ovladatelnost.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Rallylegend 2015 v San Marinu
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Lancia 037 se vyráběla v letech 1981-1984. Byla nahrazena legendární Deltou S4.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Jezdci s automobily s náhonem zadní nápravy vždy předvádějí divákům efektní průjezdy zatáčkami.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Za volantem tohoto Fordu Escort Cosworth sedí Francois Delecour, mistr světa z roku 1994.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Poznáte, jak stará je tato fotka?
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Dotankovat, přezout pneumatiky, polepit šrámy a můžeme pokračovat do dalších rychlostních zkoušek.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Z rallye si auta odvážejí i šrámy. Nevyhýbá se to ani veteránským závodům.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Motorsport je hodně náročný na volbu pneumatik.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Vozy se při vjezdu na stadion musely doslova na centimetry prodírat neskutečným množstvím fanoušků, stejně jako v dobách největší slávy lancie na snímku.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Kdo chce v nočních rychlostních zkouškách dobře vidět, musí mít patřičnou výbavu v podobě přídavných světlometů.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Škoda Felicia Kitcar. Jedno z velice úspěšných vozů.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Při pohledu na tento vůz se mnohým vybaví jméno Colin McRae, s jehož začátky v mistroství světa v rallye byla spjata právě značka Subaru.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
S vozem Lancia Stratos, který ve svých útrobách ukrýval motor Ferrari, získali Sandro Munari a Björn Waldegard titul mistra světa v letech 1974, 1975 a 1976.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Lancia Stratos a dobové oblečení, Obrázek jako z druhé poloviny sedmdesátých let, kdy se tento vůz účastnil nejen světových rallye.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Jedno z nejslavnějších aut historie motorsportu: Lancia Delta S4
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Hostesky už dnes neodmyslitelně patří ke všem motoristickým závodům a jsou vděčným objektem všech fotografů.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Lancia dnes spěje ke svému konci.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Největší ohnivou show z výfuků a série krásných řízených smyků ukazují tradičně audi.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Zástupcem automobilky Ford pro skupinu B byl model RS 2000. Jeho výkon byl až 368 kW.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Jedna z největších hvězd Rallylegend, Fin Markku Alen. Takto se mu povedlo upravit Deltu S4 už na shakedownu. Do večerního startu první etapy byla opět v plné kondici.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Ostré světlomety prořezávají tmu, rozžhavené brzdové kotouče a plameny z výfuku září do noci. Noční rychlostní zkoušky mají své osobité kouzlo a k trati přitahují spoustu diváků.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
V tomto případě si přijel zazávodit bývalý formulový jezdec Erik Comas, vítěz kategorie Historic.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Lancia Delta S4 oslavila na loňské Rallylegend 30. narozeniny.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Vozy s předním náhonem zastupoval tento krásný Renault Clio Maxi.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Na startu nechybělo sedm českých posádek, jednu z nich tvořili mnohonásobní mistři republiky Václav Pech jun. a Petr Uhel, kteří si vyzkoušeli porsche.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Peugeot 205 T16 vyhrál v roce 1987 a 1988 Rallye Paris Dakar a také se zúčastnil závodu do oblak Pikes Peak.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Deset titulů mistrů světa ve značkách dokázala získat italská Lancia za dobu svého působení v rallye.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Někteří piloti i dnes startují se stejnými vozy jako v době své největší slávy.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Renault Alpine A110 je známý i z českých rallye sedmdesátých let.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Závodí se naplno. Vozy s obrovskou hodnotou se během závodu nijak nešetří.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Na okruhové rychlostní zkoušce v průmyslové zóně v Serravalle není nouze o podobné momenty, kdy se v přímém souboji utkávají vozy s rozdílem generací.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Skoky legendy Audi Quattro S1 byly jedny z nejvyšších a nejdelších.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Vidět Audi Quattro S1 v akci je opravdu nezapomenutelný zážitek. Hlavně fanouškům této značky běhá při jejím průjezdu mráz po zádech.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Lancia + Martini = delta a její nejslavnější časy
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Noční rychlostní zkoušky jsou úžasným diváckým zážitkem.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Rallylegend se každoročně účastní početná výprava maďarských závodníků hojně využívajících ruské stroje Lada. Jestli tento stroj běžně v Maďarsku taxikaří, se zjistit nepodařilo.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Skákající VW Brouk v jednom z málo vídaných provedení.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Závodníci v těchto malých vozech mnohdy sklízejí větší ovace než jezdci s mnohem výkonnější technikou. Miniaturní stroj, známý v Česku v polském provedení zvaném Maluch, se v Itálii vyráběl a prodával jako Fiat 126.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Veliké oblibě a podpoře se těší zejména domácí jezdci ze San Marina, mezi ně patří hlavně i u nás dobře známý Paolo Diana.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Ford Escort RS
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Na Rallylegend panuje vždy skvělá nálada i atmosféra a jezdci rádi zapózují u svých strojů.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Velkou část startovního pole tvoří vozy italských značek ve všech možných specifikacích a modelech.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
I když věk některých jezdců už značně pokročil, za volanty svých vozů jezdí jako zamlada.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Soutěžní lancie ze sedmdesátých let jsou v podstatě speciály Formule 1 přestavěné pro rallye.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz
Škoda Felicia Kit Car dokázala prohánět i mnohem silnější soupeře.
Autor: Radim Socha, pro iDNES.cz