Při cestách mimo Evropu objeví milovník aut rozmanitost. Už v nedalekém Turecku narazíte na auta, která jste nikdy neviděli ani o nich neslyšeli. Tamní silnice brázdí i zapomenuté automobilové ikony. Nafotili jste o dovolené něco zajímavého? Posílejte nám své úlovky. Fotky, které zveřejníme, odměníme honorářem.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Tofaz Dogan patří k nerozšířenějším autům v Turecku. Nenajdete ale jediný stejný. Tohle je vzácnější kousek nenapadený tunerem. Snad až na vestavěný pohon na LPG.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Asi nejšílenější úlovek byl tento Fiat Tipo. Jeho majitel moc vkusu nepobral. Všimněte si prapodivné výfukové koncovky.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Detail nepovedené koncovky. Jak uvidíte na dalších fotkách, je tohle ještě legrace.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Za vrchol tureckého tuningu považuji přelepení hlavních světlometů barevnou izolačkou. Světla mají v noci modrý nádech. To může leckdo považovat za xenony.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Světla mají v noci modrý nádech. To může leckdo považovat za xenony.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Falešná kaplička na nasávání vzduchu udělá z benzinové jedna-čtyřky raketu.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Pořád stejné Tipo. Loupající se prahy a barevnou izolačkou přelepený boční blinkr. Oranžově přeci svítí každému. Zelená je lepší...
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Českých motorek jezdí po Turecku hodně. Tohle je smutnější pohled na dosluhující Jawu 350
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Jawy se do Turecka v minulosti hodně vyvážely. Pro místní jsou i dnes důležitým dopravním prostředkem.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Jawy se do Turecka v minulosti hodně vyvážely. Oblíbeným dopravním prostředkem jsou zejména pro svou nenáročnost na opravy.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Poněkud veselejší pohled. Slušně udržovaná jawa, kterou jezdí prodavač z obchodu denně do práce.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Takhle vypadá v Turecku „kuka“ vůz. V překladu je tenhle čmoudící Fatih dobyvatel.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Co asi znamená tahle značka? Zdánlivě světové výrazy v Turecku rozhodně neplatí
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Turečtí tuneři nenechají na pokoji ani dodávku na svoz zeleniny. Dieselový Opel Combo s dvěma výfuky je opravdu unikát.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Podobnost se žigulem není náhodná. Základem je i tady fiat. Kdo nemá na autě pořádná kola, jakoby nebyl.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Tenhle čtyřicetiletý stařeček má zadní plato plné reproduktorů. Kdyby celý kufr jako ozvučnice nestačil, je tu ještě vydlabaný výfuk s pořádnou koncovkou.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Kdo by nepamatoval klasický Renault 9. Na svou dobu pokrokové auto s velkým kufrem. Jen jich už moc nejezdí.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Který český taxikář by nepamatoval na VW Vento. Turecko je země sedanů a tak zase stačí nasadit pořádná kola a jste honorace.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Další z mnoha renaultů. Tahle devítka má z místního podnebí totálně vyšisovaný lak.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Že šlo o lepší verzi „broadway“, už dlouho čitelné nebude.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Raritka v podobě kombíkové verze Fiatu Mirafiori. Už ani v Itálii jich moc nenajdete.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Tak vyšperkovaných land roverů v Turecku moc nenajdete. Jezdí jich tu sice hodně, většinou jsou to ale sešlí čtyřicetiletí bojovnící, kteří denně vozí turisty na safari.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Původní Fiat UNO. Hodně benzinových aut je v Turecku předěláno na LPG. Ani toto UNO LOGO přestavbě neuniklo.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Něco mezi žigulíkem, polským fiatem a původním italským fiatem. Zajímavá jsou dobová kola.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Zajímavá hliníková kola ze sedmdesátých let
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Fiat Tofas 124
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
I obyčejný Peugeot 406 musí mít hlučný výfuk.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Přepravu tisíců turistů z letišť zajišťují autobusy. Jde o luxusní nové autokary většinou od Mistubishi.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Některé kousky už mají nejlepší léta za sebou a na tachometrech statisíce kilometrů.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
V Turecku se v licenci od ISUZU autobusy i vyrábějí. Jezdí pod značkou OTOKAR.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Jeden z posledních Renaultů 9. Faceliftem prošla přední i zadní část.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Tenhle bílý krasavec je zase v lepší výbavě „broadway“.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Uvnitř se to ale hemží návleky, pletenými řetízky a náramky. Řadící páka si o to říká, ale na tom volantu.....
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Velmi pěkný a zachovalý Tofaz Dogan v provedení kombi. Bez hezkých kol by si ale u tureckých řidičů neškrtnul.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Tahle kia je dokonce na prodej. Asi půjde rychle na odbyt, protože je to ještě mladice a zase na plyn.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Fiat Tempra byl v devadesátých letech oblíbeným autem i u nás. Tady patří k těm lepším. Ovšem musí mít zase alespoň pěkné hliníkáče.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Tofaz Dogan patří k nerozšířenějším autům v Turecku. Nenajdete ale jediný stejný. Turci si je upravují dle libosti a u kol to začíná....
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Krásná bleděmodrá Dacia 1310 alias Renault 12.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Za kvíkotu gum a řevu motorů každý večer vyjížděli na spanilou jízdu městem němečtí Turci. Krajani jim tiše záviděli.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Za kvíkotu gum a řevu motorů každý večer vyjížděli na spanilou jízdu městem němečtí Turci. Krajani jim tiše záviděli.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz