Diskuse k článku

Autofotka týdne: Důkaz, že automobilový středověk nebyl dobou temna

Je to přímý prapředek dnešních ostrých Fordů RS. Seznamte se: Ford Taunus 17M RS Hardtop Coupe P7b. Vyráběl se jen tři léta do roku 1971. A i dnes jezdí báječně! Devětačtyřicet let starý taunus svých 350 km veteránské lázeňské rally Carlsbad Classic perfektně zvládl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i94ř65í 79A62l65t91m39a63n 6723592906768

Mno... a co Ford Taunus 15M? Čtyřválec do V, vrtání 90, zdvih 58..."citrónový" klouby vepředu a při největším krouťáku při 1850 otáčkách se to rozjíždělo na kterejkoliv kvalt...;-D;-D

0/0
27.8.2018 15:27

M64a18r97t70i46n 61N78e49b87e12s63k55ý 7216750597122

Ty fordí V4 byly tenkrát populární, jezdily i v Saabech (když Saab skončil s dvoutaktem podle DKW)

Byly krátké, takže vpředu podélně nezabraly tolik místa, jako řadové motoru.

0/0
28.8.2018 14:01

J25i32ř51í 15N47o89v11o46t90n93ý 4926512882156

Jen tuzemská automobilka v něm zůstala.

0/0
27.8.2018 4:53

Š71i38m73o72n 63M16a72r78t95y88n74e33k 7893915113336

Která? Myslíte tu na jejíchž auta se od objednávky čeká přes půl roku?

0/0
27.8.2018 11:04

P51e89t42r 36M47i49c18h85a38l 2740164611792

Bacha, troll. Nekrmit. :-)

0/0
27.8.2018 11:34

J51i67ř36í 60P82u40d35i80l 8470218523398

Když sednu do renaultu r5 s 43 kw a do fábie s 50kw, tak i když je u obou pod kapotou 1,4, tak ta fabie je chcíplej pes !! Je to opravdu úplně o něčem jiném. Prostě šlápneš na plyn a vystřelíš !!

0/0
26.8.2018 22:19

J45i36ř61í 39N23e98u19m45e66i52s13t19e61r 2662315303871

No to je opravdu převratná myšlenka, když ten renault má hmotnost nekde kolem 850 kg a fabie cca 1200. A pro porovnání, základ pro renault byl kolem 30 kw, v první generaci nějakých 25 kW.

0/0
26.8.2018 22:37

P43e88t10r 20M98i54c30h47a72l 2170604741522

Byl jsi rychlejší. :-)

0/0
26.8.2018 22:39

P13e77t88r 96M12i23c55h55a24l 2740964261222

Vzhledem k tomu, že ta R5 je asi o třetinu lehčí, tak je to celkem logické.

0/0
26.8.2018 22:38

J97i64ř27í 97N25e19u15m91e14i32s52t28e46r 2812415903501

No a to bysme mohli jeste diskutovat o tom "prostě šlápneš na plyn vystřelíš", ale nekažme mu to úplně. Ve zrychlení z 0-100 hádám bude rozdíl zanedbatelný..

0/0
26.8.2018 22:46

J91i57ř69í 24S48c35h29w64a64c17h 8738424288236

asi tak sekunda z 0-100

0/−1
26.8.2018 22:51

J13i92ř86í 55S65c30h73w90a51c69h 8598984558466

jen zase jeden příklad pocitového hodnocení dynamiky.....

0/−1
26.8.2018 23:40

P77e65t41r 24M63i73c82h48a56l 2970594391962

Poměr výkon váha bude líp vycházet u té R5. Asi bude i rychleji reagovat díky absenci řídící jednotky. Ale to jsou tak všechny výhody.

0/0
27.8.2018 11:37

J42i60ř11í 40S59c84h18w49a35c59h 8358744708756

samozřejmě, že R5 na tom bude o něco lépe, když je asi o 2 metráky lehčí. Ale o nějakým "vystřelení" nemůže být řeč ....na stovku za 14 sec. To dnes udělá stejně velké Citigo taky a s litrem!

0/0
26.8.2018 22:42

M11a16r10t63i49n 78N82e86b97e75s59k77ý 7546390637462

Pánové, u takto krásného auta je výkon sice příjemný, ale ne rozhodující.

Tak se klidně dohadujte, komu to lépe a dříve vystřelí.

Tohle auto je nádhera, i když jede pomalu.

Měl jsem Cortinu 1,6 OHV z 1972.

Měla jen 68 k , žádnej závoďák, ale kanape na kolečkách, a byla KRÁSNÁ.

0/0
28.8.2018 13:35

J19i59ř23í 55S61c34h79w80a40c78h 8848874708396

Ale jo, to je naprosto v pořádku.

Pokud je to bez klasického nostalgického dodatku "kam se na to hrabou ty dnešní piksle, ty dnešní žebřiňáky", s tím nemám absolutně žádný problém.;-)

0/0
28.8.2018 14:33

V48l47a44d70i65s70l63a35v 42B85u44r91y70š21e85k 1569572317894

však ona by dnešní zhýčkané motoristy, kteří nutně potřebují vyhřívaná sedadla, volant, duální automatickou klimatizaci, tempomat, nejlíp adaptivní, posilovač, pohon všech kol, nejlíp s vektorováním točivých momentů, centrální zamykání s dálkovým odvládáním, nejlíp bezklíčkový, navigaci, počítač, asistenty vzdálenosti vzadu i vepředu nejlíp s kamerou, led světlomaty s automatickým ovládáním, dešťový senzory, vyhřívané čelní okno, však ona by je ta nostalgie rychle přešla, kdyby s tím museli i jezdit a to ještě by nevěděli, co by je čeklalo za překvapení na benzínce, při doplnění paliva, sem s takovýma autama v té době jezdil, tak vím o čem to je

+5/−1
26.8.2018 21:53

P54e85t75r 19S84u76c24h57ý 3280823

Je mi záhadou, proč se v každém druhém článku o autech probírá, jak báječný výkon a zátah má 1.0 TSI. Přitom se stačí podívat do nabídky Konzernu, je to plečka pro levné modely a základní výbavy.

Atmosféry do Euro2 včetně skutečně měly šmak, který potom ztratily, v tom se autor článku vůbec neplete. A většina základních turbobenzínů jej také nemá, jakkoliv jsou výkonem dostačující. Není to ani v zadání pro jejich konstruktéry, bohužel ani potřebou většiny kupujících. Vždyť ti se přeci přepravují z místa A do místa B, jak tu někdo hezky řekl, co by tedy řešili jiného.

+4/0
26.8.2018 21:04

J67i21ř63í 44B74r98e54z61o20l75u84b79s82k27ý 7367219690632

Možná ten šmak měly, ale vetšině to bylo stejně někde, ta potřebovala prostě jezdit.

Jinak k těm motorům. Mi se třeba libí, jak samozvaní konstruktéři, nejsou schopni zdůvodnit, v čem má být větší motor, s menším výkonem a menším točivým momentem a méně příznivým průběhem lepší a neustále opakují takové ty na ničem založené kecy.

0/−2
26.8.2018 21:33

J68a94r82o30m62í97r 25K53r71á37l 4590939504229

Na to nepotřebujete být konstruktér. Stačí si uvědomit, že vice namáhaná součást, nebo motor je zákonitě poruchovější a výkon rapidně klesá. A to neplatí jen pro auta.

+1/0
27.8.2018 7:34

J36i22ř70í 20B45r89e86z64o10l15u54b51s46k37ý 7377469260552

A to neni pravda. Podle tohle tvrzeni by byla nejlepší nejstarsi auta, protože byla nejméně výkonná a tedy namáhana.

0/0
27.8.2018 10:30

J83i89ř67í 24S98c41h64w49a65c22h 8868124438646

Ta "záhada" má jednoduché vysvětlení: je to proto, že té debatě o "zázračných schopnostech 1.0 TSI" předchází vždy nějaké "dehonestační uplivnutí jeho směrem" pramenící někdy z jakéhosi pocitového hodnocení a někdy jen z historického klišé o dědově litrovém motoru, takže jsou to většinou naprosté blbosti. Ostatně těch hloupých uplivnutí jak v článku tak v diskuzi k "dnešní produkci" je tu hned několik, coby důkaz.

0/−1
27.8.2018 11:43

K39a33r52e44l 80M58a35z45a27č 3457113226249

To je zas titulek! Editor, který ví o autech asi tolik, co já o operaci mozku. To diletantství tady je hrozné.

Doba temna je nyní!!

0/0
26.8.2018 20:42

P80e96t23r 64P21a22v39l55a95t34a 7736770967701

To opravdu nebyl. Doba temna začíná teď a šíří se s Brusele....

+6/−1
26.8.2018 17:09

J89i21ř23í 84S91c64h66w30a48c72h 8318234868266

ale my s tou Bruselí zatočíme!

+1/−2
26.8.2018 17:16

O17l27d89ř57i15c81h 61O66l25e67š 6403320517

Jak?;-(;-(;-(

+1/0
26.8.2018 18:16

J53i54ř15í 19S88c90h44w96a21c90h 8358854278416

Demonstrativně vytlučeme všechny DPF, EGR ventily nastavíme na OFF a všichni budeme jezdit v šestiválcích, když místo jednoho tříválce si do aut budeme dávat dva!

+3/−2
26.8.2018 18:24

V33á39c31l13a39v 70M39r22á65z 1876398531234

Jasně, jako před 80 lety do Aera 30 dal dva motory a měl z toho Aero 50 Super, které jezdilo skoro 140 km/hod.

0/0
26.8.2018 19:53

V75l56a10d79i75s38l77a76v 65B66u72r17y48š25e93k 1559402757144

jak, jak, vymontujeme všichni svorně filtry a katalyzátory a hrdinně pomřeme na rakovinu, tím bruseli vypálíme rybník

+5/−3
26.8.2018 18:46

P14e24t41r 53M60i24c10h25a22l 2400874261792

Nebýt přehnané snahy o snížení emisí relativně neškodného CO2, tak jsme ty filtry, EGR apod. nemuseli tolik řešit.

+1/0
26.8.2018 21:29

V45l76a67d49i20s21l58a57v 49B63u66r71y58š94e89k 1549442667354

ty emise CO2 se sledují kvůli spotřebě paliva a je úplně jedno, jestli je relativně škodlivej a nebo neni, v Americe jdou cestou nařizování maximální spotřeby pro vznětové a zážehové motory zvlášť, u nás je to tak, že všechny výrobky automobilky se musí vejít do určité spotřeby a tedy emisí CO2, která této spotřebě odpovídá, což bylo blbě, protože pak automobilky dělali diesly a švindlovali, je to jako se třeba sleduje příkon u vysavačů, taky se sleduje relativně neškodný příkon, ten ale odpovídá určité spotřebě a je úplně zbytečný rozjímat, co by bylo kdyby nebylo a co je škodný a neškodný a nebo olidích, které ho také vypouštějí

0/0
26.8.2018 22:02

P22e34t49r 97M44i13c48h65a74l 2220644461772

Však proto píšu o přehnané snaze. Chtělo to prostě rozumnější přístup.

+1/0
26.8.2018 22:37

V50l91a71d70i57s54l44a28v 26B56u63r59y73š80e12k 1289202697774

tak přehnaná snaha, těžko říct, možná ano možná ne, každopádně kdyby začala docházet fosilní paliva, tak nižší spotřeba nejen aut bude jistě velkou výhodou

0/0
27.8.2018 18:02

P73e61t14r 54M95i78c33h45a71l 2550824441832

Jestli bude auto jezdit za 4 litry nebo za 5 je v tomto kontextu úplně jedno.

+1/0
27.8.2018 20:25

J65i32ř28í 96S89c31h16w94a76c84h 8488694328466

a Asiaté by dnes ovládali třikrát větší podíl evropského trhu stejně jako v USA.

0/−1
26.8.2018 22:14

P46e64t51r 86M72i25c45h47a75l 2910344191722

Ale neovládali. Stačilo by nastavit i jiná kritéria.

+1/0
26.8.2018 22:41

J72i43ř22í 79S42c83h59w46a95c90h 8728874518546

ale jaká?

0/−1
26.8.2018 22:46

P19e77t20r 39M62i23c35h18a28l 2910954531732

Třeba bezpečnostní parametry, možnost uvalit clo.

+1/0
26.8.2018 23:11

J84i28ř55í 35S72c79h58w43a61c64h 8148154848716

Clo asiaté obchází výrobou uvnitř dané celní zóny a s bezpečností nemají až takový problém ani v USA ani v Evropě (Asiaty nemyslím Číňany, ale Japonce a Korejce)

0/−1
26.8.2018 23:17

P10e49t72r 78M98i30c69h36a68l 2640614701942

A čím to, že už tu vyrábí a přesto trh neovládli?

+1/0
27.8.2018 3:40

J47i63ř25í 29S82c88h20w73a27c49h 8648104178926

To je tím, že jejich globální technická řešení jsou v Evropě nepoužitelná.

0/0
27.8.2018 7:39

P21e56t22r 16M34i77c50h35a67l 2540234961322

Takže díky lehké restrikci by byli stejně limitováni a vyšlo by to nastejno.

0/0
27.8.2018 11:39

J13i58ř58í 89S72c12h84w20a78c46h 8448314268736

nevím, Američani nic jiného za posledních 50 let nevymysleli.

0/0
27.8.2018 11:49

P96e81t10r 18M78i91c37h58a78l 2560584371912

A to mají přísnější emisní limity než Evropa. Zajímavé, že?

0/0
27.8.2018 20:26

J53i22ř94í 69S16c85h65w16a25c68h 8588914978326

ale ne na CO2, o nich se celou dobu bavíme ;-)

0/0
27.8.2018 21:08

J81i42ř20í 76S83c18h13w52a52c67h 8468434158946

ta kriteria se samozřejmě nastavovala za tichého souhlasu evropských automobilek, že jim v tom udělaly v čáru přes rozpočet vyšší prodeje žravých SUV a dieselgate je už jiná story....

0/−1
26.8.2018 22:49

P54e79t11r 41M45i19c40h97a82l 2750384451602

Bohužel. Otázka je, nakolik k tomu byly automobilky donuceny. Myslím k tomu souhlasu.

+1/0
26.8.2018 23:13

J67i81ř23í 50S25c80h68w55a25c67h 8788734288886

ty taky věřiš na bezmocné miliardáře co musí poslouchat zelené ekofašisty?

+1/−1
26.8.2018 23:19

P11e68t37r 33M71i79c70h60a44l 2660274551872

Ne, ale nebylo to tak jednoduché, jak píšeš.

+2/0
27.8.2018 3:41

M26i30c39h38a55l 51T65r64i88s16k47a 2550327692917

Doba temna? Doba temna zacala v automobilovem prumyslu nekdy koncem 80 let. Dnes se vyrabeji unifikovane pixle, ktere se lisi max. napisem na karoserii.

+5/−1
26.8.2018 15:51

Najdete na iDNES.cz