Ferrari Enzo: 42 jich je k mání

  20:03aktualizováno  20:03
"Ferrari není pro každého," říká italský výrobce supersportovních aut. To, že máte dostatek peněz ještě neznamená, že vám ferrari bude parkovat v garáži. Každého zájemce si automobilka "proklepne" a až pak se rozhodně, jestli mu auto prodá nebo ne. Modelu enzo je ale teď k volnému prodeji 42 kusů.

Klenot z nejopečovávanějších - Ferrari Enzo, se měl dostat jen do "spolehlivých" rukou.

Pouze stálí klienti se dostali do "zlatého pořadníku".

Být na něm spolu s dalšími 398, to už značilo, že ve velkém světě něco znamenáte.

Ale ouha, než se "rudého hřebce z Maranella" dočkali, ztratili někteří z kupců o superexkluzivní supersport zájem.

Novináři z italského serveru repubblica.it chvíli hledali a našli na internetovém trhu "ojetin" 42 Ferrari Enzo, která jsou právě k mání. Výběr je bohatý, v seznamu figurují kousky s nulou na počítadle ujetých kilometrů, ale i ty, které už mají něco za sebou... přesněji  30 000 kilometrů. Nejlevnější je za 593 tisíc euro, nejdražší za 1,3 milionu, ostatní ceny jsou k jednání. Pouze dvě z nich stojí méně, než jaká byla jejich původní prodejní cena.

O nejdražších autech rozhoduje los sirkami
Ferrari se objednává přesnou procedurou, na některé modely se čeká např. v Německu dva až tři roky. Zájemce musí předem vyplnit poměrně obsáhlý dotazník, nad nímž v centrále rozhodnou, zda se dotyčný může značkou ozdobit. Teprve pak je objednávka přijata...více ZDE

Vzhledem k tomu, že superferrari bylo vyrobeni jen 399 kusů, je číslo 42 ohromující. Původně mělo být vyrobeno jen 349 enz, ale v roce 2002 bylo v Maranellu rozhodnuto, že jich vyrobí ještě o padesátku více. Ferrari tak chtělo uspokojit více "vip" osobností a sběratelů.

Curriculum vitae
Ferrari Enzo se poprvé představilo v 26. dubna 2002. Vyvolení, u kterých se automobilka rozhodla, že si enzo zaslouží, za něj zaplatili 665 tisíc euro. První exemplář cestoval do Argentiny za panem Silechim, psal se rok 2002. Poslední enzo se prodalo letos v červnu.

Automobilka se snažila ubránit spekulantům: auto nemohlo být "napsané" na společnost, ale pouze na fyzickou osobu. Kdo si enzo objednal, musel ho také přímo odebrat. Obchod s objednávkami nebyl možný. Jak už bylo řečeno, všichni klienti museli být vedení Ferrari dobře známi.

Není to poprvé, co se vzácná ferrari dostala do prodeje za zády automobilky. Legendární F40 koupil a za dvojnásobek prodal kupříkladu pilot formule 1 Nigel Mansell, píše la Repubblica.

Seznam majitelů Ferrari Enzo je samozřejmě tajný. Ví se ale, že jedno žluté má kupříkladu bubeník Pink Floyd Nick Mason, v černém se pak prohání Ralph Lauren nebo Jay Kay (leader kapely Jamiroquai). Jedno červené enzo se prohání i po silnicích České republiky.

Dalším 42 celebritám ze světa sportu, umění a obchodu je ale bližší košile než kabát, vlastně peníze, než enzo.

Toto Ferrari Enzo je ve střední a východní Evropě jediné. Prozatím?

Ale pozor, koupit enzo nebude žádná legrace (pomineme-li problém, kde na něj vzít). Sedadlo řidiče není seřiditelné. Uhlíková skořepina je ušita na míru majiteli. Každý musel do Maranella zajet, aby mu na něj vzali míry.

Každý kupec také prošel kurzem, jak 660 koní, které enzo táhnou až třistapadesátkou, ukočírovat. Kupříkladu to co pilot třímá v rukou už ani volant nepřipomíná. je to spíše knipl plný spínačů a kontrolek.

Ferrari Enzo

Dvanáctiválec s objemem 5998 cm3 nabízí výkon 660 koní (482 kW) při 7800 ot/min a točivý moment 657 Nm při 5500 ot/min. Motor pohání zadní kola 345/35 ZR 19. Přední mají rozměr 245/35 ZR 19. Vůz s pohotovostní hmotností 1365 kg dosáhne maximální rychlosti 350 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,68 s, na 200 km/h za 9,5 s. Kilometr s pevným startem enzo umí za 19,6 sekund.

Takže, hybaj pro slamník s eury a enzo je vaše. Jejich seznam najdete ZDE

Ferrari Enzo

Ferrari Enzo - čelní pohled

Ferrari Enzo - interiér

Ferrari Enzo - volant

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

První milionová škodovka šla do výroby už notně zastaralá. Slaví 50 let

Škoda 100

V srpnu 1969 byla v Mladé Boleslavi zahájena sériová výroba osobních vozů typové řady Škoda 100/110. Nové auto nebylo...

Autofotka týdne: Z legendární vlnité dodávky Češi postavili výčep

Citroën H přestavěný na pojízdný výčep

Tvůrci jí pojmenovali Pivní mašina, za základ jim posloužila jedna z nejslavnějších dodávek vůbec. Citroën H...

Žigulík byl hvězdou kladenského srazu upravených aut

Square Chill 2019

Šestý ročník jednodenního kladenského setkání upravených vozů nepokazila ani nepřízeň počasí. Na akci jménem Square...

Porsche 917 byl první Piëchův pomník. Dalo vzniknout hypersportům dneška

Porsche 917

Jeden z nejslavnějších závodních vozů automobilové historie Porsche 917 by nikdy nevzniklo, nebýt umanutého Ferdinanda...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz