Ferrari Enzo: 42 jich je k mání

  20:03aktualizováno  20:03
"Ferrari není pro každého," říká italský výrobce supersportovních aut. To, že máte dostatek peněz ještě neznamená, že vám ferrari bude parkovat v garáži. Každého zájemce si automobilka "proklepne" a až pak se rozhodně, jestli mu auto prodá nebo ne. Modelu enzo je ale teď k volnému prodeji 42 kusů.

Klenot z nejopečovávanějších - Ferrari Enzo, se měl dostat jen do "spolehlivých" rukou.

Pouze stálí klienti se dostali do "zlatého pořadníku".

Být na něm spolu s dalšími 398, to už značilo, že ve velkém světě něco znamenáte.

Ale ouha, než se "rudého hřebce z Maranella" dočkali, ztratili někteří z kupců o superexkluzivní supersport zájem.

Novináři z italského serveru repubblica.it chvíli hledali a našli na internetovém trhu "ojetin" 42 Ferrari Enzo, která jsou právě k mání. Výběr je bohatý, v seznamu figurují kousky s nulou na počítadle ujetých kilometrů, ale i ty, které už mají něco za sebou... přesněji  30 000 kilometrů. Nejlevnější je za 593 tisíc euro, nejdražší za 1,3 milionu, ostatní ceny jsou k jednání. Pouze dvě z nich stojí méně, než jaká byla jejich původní prodejní cena.

O nejdražších autech rozhoduje los sirkami
Ferrari se objednává přesnou procedurou, na některé modely se čeká např. v Německu dva až tři roky. Zájemce musí předem vyplnit poměrně obsáhlý dotazník, nad nímž v centrále rozhodnou, zda se dotyčný může značkou ozdobit. Teprve pak je objednávka přijata...více ZDE

Vzhledem k tomu, že superferrari bylo vyrobeni jen 399 kusů, je číslo 42 ohromující. Původně mělo být vyrobeno jen 349 enz, ale v roce 2002 bylo v Maranellu rozhodnuto, že jich vyrobí ještě o padesátku více. Ferrari tak chtělo uspokojit více "vip" osobností a sběratelů.

Curriculum vitae
Ferrari Enzo se poprvé představilo v 26. dubna 2002. Vyvolení, u kterých se automobilka rozhodla, že si enzo zaslouží, za něj zaplatili 665 tisíc euro. První exemplář cestoval do Argentiny za panem Silechim, psal se rok 2002. Poslední enzo se prodalo letos v červnu.

Automobilka se snažila ubránit spekulantům: auto nemohlo být "napsané" na společnost, ale pouze na fyzickou osobu. Kdo si enzo objednal, musel ho také přímo odebrat. Obchod s objednávkami nebyl možný. Jak už bylo řečeno, všichni klienti museli být vedení Ferrari dobře známi.

Není to poprvé, co se vzácná ferrari dostala do prodeje za zády automobilky. Legendární F40 koupil a za dvojnásobek prodal kupříkladu pilot formule 1 Nigel Mansell, píše la Repubblica.

Seznam majitelů Ferrari Enzo je samozřejmě tajný. Ví se ale, že jedno žluté má kupříkladu bubeník Pink Floyd Nick Mason, v černém se pak prohání Ralph Lauren nebo Jay Kay (leader kapely Jamiroquai). Jedno červené enzo se prohání i po silnicích České republiky.

Dalším 42 celebritám ze světa sportu, umění a obchodu je ale bližší košile než kabát, vlastně peníze, než enzo.

Toto Ferrari Enzo je ve střední a východní Evropě jediné. Prozatím?

Ale pozor, koupit enzo nebude žádná legrace (pomineme-li problém, kde na něj vzít). Sedadlo řidiče není seřiditelné. Uhlíková skořepina je ušita na míru majiteli. Každý musel do Maranella zajet, aby mu na něj vzali míry.

Každý kupec také prošel kurzem, jak 660 koní, které enzo táhnou až třistapadesátkou, ukočírovat. Kupříkladu to co pilot třímá v rukou už ani volant nepřipomíná. je to spíše knipl plný spínačů a kontrolek.

Ferrari Enzo

Dvanáctiválec s objemem 5998 cm3 nabízí výkon 660 koní (482 kW) při 7800 ot/min a točivý moment 657 Nm při 5500 ot/min. Motor pohání zadní kola 345/35 ZR 19. Přední mají rozměr 245/35 ZR 19. Vůz s pohotovostní hmotností 1365 kg dosáhne maximální rychlosti 350 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,68 s, na 200 km/h za 9,5 s. Kilometr s pevným startem enzo umí za 19,6 sekund.

Takže, hybaj pro slamník s eury a enzo je vaše. Jejich seznam najdete ZDE

Ferrari Enzo

Ferrari Enzo - čelní pohled

Ferrari Enzo - interiér

Ferrari Enzo - volant

Autoři:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Auto jako investice, díl druhý: pasti, pasti, pastičky a kde je hledat

Láká vás investice do veteránů? Než nějaký koupíte, dobře se připravte. Trh je plný nástrah na nezkušené začátečníky....

KOMENTÁŘ: Pokuta za to, že nemáte na nové auto, má zachránit ovzduší

Poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků, lidové označení ekodaň nebo ostřeji...

Opel Mokka jede do důchodu. Je z něj perspektivní ojetina, nekazí se

Malé SUV od Opelu má ve své třídě výlučné postavení. Začalo se prodávat jako jedno z prvních, na rozdíl od většiny...

Felicia vyjela před 25 lety, vyráběli ji v Polsku i Bosně, taky jako VW

Prvním výsledkem spojení mladoboleslavské automobilky s koncernem VW byla Škoda Felicia. Tento populární model se stal...

Najdete na iDNES.cz