Klenot z nejopečovávanějších - Ferrari Enzo, se měl dostat jen do "spolehlivých" rukou.
Pouze stálí klienti se dostali do "zlatého pořadníku".
Být na něm spolu s dalšími 398, to už značilo, že ve velkém světě něco znamenáte.
Ale ouha, než se "rudého hřebce z Maranella" dočkali, ztratili někteří z kupců o superexkluzivní supersport zájem.
Novináři z italského serveru repubblica.it chvíli hledali a našli na internetovém trhu "ojetin" 42 Ferrari Enzo, která jsou právě k mání. Výběr je bohatý, v seznamu figurují kousky s nulou na počítadle ujetých kilometrů, ale i ty, které už mají něco za sebou... přesněji 30 000 kilometrů. Nejlevnější je za 593 tisíc euro, nejdražší za 1,3 milionu, ostatní ceny jsou k jednání. Pouze dvě z nich stojí méně, než jaká byla jejich původní prodejní cena.
O nejdražších autech rozhoduje los sirkami |
Curriculum vitae
Ferrari Enzo se poprvé představilo v 26. dubna 2002. Vyvolení, u kterých se automobilka rozhodla, že si enzo zaslouží, za něj zaplatili 665 tisíc euro. První exemplář cestoval do Argentiny za panem Silechim, psal se rok 2002. Poslední enzo se prodalo letos v červnu.
Automobilka se snažila ubránit spekulantům: auto nemohlo být "napsané" na společnost, ale pouze na fyzickou osobu. Kdo si enzo objednal, musel ho také přímo odebrat. Obchod s objednávkami nebyl možný. Jak už bylo řečeno, všichni klienti museli být vedení Ferrari dobře známi.
Není to poprvé, co se vzácná ferrari dostala do prodeje za zády automobilky. Legendární F40 koupil a za dvojnásobek prodal kupříkladu pilot formule 1 Nigel Mansell, píše la Repubblica.
Seznam majitelů Ferrari Enzo je samozřejmě tajný. Ví se ale, že jedno žluté má kupříkladu bubeník Pink Floyd Nick Mason, v černém se pak prohání Ralph Lauren nebo Jay Kay (leader kapely Jamiroquai). Jedno červené enzo se prohání i po silnicích České republiky.
Dalším 42 celebritám ze světa sportu, umění a obchodu je ale bližší košile než kabát, vlastně peníze, než enzo.
|
Toto Ferrari Enzo je ve střední a východní Evropě jediné. Prozatím? |
Ale pozor, koupit enzo nebude žádná legrace (pomineme-li problém, kde na něj vzít). Sedadlo řidiče není seřiditelné. Uhlíková skořepina je ušita na míru majiteli. Každý musel do Maranella zajet, aby mu na něj vzali míry.
Každý kupec také prošel kurzem, jak 660 koní, které enzo táhnou až třistapadesátkou, ukočírovat. Kupříkladu to co pilot třímá v rukou už ani volant nepřipomíná. je to spíše knipl plný spínačů a kontrolek.
Ferrari Enzo
Takže, hybaj pro slamník s eury a enzo je vaše. Jejich seznam najdete ZDE
Ferrari Enzo |
Ferrari Enzo - čelní pohled |
Ferrari Enzo - interiér |
Ferrari Enzo - volant |