Diskuze
Erka otestovala brzdy: legendární škody se vyšplhaly na Grossglockner
Děkujeme za pochopení.
ČSLA
Re: sporťák s motůrkem ze sekačky
Ale copak, vy sekáte zahradu sekačkou o výkonu 40kW a objeme válců 1107 cmm, jo? zase nepřehánějte, tomuto lehkému malému sporťáčku stačí menší motor..ale samozřejmě že i na tu dobu(1/2 70.let)ten motor byl v seriově vyráběných kusech dost výkonostně poddimenzovaný..to se shodnem.
Míra4.1
Já měl zamlada první autíčko
značně ojetého trabantíka a Grossglockner Hochalpenstrasse jsem s ním bez problémů ve 4 lidech projel 2x...
luban12
Oprava u "Erka" byla jednoduchá
Když jsem se vracel z dovolené,tak jsem v Brestu na přechodu potkal řidiče,který se také vracel domů a říkal co ho potkalo.Krátce než odjížděl na návštěvu do Kyjeva tak dával nový motor a kousek před Kyjevem mu praskla klikovka.Takže ho dotáhli do cíle,tam motor rozebrali,klikovku svařili a tak se vracel domů.Odjížděl z přechodu asi o dvě hodiny dříve s tím,že jsme si domluvili kudy pojedeme a v případě poruchy jej dotáhnu domů.Asi dojel,na cestě nikde nestál.
CHRISTO
erko
Uff ty zadní světla ze 120 na erku je pěkná prasárna..:) Jinak jako hrdý majitel tohoto stroje musím potrvdit, že je to krásné auto. Je jenom škoda že při konstrukci byla strašně odláknutá technická část. Absolutně žádné odhlučnění motoru, slaboučký motor (dle dnešních norem myslím 37 Kw:), ta šaškárna s "olejovým chladičem" a vrcholem tech. konstruční práce byl podle mě tlakoměr oleje, kvůli kterému vedla od motoru do plaubovky olejová trubka (podle mě více než 70% závad související s tlakem oleje muselo pocházet z netěsností právě na této šaškárně nebo na chladiči oleje:). Kdyby se tyto mouchy vychytaly, tak by se ve své době jednalo o plně konkurenční vůz i v západní evropě. Škoda...
tonny.p2
krasky na prodej
tohle byly super stroje a jejich cena uz jenom roste, tady jich je nekolik na prodej:
http://www.rajveteranu.cz/model-57-310-skoda-110
von Kleist
Proc by technika nevydrzela?
Myslim, ze neni duvod, aby "technika" neco takoveho nevydrzela, pokud ji tedy neridi uplny trotl. Se skoduli jsem absolvoval nescetne vyjezdu na nejvyssi evropske silnice, kam se vubec da legalne vyjet a nikdy nebyl problem ani s chlazenim motoru ani s chlazenim brzd. Valna vetsina klesani se da odbrzdit motorem, krom kratkych useku pred vraceckama, brzdy se skoro ani nemusi zahrat, kdyz se ridic snazi.
Jinak k diskzi nize - premisteni chladice ze zadu (rada S1000, S100) dopredu (rada S120) se delalo prave kvuli problematickemu chlazeni. Ziskala se tim chladici soustava s mnohem lepsim chladicim potencialem, schopna bez uprav uchladit motory o temer dojnasobnem vykonu, bohuzel ovsem nachylna na zavady a pri notne zanedbane udrzbe pak nastaval znamy fenomem uvarene 120citky.
Dusan321
Re: Proc by technika nevydrzela?
Fenomem uvarene 120citky byl problemem uz cerstve z fabriky vyjetych 120cek. Ono z principu koncept chladic vepredu motor vzadu je problem, protoze po ceste pres cele auto dochazi k velkym teplotnim ztratam (respektive ziskum ) a tudiz chladici soustava ma snizenou efektivitu. Seridit vse, aby auto v lete chladilo a v zime topilo byl vecny problem techle aut. Prehrivani se dalo poresit tou saharou, ale i tak kdyz se jeste masivne pouzivaly 120cky, tak jakmile bylo pres tricet stupnu a do toho nejaka zacpa, tak byla pak silnice lemovana varicimi 120ckami.
černej oes
V roce 1969
jsem Glockner přejel s obyčejnou Škodou 1000MB a nebrali jsme to za nic mimořádného. Myslím přejezd, nemluvím o kráse Alp.
WebFilozof
Re: V roce 1969
Otec taky. Musíte taky ale vzít v úvahu, jak stará tehdy ta Škoda 1000MB byla - maximálně pět let, tak aby ještě měla problémy. (Otec měl 1100MB).
V tu dobu to byla ostatně jediná silnice přes hory široko daleko, a když se jelo do Itálie, tak se prostě jelo tudy.
ludalt
Grossglockneralpenstrasse
Před měsícem jsem tam byli. Je to opravdu nádherný kus hor , ale myslím , že běžně udržované auto a včas podřazující řidič by neměli mít problém s absolvováním této trasy . Tzv. slovinská alpenstrasse za Krajnskou Gorou přes Triglav do Bovce je "jen" do 1600 m.n.m. , ale vystoupáte jen na pár kilometrech . Tam tedy autíčko kdyby mělo nožičky , tak vám nakope ...
Doktor
Tato Hochalpenstrasse, to je opravdový zážitek.
Tedy pokud vyjde počasí. Nám to vyšlo. Slunečno, teplo a ty výhledy. Vřele doporučuji. Přeji pevné zdraví.
doc7
Re: Pěkné
naši mívali 110ls, pokud vím ten samý motor jako v erku a nikdy nás to auto nikde nenechalo Sice vyžadovalo dost údržby a byl v něm za jízdy docela rámus ale na tu dobu to jezdilo pěkně...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...