Diskuse k článku

EU se obává, že staré diesely z Německa zamíří do východní Evropy

Evropská komise se obává, že se německé automobilky budou snažit vyvážet staré osobní vozy s naftovým motorem, které v rámci nových opatření odkoupí od motoristů, do zemí východní Evropy. Uvedla to jedna z nejhlasitějších eurobojovnic za auta bez emisí, eurokomisařka Elžbieta Bieńkowská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e59t30r 69K95l85a90u69d12a 5688360114290

Docela by mě zajímalo, kolik nakonec tyhle miliardové investice sníží emise v celosvětovém měřítku. V EU žije pouze 7% obyvatel planety a neslyšel jsem,že by se na podobné kroky chystaly i jiné země.

+3/0
9.10.2018 12:28

M20a67r21t14i41n 95K20a69r14á67s88e11k 9328423678728

Rekneme si uprimne, EU zas tak moc globalni meritko u aut neresi - tam se resi predevsim lokalni meritko - tj aby lidi mohli ve mestech dychat ne uplne katastrofalni vzduch...

0/0
9.10.2018 13:13

J51i93n29d52ř51i12c79h 71Š53k84o42p18e30k 4665591760595

přesně tak. Efekt nula nula nic. Přesun výroby do Číny a zpětný dovoz znečišťuje mnohem víc.

+1/0
10.10.2018 12:01

D10a78n95i14e65l 10M25a92g19n98u37s 4863125334447

V tomhle případě vůbec nejde o nějaké "sazomety", ale o oxidy dusíku. Proto ta auta nesmí do center měst. Vůbec to nemusejí být žádné staré plečky, ze kterých padá uhelný mour. A problémy s překračováním emisí NOx jsou právě jen v těch centrech měst. Tady v ČR mimo Prahu nejsou ty limity překračovány téměř nikde, tak fakt není třeba tropit paniku a hulákat, jak sem z Německa začnou po tisících proudit černé roury od kamen. Vážně si nemyslím, že auto z roku 2014 je nějaká stará jedovatá plečka, za kterou padají mrtví lidé na zem jako mouchy, jakmile to jen projede okolo.

Ale hlavně že se tu někteří nezapomenou pochlubit, jak si kupují každých čtrnáct dní úplně nové auto, nebo raději dvě (což je zajisté velmi ekologické chování), a nebo rovnou označovat Čechy za prasata se starými vraky.

+3/−1
8.10.2018 19:20

P96e49t58r 27Č33e30r57m65á82k 9788955219390

EU je opravdu už tím socialismem prolezlá natolik že jí nedochází základní tržní principy. Automobilky pochopitelně nemají zas takový problém s tím vzít starší auto na protiúčet a zákazníkovi prodat nové=mít zisk. Auto z protiúčtu pak navíc můžou dál normálně zobchodovat protože je naprosto v pořádku a může legálně dál jezdit po silnicích EU. To je další zisk.

Naopak je totální nesmysl a naivita to že by automobilky měly nabízet dodělání lepších emisních systémů (neřešme že by to často ani nešlo). Proč by proboha někdo dělal? A ještě na vlasní náklady? ;-D8-o

+4/−1
8.10.2018 19:04

M59a91r53t67i20n 14L27e75p66k57a 2578835300248

Nový ironický slogan pro všechna dieselová auta:

"Trocha rakoviny ještě nikoho nezabila"

0/0
8.10.2018 18:11
Foto

M63a98r56e36k 56C45e82r89n95y 5458126217

No, pokud mi koupe noveho auta zatizi rozpocet tolik, jako prumernemu nemci, tak si ho klidne koupim...

0/0
8.10.2018 18:01

J76i31ř81í 83S74c16h18m70i34d98t 5930193214455

Je to docela jednoduché, hlídat a kontrolovat práci STK a k tomu ještě pořídit alespoň dvě pojízdné STK, které by korzovaly po republice a někde se postavily a policisté by tam posílali z blízkého okruhu auta, u kterých by pojali podezření, že není vše OK. Myslím si, že pak by si docela dost lidí rozmyslelo koupit si starý vylítaný diesel;-).

Brečení, že si to budou východoevropané kvůli ceně kupovat nepomůže;-)

0/0
8.10.2018 17:28

M74a85r22t29i44n 63K33a73r30á19s47e94k 1158254929564

Koupit starý vylítaný diesel, který by smrděl už při koupi tak jak to pak někde vídáme na silnici, si asi nikdo nelajzně už teď. Bohužel mnoho lidí jsou ignoranti a když se jim za autem začne čudit tak, že po sešlápnutí pedálu nevidí nikoho za sebou hned a né až po tom co mu ujedou, budou si klidně ještě dva roku říkat, že si to musí nechat opravit, ale to je tak všechno, co s tím budou dělat.

0/0
8.10.2018 18:22

P80e76t46r 37Č30e52r69m57á85k 9338845359150

A k čemu to bude? Problém proč se v brzké době objeví nějaké množství dieslů z Německa je ten že se zvedne emisní plaketa a část vozů tak formálně nebude možné používat v některých centrech. Nejde o žádné vylítané diesly, ty už jsou tady dávno - červené a žluté plakety už nejezdí pár let ;-)

+1/0
8.10.2018 19:08

M52a63r80t49i43n 25K48a36r71á71s80e11k 1388354759684

Vídám při různých příležitostech jaká auta se vozí z Německa k nám, jaká se vozí dál na východ a jaká po německu jezdí. Ta co se prodávají lacino dál na východ od Německa teď, tak ta už většinou do těch center vjíždět nesmí. Pokud němci zakáží vjezd dieselových aut do center měst, jediné co se stane bude to, že se na trhu s ojetinami objeví víc aut v daleko lepší kondici a s pokročilejšími emisními normami. takže se do Česka i do dalších zemí začnou tahat lepší auta než teď. Toho se EU obává? Já bych řekl, že to jen v cílových zemích pošle do šrotu o něco víc těch nejhorších pleček a dodá víc pleček v nesrovnatelně lepší kondici. Kdo je rozhodnutý pro auto z bazaru, nebo jakkoli jeté, tak si stejně až na výjimky nepůjde do krámu pro nové. Prostě koupí jeté v takové ceně, jakou je ochotný dát za auto. A pokud za tu cenu budou k mání lepší auta, bude to zlepšení stávající situace i přesto, že se bude jednat o ojetá auta z Německa

+6/0
8.10.2018 16:43

O80n58d37ř93e87j 70Č73a66p50k86a 6881621373934

Přesně tak, ono je na tom i krásně vidět, proč je ekodaň při převodu auta nesmysl. Sice to zní na první pohled krásně, udělat třeba auto jako Favorit s EURO 1 neprodejným, ale bez té daně by alespoň nahradil nějakého trabanta nebo starého žigulíka u někoho, kdo má na auto rozpočet "flaška něčeho dobrého a basa piv navrch".

0/0
8.10.2018 17:11

I38g21n69á91c 80D74i31v55i78š 1531319753784

Nevím, jak vy, ale já už žigulíky a obecně auta z východního bloku skoro nevídám.

Dle mého je to zásluha ekopoplatků, protože řešit svůj vozový park stylem "koupím si starého žigulíka, dojezdím ho do STK, pak ho dám do šrotu a koupím si dalšího" je kvůli nim celkem drahá sranda. A kde není poptávka, tam není ani nabídka a tak se místo prodávání za směšnou cenu auta z východního bloku šrotovala.

0/0
8.10.2018 21:21

J47i20ř61í 61Z70ý21k30a 9919443231600

dost možná proto, že zachovalý žigul vyjde na 60t Kč. I jedničková oktávka v TDI vyjde levněji

0/0
9.10.2018 3:10

I48g11n76á91c 85D16i31v19i24š 1121789103364

To už je další fáze. Ty ceny tak vyskočily proto, že z důvodů, které jsem tu popsal, skončila většina žigulíků v lisu a ty přeživší už jsou vzácnost.

0/0
9.10.2018 7:59

V17l79a95d24i59s81l58a56v 76B19u22r94y39š66e95k 1289232427894

vídávám na Balkáně, Makedonie, Srbsko, Černá Hora, Bulharsko co dokážou staré diesely z Německa udělat s ovzduším, tak snad se nějak podaří tomu zabránit, aby je tady neprodávaly, ty diesely, našim bezohledným spoluobčanům

+1/−7
8.10.2018 15:39

S19t92a10n93i68s98l45a64v 51N51ý75v52l39t 2404645463

Budem jezdit na kole. Celoročně. Jako v KLDR.

+7/0
8.10.2018 14:48

L20a38d70i45s66l13a48v 52K71a19l94o67u91s 7885296141180

Čekám na dotaci na nákup nového naftového auta.;-D

0/0
8.10.2018 14:42

L78a16d66i17s43l41a72v 18K16a15l26o46u54s 7745836101940

Resp. čekám na dotaci na výměnu starého naftového motoru za nový.

0/0
8.10.2018 14:44

V19l93a46d47i82s14l35a75v 20B26u59r42y72š69e84k 1329962327724

já to vyměnil sám, bych se styděl natahovat ruku směrem k druhým, vživotě jsem nežebral a žebrat nebudu

0/0
8.10.2018 15:35

P96e26t81r 40M45i46c30h92a48l 2310124801762

A další cesta dlážděná dobrými úmysly. Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit. Pochopitelně to staré musí projít regulérní STK a emisemi.

+5/0
8.10.2018 14:27

V39l40a39d60i30s77l75a69v 68B27u92r25y44š91e17k 1979882937344

problém je v tom, že i po tom, co projde STK a emisemi ještě pořád docela dost tráví lidi ve městech, takže jim tam logicky ti lidé, kteří tam bydlí, zamezí vjez a to bez ohledu na to, jestli je úmysl dobrej a nebo zlej a čím je dlážďenej, prostě to nechtěj dejchat, se jim ani nedivím, kdybych to sám dejchat nemusel, tak to nedejchám taky, že si vagabund musí zajet dio města starým krámem s STK

0/0
8.10.2018 15:43

Z80d49e42n66ě84k 45D35u80f36e70k 2864934828

Vzhledem ke stáří vozového parku v ČR by 4 ž 5ti letá auta snížila toto číslo. Otázka je pro měnit staré a spolehlivé auto za nové, které až tak spolehlivé není.

+3/0
8.10.2018 14:24

M13a77r31t73i13n 90K64a14r62á96s81e80k 9888323478578

Ktere jsou to ty "stare spolehlive auta"? Ty o kterych byste jeste pred par lety napsal, ze jsou nove nespolehlive krapy, a ze je lepsi koupit jeste starsi a spolehlive?;-D

0/0
9.10.2018 13:17

P35e68t67r 81J68a24n90o93u15š57k33o59v89e81c 3851653498714

Jen jestli by ty "staré" diesely nebyly pro ČR přínos. Protože ten šrot co tady jezdí, to je hrůza. Vohnouty zajímá jen že to je na naftu a že to málo žere, ale že jim to hulí při každé akceleraci je jim jedno. Hlavně ušetřit, že jo. Anebo jezdit rovnou na kradenou naftu, to je nejlepší. A čiptuning, ať můžou pořádně prasit.

A jak je možné, že tady jezdí sazomety kterým to hulí pořád a to tak až od toho mají černé páté dveře? Kdo mu dal emise?

Hlavně máme kamery na STK, policajt může poslat auto na STK, a všechno je to k prdu protože nikdo nikdy neřeší že to auto emise dostat nikdy nemělo a nikdy mu technickou nikdo nesebere.

+5/−3
8.10.2018 14:08

M50a40r11t52i92n 35K96a52r98á59s20e29k 1378194669234

Trochu si protiřečíte. ti co jim to hulí až mají páté dveře černé, nedají se předjet protože před ně není vidět a nedá se jet z anima, protože to nejde dýchat a ani motor to nechce žrát, určitě nemají nízkou spotřebu. Ti co jim to zahulí při rozjezdu, ale jinak mají motor v pořádku, můžou mít nízkou spotřebu, ale to taky znamená, že vyprodujukí míň škodlivin než auta nová. Když spálíte míň nafty, dostanete z toho míň spalin. Jasně, pak ty spaliny v nových autech ještě vyčistíte od všeho škodlivého (ideální stav kterému se ale ani neblížíme) , ale to nic nemění na objemu spalin které pustíte do ovzduší. Když k tomu přidáte kolik energie a materiálu a tím pádem dalších emisí se dostane do ovzduší při výrobě jednoho auta, dostanete se na takové hodnoty, že bude provozování starého auta v rozumné kondici šetrnější, než náhrada autem novým.

0/0
8.10.2018 17:00

D54a11n72i12e88l 96M29a96g24n22u18s 4783485224347

V tomhle případě vůbec nejde o nějaké "sazomety", ale o oxidy dusíku. Proto ta auta nesmí do center měst. Vůbec to nemusejí být žádné staré plečky, ze kterých padá uhelný mour. A problémy s překračováním emisí NOx jsou právě jen v těch centrech měst. Tady v ČR mimo Prahu nejsou ty limity překračovány téměř nikde, tak fakt není třeba tropit paniku a hulákat, jak sem z Německa začnou po tisících proudit černé roury od kamen.

0/0
8.10.2018 19:17

I40s49a87b79e53l31a 37S25t67o31j58k94o63v83a 7487449785576

Vychodni evropa se obava zvyseni cen aut v dusledku nesmyslnych norem.

Jeji obyvatele si je totiz nemohou dovolit a navic je bavi mit vse nejdrazsi a v nejhorsi kvalite.

Vychodni evropa se boji emisi ktere vygenereuje zamorska lod za jediny den..

Vychodni evropa se obava dalsich vymyslu z EU.

[>-][>-][>-][>-]

+2/0
8.10.2018 14:07

V27l78a95d67i29s73l36a27v 91B72u53r23y71š22e58k 1719392747164

my se v našem městě zámořských lodí a toho co vygenerují nebojíme, my se bojíme, že nám sem našim vagabundům prodá Němec auto, kterým v Německu přestane moct trávit lidi a naši vagabundi tím autem začnou trávit nás

+1/0
8.10.2018 15:47

M81a51r54t33i52n 76K48a14r58á83s28e65k 1948394819804

Berte to z té lepší stránky. Pokud se budou z německa tahat auta, která tam doteď jezdí, nahradí se jimi ty nejhorší šroty, které teď jezdí u vás. Čili dojde ke zpelšení situace u vás a namísto dvacet let starými vraky z Německa, které tam teď jezdí, se u vás bude jezdit deset let starými vraky z Německa, které kouří o moc míň. to není špatná vyhlídka, ne?

+1/0
8.10.2018 16:51

P91e60t13r 31K94ů16l10a 2185643124199

Oni neustále budou řešit nesmysly. Leteckou a vodní dopravu nikdo neřeší. Nebo že v jižní Americe, jihovýchodní Asii a Africe hází odpadky do řeky a čekají až to odplave do moře taky nikomu nevadí. Díky tomu je v oceánech tolik plastů. Ale ne, my budeme řešit emise u osobních aut.

+15/0
8.10.2018 14:02

A58l28e29x 57K12o96u89b55a 6140492404911

I letadla mají emisní limity...

0/0
8.10.2018 16:15

M19a45r55t70i32n 62K90a72r30á21s19e37k 9758333748968

Tak ono jde trochu i o to, ze emise z aut travi stamiliony lidi v EU, kteri ziji ve mestech. Odpadky v jizni americe ty lidi zas tak moc neovlivnuji, a resit by se to dalo mozna tak vyhlasenim valky a ustanovovenim protektoratu nad rozvojovymi zememi, coz asi uznate ze neni uplne snadno schudne reseni...

0/0
9.10.2018 13:20

E27v48z45e73n 33S57o89u12k60u93p 1717604546978

Podle studie, kterou si nechala zpracovat EU, třináct největších lodí vyprodukuje stejné množství emisí jako všechna auta na světě.....

+6/0
8.10.2018 13:59

J88a71n 56M15a42r98t42i24n 6362870529

minule to bolo 8... nejak sa tie cisla u "urban legends" rozchadzaju

0/0
8.10.2018 14:40

A92l80o81i94s 54S59l84á58m54e81č80k91a 2496882572502

Vzhledem k tomu, kolik lodí brázdí oceány a co spalují ve svých motorech, je rozdíl +/- 5 lodí zcela zanedbatelný.

Zcela zanedbatelná je z globálního hlediska pak i snaha omezit emise dusíku a CO2 omezením provozu automobilů poháněných spalovacím motorem. Možná to pomůže místně, planeta si toho ale ani nevšimne.

Politiky však nezajímají souvislosti, politiky zajímají politické body.

0/0
8.10.2018 21:39

F82r19a76n63t11i11š72e16k 75O37s43t18r47ý 4195731547633

Samozřejmě, že nejekologičtější je vyrobit desítky milionů nových aut.

+10/0
8.10.2018 13:55

R90i38c12h40a27r12d 48T89o79m62e57č10e23k 7156325326311

Migrace se řeší celoevropsky v rámci EU a exhalace z aut si řeší Německo samo? Samozřejmě že diesely okamžitě poputují na chudý východ a v Evropě se nic k lepšímu nezmění.

0/0
8.10.2018 13:33

J77a23n 35T25a46r26a52b48a 4866176499209

Okamžitě nepoputuje nic nikam, na to musí být k dispozici nová auta a hotovost na stramě kupujících těch ojetin. A není ani jedno.

0/0
8.10.2018 13:36

J90a89n 51T89a18r71a54b12a 4916396249169

A ještě vetší komedie nastane v roce 2021 aplikací třídního nepřítele CO2. Elektromobilita nebude o moc dál než je teď, takže úhlavním nepřítelem se pro změnu stanou benzínové motory.

+6/−1
8.10.2018 13:33

P11e86t66r 83B53l16á65h93a 6210937369383

Vývoj prodejů EV svět:

2014 = 320.000 ks

2015 = 550.000 ks

2016 = 780.000 ks

2017 = 1.230.000 ks

2018 = odhad 2.000.000 ks

2019 = odhad 3.300.000 ks

2020 = odhad 5.500.000 ks

2021 = odhad 9.000.000 ks

Celkem by mohlo jezdit na konci roku 2021 cca 23.000.000 EV, nemyslím, že by elektromobilita nebyla dál:-)

+1/0
8.10.2018 14:16

J20a52n 50T94a90r16a98b57a 4106376719489

podobných odhadů vytvoří kdekdo tuny

+1/0
8.10.2018 16:48

E38r68i13k 39S92a16n71e21t48r57i62k 4728460820924

Už je to prepočítané že to nestíhajú.

0/0
10.10.2018 14:24

J94i55n82d73r79i47c11h 93K27u64c55h53a90r 1117514667729

Nejedné se o staré diesely, ale o diesely třeba jen 4 roky staré

+12/0
8.10.2018 13:24

J28a62n 53T59a98r92a81b72a 4456736649729

Ono je to komické, EURO4 motory jsou v reálném provozu z pohledu NOx čistší, než EURO5, ale bude obtížné je dostat na level EURO6 domontáží systému SCR, což u 5 naopak půjde. Obávám se, že pár stovek € šrotovného to nevyřeší. To se nestalo ani v době ekonomické krize, kdy šrotovné mělo zajistit odbyt nových aut, což jsou mimochodem právě ta, co se mají šrotovat nyní.

+6/0
8.10.2018 13:30

J68i57n10d44r32i34c76h 62K35u77c30h72a22r 1587484907649

Problem euro 4 dieselu jsou pevne castice. Musel by se jim domontovat dpf (ano,par vyjimek euro 4 ma dpf z vyroby)

0/0
8.10.2018 13:37

J15a48n 29T93a19r22a47b88a 4206316199199

EURO4 má DPF z výroby automaticky. Spletl jste si to s EURO3

0/0
8.10.2018 13:38

J19a17n 77K53a93z82d41a 5305766382741

Právě v tomto se pletete. Např. Toyota Avensis 2,0 D-4D se vyráběla nejdříve ve verzi bez DPF, který byl příplatkovou výbavou. Obě verze ale byly označeny jako EURO4. Takže domontováním DPF by se do vyšší kategorie těžko dostala...

+1/0
8.10.2018 13:58

J73i45n98d15r14i14c68h 43K87u43c53h51a63r 1527354797479

Až na pár vyjímek nemají Euro 4 diesely DPF filtry. Dokonce i některé Euro 5 se ještě obešly bez filtru

0/0
8.10.2018 14:00

P77e35t23r 25B69á83č81a 8825476415915

To je zlo tahle polka.

+4/0
8.10.2018 13:19

Najdete na iDNES.cz