ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Volkswagen

Obliba dieselů neutuchá. Prodeje i ceny opět rostou, hlavně u ojetin

  • 73
Poptávka po ojetých vozech s naftovým motorem začala po dopadech aféry Dieselgate opět růst. Podíl prodávaných ojetin na naftu se za tři čtvrtletí zvýšil z pololetních 52 na 55 procent. Také cena dieselových ojetin se podle analýzy společnosti Cebia vrátila na dlouhodobou úroveň.

Z pohledu nejprodávanějšího modelu na trhu, Škody Octavia, ovlivnila Dieselgate ceny nejvíce v druhé polovině roku 2017, kdy kvůli odklonu zákazníků od vozů na naftu prudce stoupla poptávka po benzinových verzích. Dieselová provedení pak přechodně zlevnila o desítky tisíc korun.

„V příštích letech lze očekávat, že dojde u ojetých vozů Škoda Octavia s motorizací 1.6 TDI ke stabilizaci ceny a případně i k jejímu nárůstu. Důvodem je uvedení Škody Octavia 4. generace v příštím roce, kdy se nová verze přestane vyrábět se slabším naftovým motorem a bude se prodávat jen ve verzi 2.0 TDI,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Zatímco u ojetých aut je dlouhodobě zájem především o dieselové varianty vozů, u nových aut je tomu přesně naopak. Řada z nich, jako například Volkswagen Golf, se prodává z drtivé většiny v benzinovém provedení. Nicméně podíl prodávaných nových aut na naftu v říjnu poprvé od začátku roku přesáhl třicetiprocentní hranici, když vzrostl na 31 procent ze zářijových 29 procent. Jaká je perspektiva dieselových motorů, čtěte v magazínu Auto DNES, který je úterní přílohou deníku MF DNES. Analýzu najdete ve vydání, které vyjde 10. prosince.

,