Crash test ojetiny: nové auto nemusí být bezpečnější

aktualizováno 
Že za určitých okolností může být bezpečnější deset let staré auto než mnohem novější vůz, dokázala dvojice crash testů, kterou provedla Technická univerzita Berlín.

Ilustrační foto | foto: ADAC

Tamní výzkumníci poslali proti betonové bariéře v rychlosti 50 km/h nejdříve Renaulta 19. Auto staré přes deset let.

Nato se proti kusu betonu rozjel tři roky starý Renault Mégane. Obě auta měla za sebou přes 200 tisíc kilometrů.

Výsledky byly pro zkušební techniky nečekané. Chtěli totiž demonstrovat, o kolik jsou moderní auta bezpečnější než staré vozy.

Novější mégane však ochránil řidiče v nárazovém testu hůře. Důvodem je skutečnost, že se před jeho řidičem nenafouknul airbag.

Síla, s jakou bezpečnostní pásy udrží posádku na svých místech, je u aut bez airbagů vyšší. U aut s airbagy se účinek rozkládá mezi nafukovací vak a pásy.

Co vše se s tři roky starým renaultem dělo a zda neměl za sebou už nějakou havárii nebo poruchu řídicí jednotky airbagu, zaměstnanci univerzity nevěděli. Ve stejné situaci se však ocitá majitel jetého vozu z bazaru. Také může jen doufat, že jeho vůz netrpí "dobře“ ukrytou vadou.

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

OBRAZEM: Nádherná alfa hvězdou Paříže

Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta na veteránském veletrhu Retromobile v...

Autosalon Retromobil patří mezi nejdůležitější veteránské akce Evropy, je to jednou z největších svého druhu. Letos se...

OBRAZEM: Perly značky Bugatti jsou k vidění v Brně

Instalace výstavy Žijeme Bugatti

Bugatti patří k nejslavnějším automobilovým značkám světa. Výstava k příležitosti 110 let od založení francouzské...

Stoletá značka se jmenuje po citronech, založil jí vizionář André

Citröen 2CV

Citroën v letošním roce slaví stoleté výročí. Ovšem historie značky, která má v památníku legendární modely, začala...

Najdete na iDNES.cz