Crash test ojetiny: nové auto nemusí být bezpečnější

aktualizováno 
Že za určitých okolností může být bezpečnější deset let staré auto než mnohem novější vůz, dokázala dvojice crash testů, kterou provedla Technická univerzita Berlín.

Ilustrační foto | foto: ADAC

Tamní výzkumníci poslali proti betonové bariéře v rychlosti 50 km/h nejdříve Renaulta 19. Auto staré přes deset let.

Nato se proti kusu betonu rozjel tři roky starý Renault Mégane. Obě auta měla za sebou přes 200 tisíc kilometrů.

Výsledky byly pro zkušební techniky nečekané. Chtěli totiž demonstrovat, o kolik jsou moderní auta bezpečnější než staré vozy.

Novější mégane však ochránil řidiče v nárazovém testu hůře. Důvodem je skutečnost, že se před jeho řidičem nenafouknul airbag.

Síla, s jakou bezpečnostní pásy udrží posádku na svých místech, je u aut bez airbagů vyšší. U aut s airbagy se účinek rozkládá mezi nafukovací vak a pásy.

Co vše se s tři roky starým renaultem dělo a zda neměl za sebou už nějakou havárii nebo poruchu řídicí jednotky airbagu, zaměstnanci univerzity nevěděli. Ve stejné situaci se však ocitá majitel jetého vozu z bazaru. Také může jen doufat, že jeho vůz netrpí "dobře“ ukrytou vadou.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Z Prahy vyjel závod veteránů. První etapu absolvují vlakem

Retro Prague Historic Rally 2019

Z centra Prahy ve čtvrtek odpoledne slavnostně odstartoval 20. ročník Retro Prague Historic Rally, která je podle...

Na srazu veteránů závodila i nákladní tatrovka s cisternou

X. Slánský okruh

V sobotu 13. července se konal jubilejní desátý ročník novodobého Slánského okruhu o pohár starosty tohoto královského...

Když slunění u Jadranu omrzí, je pro autaře povinná návštěva země motorů

Bugatti EB110

Italové povýšili stavbu aut za umění, mistry na to jsou v Zemi motorů (terra dei motori). Pádskou nížinu kolem Boloni a...

Najdete na iDNES.cz