OBRAZEM: Na večírku nejvybranější automobilové šlechty světa

aktualizováno 
Bugatti, Duesenberg, Voisin, samozřejmě Ferrari, Maserati, Lancia, Pininfarina a mnoho dalších slavných automobilových jmen každoročně zdobí nejvěhlasnější přehlídku automobilové elegance, která se koná na břehu jezera Como v městečku Cernobbio. Místu, kde se nadšení pro krásné stroje snoubí s vytříbeným stylem.

Poprvé se zde obdivovatelé automobilové krásy setkali už v roce 1929 a po dlouhé odmlce, která nastala po druhé světové válce, se nadšencům z místního automobilového klubu podařilo v roce 1995 akci oživit. Do kalendářů největších sběratelů aut z celého světa se ovšem Cernobbio dostalo až o čtyři roky později, kdy BMW Group převzalo patronaci nad celou akcí a dnes je Concorso d’Eleganza Villa d’Este nejprestižnější přehlídkou svého druhu.

Démoni rychlosti a Goodbye Jazz

Letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se neslo v duchu motta: „Okolo světa za 80 dní – cestování érou rekordů“ a jako vždy byly automobilové šperky rozděleny do několika poeticky znějících kategorií od Démonů rychlosti až po Goodbye Jazz, Hello Radio. K vidění byla více než stovka unikátních veteránů, ale i několik nejnovějších konceptů včetně BMW řady 8, které se zde představilo veřejnosti úplně poprvé a mluví se o něm jako o předzvěsti nového designu vozů z Mnichova.

Program celého víkendu se odehrává na dvou místech. Prvním je areál mondénního hotelu Villa d’Este, který je během soboty vyhrazen pouze pro majitele soutěžících vozů, zvané hosty („friends of Concorso“) a limitovaný počet novinářů. Zatímco během dopoledne jsou zde vystavená auta volně přístupná a jejich majitelé nervózně vyhlížejí skupinku porotců, kteří pečlivě zkoumají a vyptávají se na každý detail, odpoledne auta rolují na terasu hotelu, kde moderátor seznámí publikum s historií daného vozu.

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň...

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň nekorunovaným králem Concorsa. Každý rok zde představí některých ze svých skvostů.

Šťastlivci z řad majitelů si rovnou odvážejí i některé z řady ocenění. Vyvrcholením odpoledne je předání ceny Coppa d ́Oro, které se uděluje na základě hlasovaní publika.

Italská neděle

Nedělní program pokračuje v sousedním neméně krásném, ovšem podstatně rozlehlejším areálu Villa Erba, na jehož terase si mimochodem ve známé reklamě vychutnává svou italskou kávu George Clooney. Asi nepřekvapí, že hollywoodská megastar má vlastní vilu hned na druhé straně jezera.

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Ale rychle zpátky k autům. Oproti sobotní části je nedělní program přístupný široké veřejnosti a kromě přehlídky soutěžících veteránů jsou k vidění navíc i další tematicky zaměřené výstavy. U příležitosti premiéry konceptu řady 8, to letos byl předchůdce v nabídce BMW a své místo na Concorsu má už několik let i výstava motocyklů všech značek i stáří. Další lahůdkou byla výstava vozů z aukce, která proběhla na stejném místě o den dříve. Víkend v areálu Villa Erba uzavírá opět defilé vozů před publikem a předání dalších cen.

Jestli jsme vás dostatečně naladili, poznačte si v kalendáři na příští rok poslední květnový víkend. Právě v tento termín se do Cernobbia sjedou největší automobiloví elegáni.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Unikátní motor z Mladé Boleslavi: 24,4litrový dvanáctiválec má 450 koní

Agregát L&K-Lorraine-Dietrich má dvanáct válců uspořádaných do W, nejvyššího...

Muzeum Škody v Mladé Boleslavi vystavuje neobvyklý exponát, letecký motor. Unikátní 24,4litrový dvanáctiválec...

Autofotka týdne: Metro bylo nejnebezpečnější auto všech dob

Rover 100 při crashtestu

Nic neilustruje úpadek britského automobilového průmyslu lépe než osmnáctiletá kariéra Austinu Metro, později...

Autonarozeniny: Regata představila světu start-stop systém v Brně 1983

Fiat Regata

Před 35 lety vyrazily statisíce lidí na brněnský strojírenský veletrh obdivovat modernizovanou řadu škodovek. Čekalo je...

Najdete na iDNES.cz