Diskuse k článku

Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A to vše za příznivou cenu. Podtrženo, sečteno: úspěch na trhu ojetin je jistý. „Cé-pětka“ má ale i své stinné stránky. Na co si dát pozor?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62i93c66h30a19r96d 88M53i91c30h12a90l69o88w37s42k66i 1711339795186

Článek se měl jmenovat Tip bazarového šmejda.

+1/0
1.8.2017 9:38

M31i86c57h15a78l 80T98o34m10á96n13e74k 9567559206

a nove jsou tkay tak dobre nebo uz se ani nedelaji?ja bazarovkam neverim, hlavne ne tem od acek ci esa co jsou sama reklama viz tento clanek

0/0
31.7.2017 20:56

O86l52d60ř17i41c19h 80O47l80e88š 6383580507

Frantík mně do baráku nesmí!!

+4/−2
31.7.2017 16:48

M34a86r56e69k 67J11a41n17e18č25k40a 1257886283911

No vidíte a u jiných je to zase koncern :-P

+3/0
1.8.2017 17:37

F32r98a25n22t42i27š55e23k 21K25o47c97o50u49r76e25k 6500323577109

Kdysi sem měl také předsudky vůči Citroenům...ale není Citroen, jako Citroen. Třeba srovnání C5 se stejně starým Passatem, je to nebe a dudy. Jak v pohodlí, komfortu, tak ve spolehlivosti. Bavím o srovnatelném motoru 2.0 nafta. Ve firmě jich máme několik a jeden mám i já. Jak jednou okusíte hydropneumatické pérování, nechcete jinak.

+6/−2
31.7.2017 11:34

M22a49r42e17k 55K24l13u77f37a 3298904514906

V tom článku je vyjmenována taková hromada potenciálních problémů, že vydávání auta za tip na koupi snad nemůže být myšleno ani jako vtip. ;-D

+6/−3
31.7.2017 11:19

F87r24a81n73t25i25š33e78k 73K45o53c29o12u90r66e41k 6980893927419

Naučte se číst. Problémový je 1,6 Hdi. 2.0 HDI je spolehlivější, než srovnatelné koncernové vozy. A to je fakt.

+6/−3
31.7.2017 11:35

J27a79n 82N66o18v65á28k 9235768854905

Pokud se tomu 1.6HDI dá co chce (poctivá pravidelná výměna oleje i filtru) a nejezdí se s ním pořád jako se závoďákem, tak funguje také vcelku bezproblémově.

0/−1
31.7.2017 12:13

R34o95b17e61r34t 93M51a34t16u34l31a 8487149876865

ovšem proč brát 1.6 HDI když 2.0 má stejnou nebo menší spotřebu, protože ten malinkej motůrek na to prostě nestačí a pokud nejede člověk úplné klobouka tak to žere v lepším případě stejně a navíc to v případě potřeby nejede...

+3/0
31.7.2017 13:24

J53o33s45e46f 37N39o97v20a72k 5188412246648

Je to pravda jen částečně. Spousta 1.6HDI měla problémy s rozvodama a poddimenzovaným turbem. 2.0HDI je naopak prima motor s větším výkonem a nižší spotřebou. A jako bonus je spolehlivější.

+2/0
31.7.2017 15:48

M58a96r19e11k 86J54a29n33e94č38k41a 1467576643851

C5 na tom se spolehlivostí je celkově velmi špatně. Pokud to není motor, tak pro změnu elektrika. To byl také důvod, proč se jí soused nakonec zbavil.

0/0
1.8.2017 17:41

P17e95t40r 77P77e31t22r 8931778408572

jj německá elektrika Bosch, made in czech republic, dokáže opravdu potrápit nejedno auto.

+2/0
2.8.2017 9:27

O60n36d84ř43e53j 92B79u85r74e19š 5240294603589

Auto pěkný, nicméně s Accordem, Avensisem nesrovnatelný.

+2/0
31.7.2017 11:12

F67r62a58n94t13i98š79e74k 21K13o76c76o62u45r43e46k 6130413707389

Jak v čem. Jel jste někdy C5?

+6/−1
31.7.2017 11:36

O92n92d48ř60e84j 48B66u70r88e76š 5910754783299

Přiznám že ne. Jen mě zaráží že C5 má proti výše uvedeným 200kg navíc. Přito stejná třída...

+1/0
31.7.2017 14:27

P20e67t63r 98P73e40t77r 8851248808662

výše uvedené nemají pneuhydraulický podvozek.

+4/−1
31.7.2017 15:12

J75o39s43e52f 38N15o81v58a32k 5648742246968

Jo to je pravda. Narozdíl od vyjmenovaných to není kostitřas. Nevím jak u Accordu, ale u 130kw avensisů je servis naprosto šílenej.

+3/0
31.7.2017 15:50

M19a64r41e18k 85M43a20l10ý 1962438351740

U Japonce je základ koupit benzín, pak s motorem není žádný problém.

+3/0
1.8.2017 8:23

T82o13m67á39š 60V17a77l66d92e18r 7183330279

Toyota 1,8l taky jeden čas nebyla žádná výhra.

0/0
4.8.2017 23:48

O59n70d20ř27e56j 63B45u52r65e88š 5180974683109

Jako u motoru 2.0 D-4D ?

Zvažuji koupi tohoto vozu. Co se na nich kazí?

0/0
3.8.2017 15:56

K70a66r77e95l 17R76e55j11h24o28n 8713569957575

Hodně muziky, ale také hodně výdajů. Sere se vše, kolega ho má. Ale auto supr, jen ty náklady budou vyšší, než se zdá. Asi ten článek proto, že jich je v bazarech plno....Rv

+2/−1
31.7.2017 10:32

J14a10n 56N18o90v35á71k 9105828504785

Mám kombíka z roku 2006 (1.6HDI), jezdím denně do práce a žádný děs to není - auto mám 7 let najeto 150 tisíc km a pouze jednou jsem dojížděl na laně (utržený dvouhmotový setrvačník), jinak na cestách nikdy žádný vážný problém.

0/−1
31.7.2017 12:10

M89a32r27e24k 58H40r90u17b96y 6947352401228

ve 150 tisicich a 7 letech utrzeny setrvacnik a tomu rikate zadny problem?8-o

Tolerance majitelu francouzskych aut je vetsi nez jsem myslel;-)

+2/−2
31.7.2017 13:03

R25o49b14e69r95t 97M84a16t48u94l60a 8877619896775

lepší než v 50 tisících měnit motor;-D asi vadnej kus, protože setrvačník mají všichni v okolí s 300k km původní

+1/0
31.7.2017 13:28

J74o18s70e83f 37N27o26v54a38k 5868642866798

U VW mi při najetých 60 tisících měnili motor. Bohudík na záruku. ;-D

+3/0
31.7.2017 15:51

J67a46r67o16s21l36a35v 67Č48e92p55i53c30a 8720728603154

Znám jednoho šťastného majitele BMW 7 , teď najeto cca 100 tisíc, dva roky mladé auto v ceně rodinného domku a teď mu mění diferenciál ;-D

Tolerance majitelu BMW je vetsi nez jsem myslel R^

+3/0
1.8.2017 7:40

J11a92n 82M18a78l52ý 3842882802675

Já jsem u R5 2,4 JTD měnil spojku se setrvakem na 370tkm ....to už beru jako odpovídající nájezd

0/0
1.8.2017 6:55

K40a49r33e75l 13M30a72z73a45č 3597383166569

Teda nevím kdo tyhle texty píše, ale měl by alespoň o autech něco vědět. Třeba tohle je fakt zajímavé a příjemné auto, ale bývá spíš pravidlem než výjimkou, že svého majitele sežere. Je to opravdu velmi poruchové. Horší byly snad jen Laguny.

+8/−6
31.7.2017 10:17

F59r77a14n80t98i85š92e36k 21K48o72c34o88u52r88e92k 6820273397689

Nesmysl. Ve firmě jsme měli několik C5 s 2.0 HDI a i jiné Citroeny s tímto motorem a žádné problémy. Jen pravidelný servis. Pokud autu dáváte, co potřebuje a umíte s turbodieslem jezdit, nekazí se a vydrží velký nájezd km.

+4/0
31.7.2017 11:30

M83a37r98e69k 78H50r98u10b98y 6247542721868

Naopak, mezi francouzskymi auty C5 patri vedle Xantie k tomu nejlepsimu.

+2/0
31.7.2017 13:04

J35o57s10e48f 13N88o94v73a25k 5288112596518

Zajímavé, že se tu scházejí samé vyjímky. :-) Prodával jsem to při najetých 250kkm, krom spotřebky žádná zrada, nikdy mě to auto nikde nenechalo. Narozdíl od VW...

0/0
31.7.2017 15:52

L24a76d82i79s62l42a97v 47K72v32a78s44n12i58č86k92a 1363957923105

Zase ta kufroobjemová úchylka. I podle autora článku je kufr objemově dostatečný, ale, ..... konkurence má větší ! No a co jako má být ? Pro uživatele je snad podstatné , jestli mu tehlten objem postačuje podle vlastního názoru, ne že soused, pravděpodobně z Boleslavi,nebo sousedův taťka v Německu, ho mají většího.

+14/−1
31.7.2017 9:57

P46e62t93r 87P54e79t38r 8441938678182

soused z Boleslavi má v kufru úplně nesmyslně vysoký hrb, takže nakládat objemnější náklad je fakt utrpení než u auta s rovnou ložnou plochou.

+2/0
31.7.2017 15:26

O97n19d37ř36e31j 26S28t60a22r74o49c62h 5350313142104

Takže tip na bazarové auto v nadpisu, a v článku je popis asi největšího průšvihu, který lze v bazaru pořídit. Od malého prostoru s nepohodlnými sedadly, přes podvozek až k únikům oleje všechno naprosto špatně, jen s jedním motorem je to jenom dost špatný. Tak jo, běžím pro něj.

+3/−2
31.7.2017 9:46

J40o18s80e87f 32N17o59v14a60k 5818942356828

Je prima předvést, jak nerozumíte psanému textu. :-)

+1/−1
31.7.2017 15:53

O14l63d52ř14i23c80h 34K74o32l64á75ř 8175448805345

Tak vážení, do oprav tohoto auta nacpal můj kamarád neskutečné peníze!:-)

+7/0
31.7.2017 9:08

J96o98s68e66f 50N78o96v36a22k 5788852896598

Možný to je. Ono se stáčely třeba o 300 tisíc a furt vypadaly OK, i když už byly KO.

+5/0
31.7.2017 15:53

J32a74n 48M31a92l77ý 3182212952575

Jasný...to je obecně známo u všech ojetin. Riziko

0/0
1.8.2017 6:56

R21i49c78h35a18r52d 15M79r86a35z34e17k 8608230379831

....ať se dívám jak se dívám, vidím na fotkách třetí a ne druhou generaci C5. Jsem jediný kdo má ten pocit?

+1/−1
31.7.2017 9:02

J13a16n 36N40o35v37á89k 9745518564265

Ne, oficiálně je to druhá generace. 2004-2008 byl jen facelift.

+2/0
31.7.2017 10:15

P54e24t66r 72T23. 11D50v56o27ř71á52k 4884828173

Plus omylem.

0/0
31.7.2017 13:36

T97o97m64á34š 25V24a34l92d19e73r 7123830649

Někdo facelift nepozná i když to má stejnou kostru karoserie ;-)

0/0
4.8.2017 23:52

M32i83c58h13a83e60l 36T59a65n29á62č 8218150191668

V celém článku chybí informace o spojce (její životnost) a řazení připomínající vaření guláše. A elektronikou je doslova prošpikovaný, tak se připravte, že potíže z toho plynoucí budou tak časté jak výměna stěračů.

+8/−5
31.7.2017 6:38

L20u22k60á26š 52K33o36b38e35r50a 3354423908

Mám najeto 160 tisíc. Co přesně se mi mělo s C5 stát? A řadit umím, takže nemám problem. :)

+4/−1
31.7.2017 7:17

J60a15n 91H69á39l45a 8285715670677

Tak až budete mít najeto 350 000, jako já s Passatem, tak teprve můžete poměřovat, co všechno vám odešlo;-)

+2/−2
31.7.2017 9:18

J68i37ř56í 56V41e77l11í23š19e14k 8679824950233

Vesměs skoro nic. Na údržbu já jsem kanec, olej jsem měnil až když se auto ozvalo, stejně se ale dožilo dneška. Neviděl bych v údržbě nijak propastný rozdíl, třeba brzdové kotouče jsou úplně za stejnou cenu co na Superb, destičky totéž, jinak se měnil opravdu jen silentblok a koule. Za 8 let co jsem měl starou C5 na to padlo asi tak 15 tisíc včetně výměn oleje. Ale přece jen je tu jeden podstatný rozdíl oproti Passatu - to svezení. Když jsem vystoupil u moře v Bulharsku, stačilo se jen trošku protáhnout.

Když stavěli C5, měli za vzor pohodu v obýváku. Když stavěli Passata, měli zase jiný vzor, ale křeslo z obýváku to určitě nebylo. Každé řešení má svoje. Někomu vadí málo sportovní jízda u C5, já naopak preferuji tu nádhernou pohodu, která se nedá s žádným cenově srovnatelným autem zažít. Možná ještě Mercedes třídy E, ale tam je cena přece jen jinde. Samozřejmě mluvím o C5 ve verzi Hydractive. Ta s běžným pérováním je v podstatě obyčejné dobře vybavené auto.

Kdo nezažil, neuvěří. Chce to pár set kilometrů. Ideálně po D1 někde na Vysočině. Nebo pár tisíc kilometrů k moři. Zrovna na dlouhých cestách je to paráda, protože pohoda v autě udrží řidiče dlouho bez únavy. Když to drncá, člověk je za 1000 km dost otrávenej.

Abych ale jen nebásnil - tohle auto (aspoň ročník 2013) má jednu děsnou věc. Tou je multimediální systém. Jeho pomalost mě občas umí dohnat k šílenství. Ale jinak opravdu špička.

+11/0
31.7.2017 9:47

P84a40v41e95l 54Š33e62d57l28b44a98u60e37r 7918811692905

To je u Japonců zajete auto.;-)

0/0
2.8.2017 11:20

M93a52r54e90k 87H95r76u93b59y 6337372251378

160 tisic je snad povinnost, i nejlevnejsi Fabie by mely bez problemu ujet 200;-)

0/0
31.7.2017 13:08

M76a18r78e84k 97Š13t31ě27t43k14a 4201198222563

Tak "gumové" řazení je typické pro většinu francouzských aut;-)

0/−1
31.7.2017 9:12

L80u50c19i40e 49L23i73c40h51n31o95v44s64k12á 6949989357428

Citroën a hodně muziky? Není to protimluv ? ;-)

+2/−9
31.7.2017 0:26

Najdete na iDNES.cz