Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron bylo svého času nejen nejvýkonnějším a nejrychlejším sériově vyráběným automobilem, ale i nejdražším. První novodobá bugattka vznikla pod křídly koncernu Volkswagen, až ten totiž dokázal molsheimskou značku úspěšně oživit. V Česku se nachází hned dva exempláře. První z nich jsme odchytili při pravidelné očistě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Druhý exemplář v kombinaci bílé perleti a světle modré metalízy se pak v České republice nachází od jara 2011.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podobu sériového vozu naznačil koncept 18/4 Veyron z roku 1999, jméno nese vůz po továrním testovacím jezdci Pierru Veyronovi. O pohon se staral obří osmnáctiválcový motor o objemu 6,3 litru a výkonu 555 koní, který se nacházel před zadní nápravou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V roce 2002 byla světu představena předprodukční podoba, která se oproti předchozím prototypům lišila například o 50 milimetrů prodlouženou délkou. Tato změna měla zajistit vyšší komfort pro posádku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ještě před výrobou 11 předprodukčních testovacích exemplářů v roce 2004 doznal vzhled z rukou slovenského automobilového designera Jozefa Kabaňe drobné úpravy. Třeba chladičová maska se posunula blíže k vozovce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První sériové vozy se k zákazníkům dostaly v roce 2006.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Značka Bugatti si letos připomíná 110. výročí založení. Původní společnost přitom zanikla v 60. letech minulého století a první pokus o její oživení přišel až o 30 let později.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tehdy vznikl model EB110. V roce 1995 nicméně značka opět zanikla. Odkazem na italskou společnost Bugatti Automobili S.p.A. jsou i tři extrémně vzácné exempláře luxusního sedanu EB112.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Její oživení se povedlo až koncernu Volkswagen, který v roce 2005 uvedl na trh jedno z nejvýkonnějších sériových aut, model Veyron.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tento modro-modrý supersport s nezaměnitelnou chladičovou maskou ve tvaru podkovy, v níž se vyjímá červený oválný znak Bugatti, se v Česku nachází od roku 2007. Jde o 98. vyrobený kus, veyronů ve verzi kupé vyrobila automobilka jen 300.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
O dva roky představený prototyp 16/4 Veyron dostal "pouze" šestnáctiválcový motor. Objem zůstal zachován, stejně tak umístění motoru. Jeho výkon ovšem výrazně narostl, a to na 1 001 koně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Veyron
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz