Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z vrcholů veteránské sezony. Podívejte se, jak se staré závodní stroje proháněly po netradičním okruhu objektivem fotoaparátu Martina Mičánka.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Na trati zvané rohlík s délkou 1400 metrů se představilo téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Svou vlastní kategorii měly bugatky.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Škoda 130 RS
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Replika prvního praauta Karla Benze, jeho Patent Motorwagen je první auto se spalovacím motorem.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Víkendová akce připomíná dobu dávno minulou. Od roku 1935 do roku 1967 se v areálu jezdily závody pravidelně. Jeden z prvních motocyklových závodů zde byl uspořádán již v roce 1935, ale zlatá éra nastala koncem padesátých a zejména v šedesátých letech.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Alfa Romeo Giulia Sprint GTV
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Na start se postavily také sajdkáry.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Závody na brněnském výstavišti se jezdily na jednoduché trati, dlouhé asi 1700 metrů, hned za hlavní branou do areálu. Okruh Mezi pavilony měl tvar písmene V, čtyři zatáčky a čtyři rovinky a jednotný betonový povrch.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Veteránský podnik je jedinečný kulisami funkcionalistického výstaviště a také stroji, které se na start postavily.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Jely se krátké asi dvanáctiminutové jízdy na uzavřené trati po jednotlivých kategoriích. Neměřil čas a nevyhlašovali se vítězové.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Závodníci své stroje ale rozhodně nešetřili a neloudali se.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Jedím z vrcholů byly jízdy formulí kategorie 3.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
V sobotu odpoledne se na trať snesl déšť. Závodníky to ovšem nijak neodradilo od ostré jízdy.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
na mokrých dlažebních kostkách v jedné z pasáží trati museli být závodníci obzvlášť patrní.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Na start se postavily opravdu letité závodní a sportovní stroje.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Jedno z velmi vzácných aut přivezlo muzeum Škody Auto. Závodní speciál 1100 OHC má dokonce status národní technické památky.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
NSU Prinz v závodním provedení, inženýři v Sovětském svazu v něm hledali inspiraci při stavbě Záporožce ZAZ 965.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
MG Magnette K3
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Tato octavia jezdila i za hustého deště velmi zostra.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Otevřené závodní speciály se vydaly na promoklou trať.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
V kulisách památkově chráněného brněnského výstaviště to závodním strojům velmi slušelo.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Škoda 1100 Sport
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Poprvé se formule a „placky“ mezi pavilony vydaly v roce 1961. Závodní premiéru si ale výstaviště odbylo už před válkou.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
První zmínku, plakát a pár fotografií se podařilo dohledat z roku 1935, kdy na výstavišti odstartoval závod motocyklů.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Ford Capri RS2600 by bezpochyby vyhrál soutěž o nejhlučnější výfuk.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
BMW 3,5 CSL
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Škodovky s motorem vzadu bavily na vodě diváky dramatickými průjezdy táhlou vracečkou.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Chevrolet Corvette Stingray
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Diváci měli volný přístup do depa, mohli tedy obdivovat krásné stroje hezky zblízka.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Tatra 607 Monopost
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Vypadá jako kříženec porsche a škodovky, v útrobách má ovšem čtyřválec BMW Alpina 2002 umístěný před zadní nápravou. Auto jménem Gazela havířovského závodníka Zdeňka Válka se na různých závodech objevovala už v roce 1974,
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Výstaviště se občas změnilo na závodní okruh i na sklonku čtyřicátých let a v padesátých letech. Na začátku šedesátých let závod přezdívaný Mezi pavilony konal už pravidelně. Zlatá léta prožil závod mezi roky 1961 a 1967.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Ford Rajo Speciál, závodní stroj z roku 1920 budil obrovskou pozornost.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Unikátní prototyp roadsteru Škoda 440 Karosa Polytex se na trať vydala také.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz