1 Ford 1949
Poválečný automobilový průmysl ve Spojených státech rozhodně nebyl v tak dobré kondici, jak by se mohlo zdát. Všechny továrny se podílely na válečné výrobě a jen pomalu se začala vracet do výroby osobní auta, převážně založená na lehce modernizovaných předválečných modelech. Když pak zemřel zakladatel Fordu Henry Ford i jeho syn Edsel, zdálo se, že se značka jako taková zhroutí. V prodejích ji předběhli všichni významní hráči.
Ovšem Henry Ford II, který se ujal „úřadu“ v roce 1945, nařídil vývoj zcela nového moderního modelu, na kterém se osobně podílel. Nový vůz pojmenovaný jako Ford 1949 podle modelového roku (uveden byl na trh už v červnu 1948) předběhl o půl roku konkurenci, a i když byl jeho novátorský a moderní „pontonový“ design přijat rozpačitě, auto si získalo oblibu a prodávalo se dobře. Byl to vlastně první poválečný sériový vůz, který na americkém trhu vznikl. Na stejném technickém základu bylo ve výrobě několik různých karoserií včetně klasického sedanu, kupé, kabrioletu či kombi.
Ford 1949 dostal moderní podvozek s nezávislým zavěšením vpředu, standardem byl řadový šestiválec o objemu 3,7 litru, objednat šel i osmiválec Flathead o objemu 3,9 litru. Ford 1949 zahájil moderní poválečnou éru amerického designu a poměrně rychlý vývoj auta umožnil automobilce získat konkurenční výhodu. Dodnes je Ford jedním z největších automobilových koncernů světa.