Diskuze

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra 500 HB, ovšem ve verzi 138. Proč unikát? Protože vznikl v době, kdy neúspěšné horské autobusy houfně putovaly do šrotu. Navíc si ho postavili zaměstnanci Tatry jako vzdor proti nadvládě autobusů Škoda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak se mu podařilo mít na něm starou SPZ??? 8-o

R^

0 0
možnosti

P90e21t49r 19P70r39u68s

14. 11. 2019 15:41

Asi to preregistroval nekdy ted, SPZ se nemeni. Pokud to s tou puvodni nekde roky stalo, tak se pouzije ta puvodni.

1 0
možnosti

To je Vám taková nádhera, panečku jo....

5 0
možnosti

Parádní veterán. Skvělá práce!

5 0
možnosti

P47e93t90r 74H20u22l90k35a

13. 11. 2019 21:55

Unikát to je, ale jinak to moc hezký neni. Nejhezčí autobusy byly RTO

1 0
možnosti

P47e70t83r 81L75a59n81g86e23r

21. 1. 2020 11:42

ze předu mě hrozně připomíná ruskou buchanku.

0 0
možnosti

No, pokud tam byl tatrovácký podvozek a motor, tak to určitě mělo vyšší průjezdnost a bylo to ( podvozek T138 s předpokládám dvanáctiválcovým motorem)) přemotorované, takže v kopcovitém terénu výrazně lepší pohyblivost.

Na druhé straně byl takový autobus náročnější a dražší na údržbu, tehdejší tatrovácky podvozek sjížděl pneumatiky nerovnoměrně a díky vzduchem chlazenému motoru tam musela být proti škodováckému autobusu znatelně vyšší hlučnost.

Takže něco za něco. Ostatně jako vždy.

Pokud ty zmíněné dva busy tatrováci udělali navíc a mimo plán, tak by asi bylo velmi zajímavé znát, v době nejtvrdšího komunistického režimu, kdy obvinění z nějakého rozkrádání a sabotování socialistického hospodářství a poslání třeba do uranových dolů bylo jedna dvě, jaký oficiální status ty busy měly.

Podle mně to nejspíš byly oficiálně nějaké zkušební a testovací vývojové vzorky.

Nejspíš nějaký VIP tatrovácký soudruh po litru vodky "mluvil s nějakým sovětským VIP soudruhem z venkova, který projevil názor, že by bylo vhodné mít nějaký autobus pro ruský venkov s jeho mizernými cestami necestami" a tím se stavba těch busů oficiálně "přikryla.".

0 1
možnosti

P56e28t22r 32M11i71c24h71a57l

12. 12. 2019 9:56

T-138 měla vidlicový osmiválec.

0 0
možnosti
Foto

Renovace super, ale jinak hrozne skaredy autobus :)

0 0
možnosti

...hrozne skaredy autobus...

až je hezký. Ale to dělá asi to stáří. ;-D

0 0
možnosti

Krása. Jen se mi nějak nezdají ty hmotnosti. Na štítku je zatížení 2490kg, což při 32 lidech dělá 77kg/os. A to jen když nikdo nestojí... To museli celkem rychle přetížit, ne?

0 0
možnosti

V tej dobe bolo asi dosť málo obéznych ľudí. :D

5 0
možnosti

Dobrá práce! Fakt unikátní! Ty designové detaily jsou překrásné, Ještě "naglobinovat" pneu vojenským globinem a nemá to chybu! R^R^

5 0
možnosti

Je to škoda... tento článek mohl začínat:

Příběh jednoho z největších výrobců autobusů v evropě začal psát "unikátní autobus vyrobený natruc"R^

0 0
možnosti
Foto

J70i10ř70í 57E73r96b78e72n

13. 11. 2019 10:40

No to tedy rozhodně ne. První prototyp Tatra 500 HB vznikl v době, kdy se v Karose hromadně vyráběly dálkové verze dvounápravového autobusu Škoda 706 RO.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...