Diskuze
Socialistický trh s auty: Mototechna, Tuzex, čekání a drahota
Děkujeme za pochopení.
L53u37k97á58š 29S24e95d24l66á53č92e25k
Devět průměrných platů? Počítal to vůbec ten redaktor? To je 27 000 Kč. Tady je údaj z Č.S.Ú. Průměrná mzda v ČR je 22 533 Kč. Muži dosáhli 24 570 Kč, ženy 20 165 Kč.
M92a79r32t26i71n 42Ž32e50l69i57n89s23k43ý
V podstate souhlasim s clankem co do mensiho vyberu druhu vozidel, vyssi ceny v pomeru ke mzdam i co do technologicke zaostalosti, ac si nemyslim, ze Skoda 120 a Favorit byly na tom az tak spatne, ale to, s cim nesouhlasim, je zpusob srovnavani v pomeru k hrube mzde a nazyvani to srovnavani dostupnosti, jak chapu, vseobecne. 1. Kdyz tak dostupnosti pouze pro zamestnane, protoze dnes na rozdil od minula je zastup nezamestnanych a rekl bych, ze i vetsi podil duchodcu,
2. ac u tech zamestnanych samotnych to podle me take neni uplne pravdive, protoze je mnohem vyssi rozpeti platu, takze to podle me mohlo mit vliv na to, jaka cast zamestnancu ma platy pod prumernou mzdou, a take ceny bydleni se co vim zvedly vic nez inflace, takze driv lidem z platu mela zustat vetsi cast penez nez dnes.
3. Byla i jina auta nez pomalu nejdrazsi Favorit, takze cenu srovnat u nejlevnejsich a ne cenu draheho Favoritu s nejlevnejsim autem dnes.
Zrovna u aut, hlavne kvuli ojetinam, mi neprijde, ze by bylo tak zle, aby se musely pouzivat tyto figle, ale nakonec bychom jeste mohli prijit na to, ze nejlevnejsi auto bylo driv k platu na tom stejne, ne li levnejsi nez dnes (ac kvalitativne logicky hodne pozadu) a to by asi nebyla moc pozitivni zprava.
R47o51m61a11n 62K92o21z53e90l
Naši si pořídili trabanta, nového a přitom byli spíše špatně placeni, matka jen základní vzdělání, pracovala ve Svitu, táta vyučen - zámečník. A trabant vydržel jen 13 let, to je také rozdíl oproti dnešním autům, která po 13 letech vypadají pořád jako nová a nájezd 300 tisíc km nic neznamená. Kdežto u trabantů byla zaručována životnost 80 tisíc km a škodovky o tom nebyly o moc lépe, po 100 tisících už vykazovaly velké opotřebení motoru.
D38a56v37i63d 93H44u90r49k12a
Moje zkušenost - v roce 1967 se na mého otce dostala řada a šel si pro Š1000 MB. Zaplatil 47.500 Kčs a před Mototechnou ho postupně oslovili 3 zájemci. Nabízeli 55.000, 58.000 a poslední přihodil na 62.000 korun. Otec samozřejmě neprodal. Dále mám zkušenost, že v někdy kolem 1985 jsme si na výzbu AZNP v novinách objednali š120, Mohli jsme si vybrat barvu, výbavu, doplňky (třeba vyhřívané zadní okno a černou vinyl střechu) a 4 světla vepředu. Od objednání do naší cesty do M. Boleslavi uběhlo 35 dnů. Což je dnes nepředstavitelně krátká doba. Takže to šlo i tehdy.
J63i86ř84í 16D88v75o26ř24á12k
Gumičky do stěračů , akumulátory , palivové hadičky , prasátka , klínové řemeny , pneumatiky , rozdělovače , .....
J95a15r62o94s47l83a25v 80P71o44r23t
V 86tém jsem koupil jetou ladu1300s , po roce jsem ji prodal za stejnej peníz - to je dneska scifi .
J14i59n80d70ř11i50c75h 87Š17k47o87p59e29k
jeden z důvodů je ten, že většina věcí je dnes brána jako spotřební, tomu odpovídá i hodnota
M54a35r35e57k 41F62l84e83k48a90č
Naši si řekli v uterý že by teda nějaké to auto mohli koupit, V sobotu jsme se už vozili v krásné škodě 105L s posilovačem brzd.
Jeden známej doktor, co si ji objednal, se dostal nějak k západnímu modelu a tento nám přenechal, takže jsme si auto vyzvedli ve Zlíně přímo na prodejně:)
T25o48m37á43š 18M53a48c22e71j55k36a
A ten západní model se lišil v čem?
J97i13ř16í 23K14o47c10u38r16e63k
Srovnání s US autem z roku 82:
+ posilovač brzd a volantu samozřejmost
+ vstřikování, jeden vstřikovač na válec (srovnej s karburátorem)
+ klimatizace samozřejmost
+ deformační zóna až po motor
+ autorádio
+ okna v elektrice
+ kožené sedáky
+ pravé zrcátko
+ cyklovač stěračů
J17i54ř43í 49K21o57c66u49r19e59k
se Škodou 120:
- cyklovač stěračů pouze za příplatek v luxusní verzi nebo DoDo
- zpětné zrcátko pouze levé, ale chromované
- rozpálená černá koženka
- za příplatek ruční stahování zadních oken
- autorádio možno DoDo
- deformační zóna až po motor (tedy vč. kabiny)
- nematizaci klimáme
- karburátor bez volnoběžky, warťas ji měl...
- přehřívající se přední kotouče, posilovač brzd - žhavá novinka
Z39d65e68n65ě31k 72M17á66č44a68l34a
Jo, naše krásná Lada 1500, která dala na zadek všem tehdy u nás dostupným autům a se kterou jsme tahali obytný přívěs na dovolené do Jugoslávie - cesty tehdy trvala 3 dny přes Maďarsko. To byla kára snů a těžkej kočkolap. V roce 1988 jsme koupili Ladu 2107, který jsem říkal Mercedes východu. Mohu ale říct, že ta už nejela tak dobře, jako stará dobrá Lada 1500. 2107 stála 85.000 Kč a tatík dával 10.000 Kč na pivo, aby ji dostal.....
V14l91a56s31t29i43m36i24l 83Š55t41e36c17h93e92r
Co vím,tak Ladovky měli a do Jugoslávie jezdili jen kovaní soudruzi.Asi bych se tím nechlubil.
J92i95ř94í 80H72a62v95á95č42e44k
Takže to vezmu obráceně, jestliže stála škodovka na počet platů stejně jako porsche v německu, byli tu lidé tedy hodně bohatí
T89o37m33á22š 93M74a83c33e42j57k37a
Možná by nebylo špatné napsat kolik platů potřeboval na nějakou srovnatelnou popelnici v.r. '89 průměrně vydělávající Němec (západní) či Rakušák. pokud by si to teda koupil jako jediné auto do rodiny, či by to neměl jen na popojíždění ze statku do města na nákup.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak
Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...