Za jízdy se Alfa 90 chová jako typický transaxle. Pohodlný sedan se sice nakloní a jakoby zkroutí, ale díky dokonalému rozložení hmotnosti každou zatáčku ladně a nezáludně vykrouží.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Romeo 90
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Plné „aerodynamické“ poklice byly standardní výbavou. Za příplatek se nabízely i hliníkové disky. Na tomto voze však zůstanou ty aerodynamické, k charakteru auta podle majitele sedí víc.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Na průřezu autem z dobového letáku je dobře vidět unikátní technické řešení – podélně uložený šestiválec s převodovkou umístěnou až mezi zadními koly společně s kotoučovými brzdami.
Autor: Alfa Romeo
Takto vypadá setkání dvou vrcholných modelů největších alfistických limuzín 80. let. Alfu 90 a „zlatý čtyřlístek“ nahradila v roce 1987 Alfa 164 (na snímku je vůz z roku 1993), která používala pro nejsilnější model označení tradičním zeleným čtyřlístkem. Oba modely jsou naprosto odlišné ve všem kromě znaku Alfa Romeo. Přitom je dělí jen tři roky.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Přední část auta je poměrně konvenční, netradiční je lakovaná maska se čtyřmi žebry, do které je citlivě zakomponováno „scudetto“, tedy tradiční štít s logem.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Zrcátka po devadesátce přebrala i první generace Alfy 75.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Z designu výplní dveří dýchají osmdesátá léta naplno, ale otevírání je praktické a na rozdíl od Alfy 75 lze kliku nalézt intuitivně.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Přední sedadla jsou dokonale pohodlná, nastavit se dají podobně jako u moderních vozů. Stejně jako volant, který lze seřizovat ve dvou osách.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
V interiéru se myslelo i na pohodlí na zadních sedadlech. Díky náhonu na zadní kola je tady podélně spousta místa, přestože sedan měří tolik co dnešní hatchbacky. A sedačky jsou jako gauč. Ostatně ve voze jezdili italští politici, policisté i mafiáni.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa 90 byla v portfoliu značky vrcholným sedanem. Tomu odpovídá i prostorný interiér.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
„Letecké“ ovládání elektrických oken je také alfáckou specialitou osmdesátých let. Měly ho modely Giulietta, 90 i poslední „pravá“ Alfa 75.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Kufřík je v přihrádce vložen volně, ale nehýbe se v ní. Když v autě není, zbude po něm polička.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Majitel si kufřík vybavil stylově v duchu osmdesátých let. Nechybí zápisník, mapa a italský manuál k autu.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Přihrádka alias diplomatický kufřík se do vozu dodávala na přání. Dnes je nedostatkovým zbožím a na aukcích se jeho cena může vyšplhat až na stovky eur. I do tohoto vozu byl dokoupen až dodatečně.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Sedačky jsou ovládané elektricky, ale ovladače jsou hodně nestandardně na středové konzole. Za nimi je rádio, které do vozu namontoval původní majitel nejspíš ještě v osmdesátých letech.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Quadrofoglio Oro aneb zlatý čtyřlístek je označení vrcholného modelu devadesátky. Řidič ho má stále na očích na palubní desce.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Alfa Control je tradiční bolestí vozů z osmdesátých let. Kdyby rozsvícené kontrolky nelhaly, auto by bylo nepojízdné. Ale ve skutečnosti mu nic není.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Stropní osvětlení má „náladovou“ zelenou barvu.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Takto vypadají digitálky, když se na nich všechno rozsvítí. Nejde o poruchu, vůz kontrolně všechny diody rozsvítí asi na sekundu po každém otočení klíčku.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Přední aerodynamický spojler se tlakem vzduchu v určité rychlosti vysune a zlepší přítlak. Takto vypadá ve vysunuté poloze. Jde to překvapivě lehce rukou, zpět se spojler zatáhne sám díky pružině. Podobným systémem se Alfa Romeo chlubí u aktuální Giulie.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Design „novanty“ má na svědomí studio Bertone, které se svojí prací u alf tradičně chlubí emblémem na blatníku.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Zadní část auta je jednoznačně nejkontroverznější a rozhodně není líbivá.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Mezinárodní „íčko“ prozrazuje, že auto přijelo z Itálie teprve nedávno. Jeho cena v posledních letech roste stejně jako u jiných youngtimerů.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Devadesátka se fotila na trati ústeckoorlické jedenadvacítky, tedy vrchařské trati vedoucí na rozhlednu Andrlův chlum. Alfisté se tam tradičně loučí se sezonou.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz