Diskuse k článku

Autofotka týdne: Závodní Aero Minor se opět chystá na okruh v Le Mans

Téměř sedmdesátiletý závodní speciál Aero Minor Sport se opět chystá na závod v Le Mans, tentokrát ovšem v kategorii historických vozů. Legendární automobil se čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans účastnil v roce 1949, kdy skončil ve své kategorii první.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o74s95e96f 63V43a32l31a 9250483363753

o tomhle aute se obcas pise, takze az takova novinka to neni. O cem se ale vubec nepise, ze vyroba Aero skoncila v r. 1951 v Praze , ale koncepcne pokracovala az do roku 1980 ve Svedsku. Po 2.sv.valce (1945/1946 totiz prodala tovarna z Prahy licencni vyrobu aero minor Svedum, a vznikl z toho Saab 92B a 94, nekolikrat obmenovany, aly zakladni tvar karoserie aera zustal ve vyrobe ve Stockholmu az do r. 1980. A Ursaab, ktery byl vlastne mezistupnem mezi Aero a Saabem, je designove jedno z nejkrasnejsich aut te doby, kam se hrabou ameriky.

Jedine, co se neda dobre dohledat, je vlastni pribeh predani licence a udajne nezaplaceni ze strany Svedu ( protoze komuniste v unoru 1948 znarodnili Jawu tim pravne prestal existoivat podnik,kteremu by Svedi meli zaplatit.)

Tak jsem to alespon slysel ja.........

+2/0
4.11.2018 18:06

J40o66s95e54f 58V34a25l14a 9490113493213

kdybych nevidel tu popisku, tak bych si tipoval prototyp T87 s karoserii od Sodomky

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Playsam_Ursaab.jpg

+1/0
4.11.2018 18:19

V45o91k96o80u15n 45V24l61a64d92i46m59i50r 8172608489938

Ja teda absolutne zadnou podobu s Tatrou 87 nevidim. A konstrukce toho SAABu 92B vychazi z DKW.

0/0
4.11.2018 19:54

J12o80s54e59f 68V43a65l41a 9170813933683

podle mne dostupnych technickych udaju jsou ty motory velmi podobne (Jawa delala licencni DKW Meisterklasse, Saab vychazi z DKW ) Saab vznikl v r 1946, Jawa byla znarodnena 24.10.1945 s tajne ve valce vyvijenymi novymi motory. Pro Svedy bylo mozna jednodussi jednat se zhrzenymi konstruktery Jawy (ktere stat uplne zakazal auta vyrabet) nez s Nemeckem, krere jeste pred pul rokem vedlo valku.

Ale beru to tak, ze je to ciste jenom divoka myslenka, nicmene na tema kontrukteru Jawy a licence pro Saab uz jsem neco cetl.

Navic Saab i Jawa vyrabeli letecke motory velmi obdobne konstrukce s vratnym vyplachovanim

+1/0
4.11.2018 20:43

V36o56k73o56u85n 27V51l34a50d20i13m22i24r 8942468299458

Ano, Jawa 700 byla licencne vyrabenym DKW F2.

+1/0
4.11.2018 21:04

J13i51ř72í 76V19a46v29ř93í61k 7754589415480

Jeden takový podobný jezdil v Havířově kolem roku 1966-68. Zajímavá a hezká vzpomínka......

0/0
4.11.2018 7:28

J96i63ř29í 91S38c46h72w13a64c88h 8198244538916

Dvouválec 0,7 litru?

Z toho místní "odborníky" trefí šlak....

0/0
4.11.2018 1:20

P77e42t45r 73M95i45c94h14a39l 2310914261202

Čtyři metráky ...

+2/0
4.11.2018 8:34

Š53i61m34o51n 92M91a11r22t49y91n32e65k 7103555423476

A výkonem celých 30 koní...

0/0
4.11.2018 8:55

P62e63t61r 65M54i51c60h25a12l 2620944521922

Takže má lepší dynamiku než jedničková Oktávka, která vážila cca jednu a čtvrt tuny a těch koní měla osmdesát.

+1/0
4.11.2018 9:08

R33a97d98e22k 36R28a50i40d46a 5267312529

A to nezapomeňte ještě na verzi Octavie 1.4MPi, co měla jen 44kw, tedy 60k.

0/0
4.11.2018 12:28

P78e38t50r 23M17i94c89h61a65l 2760664391602

Byl jsem optimista. :-)

0/0
4.11.2018 20:38

D64e12n10i18s 49H40u95m58l 4292255925326

No otázka do jaké rychlosti, na těch extra dlouhých rovinkách v Le Mans by nakonec převládl ten výkon, aerodynamika otevřeného auta taky asi žádná sláva nebyla

0/0
4.11.2018 13:05

P53e73t36r 91M16i25c47h40a22l 2740234201122

A co teprve ten rozdíl skoro 60 let ...

0/0
4.11.2018 20:41

J93i66ř15í 89S36c56h41w68a60c70h 8268504328966

jenže trojková octavia s litrovým trojválcem má taky mnohem lepší dynamiku jak ta tebou uvedená jedničková octavia s "velkoobjemovým čtyřválcem".;-)

0/−2
4.11.2018 13:41

P84e34t92r 59M22i56c89h63a31l 2620694591612

"Dynamiku" tříválců vídám skoro denně. :-D

0/0
4.11.2018 20:43

J29i98ř47í 89S87c88h15w55a72c90h 8678914688616

a to má jako popřít fakt, který jsem uvedl?

0/0
4.11.2018 20:52

P62e91t12r 19M51i82c27h61a15l 2280244101622

Jaký fakt máš na mysli? Že to má tu dynamiku jedině pod plným plynem a žere to tehdy i trávu kolem cesty?

0/0
4.11.2018 21:28

J22i39ř45í 51S30c76h94w21a69c23h 8798384608276

mě stačí ten mnou uvedený fakt, že to má prostě lepší dynamiku. Samozřejmě, mluvit o dynamice pod "polovičním plynem" je nesmysl.

Když jsi mi ale tak pěkně naběhl, tak dodám, že to má o hodně lepší lepší dynamiku už od nějakých 1800 ot, kdy je srovnatelná s atmosférickým dvoulitrem. A průměrná spotřeba je 6-7 litrů, to ty atmo 1.4-1.6 v O1 rozhodně nejezdily za méně.

0/0
4.11.2018 23:04

P51e21t43r 35M67i53c94h36a70l 2280524281752

Jiří, "dynamiku" traktoroidních tříválců vídám denně na silnicích.

0/0
5.11.2018 4:54

J43i66ř93í 28S75c86h36w92a25c37h 8488474248736

No vidím, že má provokativní poznámka z úvodu vlákna nebyla vůbec hloupá.

Míří totiž na skupinu, která, když slyší "tříválec", tak se jim zatmí před očima, nevidí, neslyší a furt dokola melou ta svoje klišé, přesně jako ty!

Kolikrát jsme to už probírali? Nejméně desetkrát jsem ti na faktech dokázal, že 1.0 TSI/85kW v dynamice v ničem nezaostává za atmosférou nebo dieselem obdobného max. výkonu. Dokazují to měření výrobce i praktické ukázky videi na YT. Z naší minulé dlouhé debaty o slaboučkém HTP by ti mělo být naprosto jasné, že to jak auto jede, není o počtu válců, ale jednak o poměru výkon/hmotnost ale hlavně o tom kdo sedí na sedačce Stejně výkonný čtyřválec by totiž jel úplně stejně. Že je počet válců naprosto nepodstaný zcela jasně dokazuje srovnávací test minulé Fiesty ST s jejím tříválcovým nástupcem, který není v ničem horší, spíš naopak. Link jsem ti dal minule, ale pro jistotu ho znovu přidám na konec.

Stejně tak tvá utkvělá představa o traktoroidním tříválci je naprosto směšná. Tento týden jsem šel kolem starší Alfy Romeo s nastartovaným motorem. To, že byla v dieselu bylo slyšet už na 50m, to je má představa traktoroidního zvuku. A opravdu nebyla tříválcová. U moderního benzínového tříválce se ničeho takového rozhodně nedočkáš.

Takže když po tom všem na moje hodnocení dynamiky 1.0TSI/85kW příjdeš s tím svým neustále opakovaným pocitovým kliše "na silnici", tak se musím vrátit k tématu vlákna a jen zopakovat:

Dvouválec 0,7 litru? Z toho místní "odborníky" trefí šlak....stačí, že jim naběhnou žíly, když slyší tříválec....

http://www.auto.cz/test-ford-fiesta-st-1-5-ecoboost-proc-je-tohle-nejlepsi-trivalec-125437

0/0
5.11.2018 13:23

P49e92t78r 31M80i90c65h75a50l 2700924551562

Na Tvoje papírové hodnoty Ti kálí Bílej Tesák. Papír totiž snese všechno. A ještě jsem nepotkal tříválec, který by mi nezavazel. Typicky Buchlovské kopce. Předjíždí to před kopci kolikrát i tam kde to nejde a ve stoupání tomu dojde dech. To asi nebude řidičem, když se to za zatáčkou prostě nerozjede.

Letos v létě jsem stál na parkovišti vedle ani ne dva roky staré Oktávky s tříválcem. Startovali jsme zaráz, oba motory po cca čtyřhodinovém stání. Můj šestiletý nafťák zněl proti tomu krámu jako šepot květin.

A jestli jsi dodnes nepochopil, co je na tříválci principiálně špatně, tak si tu klikovku zkus namalovat, třeba Ti to dojde.

A jeden odkaz, ať si počteš:

http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/

0/0
6.11.2018 11:41

J66i84ř68í 26S97c11h11w60a54c75h 8948144508336

ještě dodám, že srovnávat hmotnost závodního speciálu s běžnou sériovou produkcí je poněkud mimo....

0/−2
4.11.2018 13:47

P33e36t82r 93M86i53c79h55a43l 2910964711372

Ty sis začal. :-)

0/0
4.11.2018 20:46

J19i67ř26í 32S34c29h40w68a18c56h 8218494458226

ne, já o hmotnosti vůbec nemluvil ;-)

0/0
4.11.2018 20:54

P22e93t26r 83M26i40c66h41a48l 2660764151122

Ne, psal jsi jen o výkonu, dvou válcích a odbornících v uvozovkách. Už to samo o sobě bylo hloupé.

0/0
4.11.2018 21:30

J76i21ř50í 75S29c36h73w90a92c38h 8538694848196

no vidíš, že jsem si nezačal.

a o výkonu jsem taky nemluvil.....

0/0
4.11.2018 23:05

P64e25t79r 71M54i50c40h66a60l 2270184791412

Ale ano, začal sis, tou hloupou poznámkou.

0/0
5.11.2018 4:47

Š70i77m28o59n 55M28a26r63t57y66n79e91k 7233715313296

Ale to srovnáváš závodní speciál se seriovou produkcí. To Aero v sérii mělo motor jen 0,6 a výkon 20 koní.....

0/−1
4.11.2018 19:10

P65e72t23r 41M30i11c25h68a93l 2310634711192

A Oktávka se dělala i s motorem 1,4.

0/0
4.11.2018 20:48

Š59i33m66o49n 94M13a23r73t77y96n50e68k 7553175573986

Představ si, že Oktávka se nyní dělá s motorem i 1.0.....

Jenže ten motor 1,4 (80 koní) byl spodek nabídky..... Proti tomu stála na vrcholu 2.0 TSI s výkonem 147 kW....

0/0
4.11.2018 21:15

P79e41t78r 19M46i94c53h94a47l 2200684611592

Taky je ten motor 1,0 líný jako veš a žere jako kráva. K tomu zbytku jenom tolik, že už uplynulo přes půl století.

0/0
4.11.2018 21:33

J64i33ř63í 54S53c96h43w23a52c27h 8688184558866

no tom případě je líná veš i to tvoje.....

0/0
4.11.2018 23:08

P74e72t72r 73M92i66c68h24a89l 2840624711642

Nevím, co moje máš na mysli.

0/0
5.11.2018 4:49

M78a71r11e83k 43J61a24n23e73č85k23a 1117196243851

Přesně, ale to už zase některým místním "odborníkům" poněkud uniká ;-D

0/0
4.11.2018 12:48

J37i23ř19í 10S90c17h78w31a74c46h 8748934898506

tak schválně, co jim poněkud uniká?

+1/−1
4.11.2018 13:43

L42u78d91ě81k 42N64ě50m50e43c 5355551402734

To už říkal hrabě von Zeppelin.

0/0
4.11.2018 20:04

Najdete na iDNES.cz