náhledy
Barva vozu by měla co nejvíc odpovídat originálu. Přesný odstín ale nikdo neví. Nimshaus pouze prozradil, že byl vůz modrý.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Prostřední světlo je dálkové. Na originálním vozu bylo, před renovací ale chybělo. Nepůvodní byla i mřížka, která byla vyrobena na míru. Naopak rampa mezi světly je původní jako řada dalších detailů, které se podařilo zachovat.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Větrací klapky na zadním čele byly předchozími majiteli zavařeny. Po očištění karoserie bylo vidět, kde přesně byly. Stačilo je obnovit. Ovládají se z místa řidiče, samozřejmě mechanicky.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Budíky v interiéru odpovídají stavu z roku 1934. Vodítkem byl dopis závodníka Otto Nimshause, který v roce 1983 poslal tehdejšímu majiteli Josefu Koblihovi a značky přístrojů v něm vyjmenoval.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Spartánský interiér odpovídá filozofii závodního vozu. Hrdlo za sedadlem spolujezdce je k přídavné nádrži, která se nachází pod rezervou. Do hlavní nádrže palivo přečerpává elektrická pumpa, kterou ovládá řidič.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Výdřeva musela být kompletně vyrobena znovu. Truhlář Jiří Hemzal se ale měl čeho držet – torzo původní konstrukce zůstalo zachovalé pod navařenými plechy, které měly vůz zpevnit při předchozí renovaci.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Během renovace se podařilo zjistit, že čísla podvozku 10.450 – 10.457 na sebe měla registrována sama továrna Aero. To je důkaz toho, že podvozek Super Coupé byl původně tovární.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Na detailech záleží. Okap před stěračem se na vůz vrátil při současné renovaci. V minulosti jej někdo odstranil, není zrovna líbivý. Větrací klapka vpravo byla při předchozí renovaci nahrazena klapkou z východoněmeckého náklaďáku Robur. Nyní je opět podle originálu, i s rozvodem vzduchu na čelní sklo.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Čelní světla jsou značky Scintilla, klaksony Bosch. I to jsou informace, které „prozradil“ dopis původního majitele. Prostřední světlo je dálkové. Na originálním vozu bylo, před renovací ale chybělo.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Aero 750 Sport Coupé
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Pod nádrží (vlevo) a chladičem (vpravo) se skrývá dvouválec o objemu 750 ccm. Tento exemplář má výrobní číslo 11, celkově jich vznikly jen desítky kusů.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Stopky nesmí chybět v žádném závodním autě.
Autor: Jan Páleník, iDNES.cz
Závodník Otto Nimshaus na startu závodu 1 000 mil československých v roce 1934. S neodzkoušeným vozem Nimshaus zvládl asi polovinu závodu.
Autor: Archiv MotorJournal
Dobový popisek k fotografii ze závodu 1 000 mil československých: „Otto Nimshans měl také aurodynamouše, s vyhlídkou stropem. Ale co je vše platno, když ztratil vyhlídku na první cenu.“
Autor: Archiv MotorJournal
Fotografie je z výstavy Automobil 1896-1986, na které byl vůz vystaven po první renovaci. Neodpovídá podvozek, motor, barva a chybí řada dobových doplňků včetně přídavného světlometu Scintilla.
Autor: Archiv MotorJournal
Aero 750 Sport Coupé před startem závodu 1 000 mil československých v roce 1934. Dobový popisek "Nimshans dobře pochopil význam aerodynamického tvaru a objednal si na 750 ccm Aero novou karoserii od Uhlíka, Strašnice. Tvar pěkný, strop průhledný."
Autor: Archiv MotorJournal