VOLKSWAGEN PASSAT B8
od 2014 (od 240 000 Kč)
Osmá generace passatu přišla před šesti lety a znamenala velký skok jak designově, tak i technologicky. V současnosti je to skvělý tip na rodinné auto, je spolehlivé, prostorné a dostatečně silné. V inzerátech nejčastěji narazíte na verzi s dieselový dvoulitrem o výkonu 110 kW.
Má slušnou páru a je to držák, není třeba se bát, i když na počítadle kilometrů svítí číslice převyšující 200 tisíc. Kromě běžné údržby a výměny rozvodové sady při 210 tisících km se na passatech B8 moc komplikací neřeší. Výjimkou jsou častější výměny silentbloků předních ramen – ty ovšem stojí pár tisíc korun. Stejně jako ložiska v kolech, která také mohou zazlobit.
Osmý passat je zároveň i dobrou volbou pro ty, kteří by si přáli automatickou převodovku. Ta by měla také spolehlivě zvládnout nájezd přes 200 tisíc – tedy pokud v ní předchozí majitel nechal pravidelně měnit olej. Doporučit můžeme i slabší motorizaci 1.6 TDI – na tu v inzerátech narazíte také často. Spolehlivostí je srovnatelný s dvoulitrem.
Pro koupi passatu s šestnáctistovkou bude často hovořit cena. Slušné kousky z let 2015/16 s nájezdem kolem180 tisíc kilometrů se aktuálně začínají na trhu prodávat již od cca 240–250 tisíc korun. Na nejobvyklejší verzi 2.0 TDI s podobnými parametry je potřeba mít připraveno minimálně o 40 až 50 tisíc víc. Zhruba od 320 tisíc korun se už dá vybírat z rostoucího počtu seriózních nabídek i s nižšími nájezdy kolem 140–150 tisíc kilometrů.