Diskuse k článku

Zima začíná, připravte na ni sebe i auto

Na zimu už máte přezuto nebo alespoň rezervaci do pneuservisu, na období roku, které je pro motoristy nejnáročnější, je ovšem třeba připravit celé auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P83a56v37e88l 56S14t87r57a88k65o43š 6207141420175

Vždycky s prvním sněhem si vzpomenu jak jsem měl Volkswagen CC a neměl garáž. To byly zábavné zimy, sousedi mysleli že pracuji v mrazírnách a občas jsem zapomínal i na Vánoce :)

0/0
20.11.2018 18:07

P56a68v37e66l 55J60e44ř91á55b34e30k 7701232524167

Veselé zimy byly okolo roku 1981 a potom několik ještě se opakovaly.

V autobusových garážích běhali služby řidičů a co tři hodiny startovali autobusy, aby nezamrzly. Silničáři nechávali na svých venkovských základnách auta celou noc nastartované, aby ráno vyjeli. Zemědělci měli ty nejdůležitější stroje v kravínech, kde bylo trochu teplo. A v hutích bojovali o vyklopení železné rudy zamrzlé ve vagónech.

Uhlíři měli svoje super váhy - 5 tun dovezeného uhlí babička do kůlny uklidila za půl hodiny. To byla údernice, na lopatu nabrala najednou 3 metráky uhlí;-).

Jo - vzpomínky jsou vzpomínky.

0/0
20.11.2018 20:22

J59a71k59u90b 37S19e94k84e17r19a 6496890176485

Zimní období zvyšuje produkci CO2. Odhlasoval bych její zákaz...

0/−1
20.11.2018 10:58

O78n81d50ř29e25j 33Š49r27u75b27a17ř 1565881815386

muj ridic se o to postara

ano - jezdim hromadnou dopravou :-)

+1/0
20.11.2018 9:45

R22o22b41e32r68t 93G30o67r97c 6822443953

Koukali jste ve zprávách kolik řidičů včera nepochopilo, že když napadne trochu sněhu na silnici, tak že je trocha sněhu na silnici? Co asi od takových lidí očekávát? Že si nechají vyměnit gumičky na stěračích? Jak vidim moderní auto v kterým sedí péřovka s kulichem na hlavě tak si vždycky říkám hlavně ať jede jinam než jedu já.

+1/−4
20.11.2018 5:12

P77a98v57e59l 74J36e81ř15á44b22e32k 7431702644397

Alespoň, že to někdo napíše.

Fakt, že v zimě bývá zima mnoho lidí už neregistruje. Důležitější je, kde jsou slevy a která VIP se nevhodně oblékla.

0/0
20.11.2018 8:21

J56a36n 51M19a42z77u77r60e29k 8675604947359

Ježišy kryste, já myluju tyhle rady!

"Zkontrolujte také funkci stěračů a případně vyměňte gumové břity. Ověřte dostatečnou funkci autobaterie. Do auta přibalte škrabku na okna, rukavice, deku a startovací kabely. Do kufru přibalte deku. Když se chystáte do hor, přidejte lopatku a třeba i pytlík s pískem."

Ze své zkušenosti vím, že těch dek je málo! Mělo by se do auta naházet raději 5 dek! Co když ho budete přikrejvat a ono to bude někde vyčuhovat? Co pak?

I s ověřením té autobaterie - nějak nevím, jak bych to udělal... Ale dále je pak, že vám vymění akumulátor - a za výbornou cenu! A ten pytlík s pískem doporučuju - když půjdete na horách na velkou, tak to máte čím zaházet.

+3/−6
20.11.2018 1:02

P46a58v81e35l 94Š65ť50a44s40t30n38ý 7560419315637

A já mYluju zase lidi jako ty, co mají na všechno odpověď. Blbou.

+3/−1
20.11.2018 6:53

P39a35v86e55l 71J85e95ř42á53b87e69k 7351892244817

O té autobaterii zkuste přemýšlet.

Třeba přijdete na to, jak ověřit její kapacitu.

+1/−1
20.11.2018 8:22

P95e74t62r 47Č83e27r95v95e21n82ý 3136601692105

To by mě tedy opravdu zajímalo, co by mohl naprostý laik sám vymyslet za způsob ověření kapacity baterie. Zkusit nastartovat? Pokud se mu to povede, má přece kapacitu (pro to nastartování) dostatečnou.

Já si občas změřím napětí, jenže to už vyžaduje nějaké minimální znalosti, které laik často vůbec nemá.

+1/−1
20.11.2018 9:11
Foto

I74v12a56n 48K14o87p46t95a 5197952211707

Zajet do servisu? Predsezonni prohlídky delaji tak do 200 Kč. Seridi světla zkontroluje baterii atd. A alespoň zběžně prohlédnou zbytek.

0/−1
20.11.2018 10:29

M35a63r18e68k 18J89a52n59e12č65k27a 1487676203761

A co si třeba koupit za pár kč voltmetr do autozásuvky, který existuje třeba i v provedení s čidlem pro měření teploty uvnitř vozu. U něj je vždy tabulka, co jaká hodnota palubního napětí znamená a podle toho to zvládne poznat i naprostý laik. Nehledejte problémy tam, kde nejsou ;-)

0/0
20.11.2018 19:02

P87a13v38e74l 89N83e58v49e36č98e35ř25a22l 6352566694740

Jen tak mimochodem. Jezdím málo a loni v lednu po 8 letech a 3 dnech mrazu jsem nenastartoval. Přes kabely to chytlo hned a po dobití nabíječkou opět dobré, ale koupil jsem pro sichr baterii novou a v prodejně mi ukázali na nějakém testeru jak je v pořádku. Po výměně jsem šel vrátit starou do prodejny a schválně si nechal na testeru zkontrolovat, a ejhle svítilo vše jako u nové. Prostě baterie funguje a když jí dojde čas (8 let dobré), tak je třeba ji nahradit. Nejlepší je jezdit každý den a dobíjení auta se o stav postará. A kabely jsou dobrá záchrana.

0/0
20.11.2018 10:02

M11a86r17e10k 84J50a57n49e52č10k91a 1837586953451

I kdyby si to vygůgloval je ve svém smartphonu / iphonu, tak to manuálně stejně nezvládne a návštěvu servisu mu poradí nejspíše až manželka ;-D

0/0
20.11.2018 18:23

P48e69t96r 38Č97e29r33v67e95n87ý 3286831582505

Tak aspoň, že nenacházíte rozpor v té lopatce. Ta se totiž hodí nejen na horách. Já už jsem jí párkrát využil i v našem hlavním městě (když zrovna napadl sníh).

0/0
20.11.2018 9:13

P25a59v76e49l 15J23e20ř50á12b85e25k 7301732154437

Proč v článku nejsou tak jednoduché a praktické zkušenosti, jako přikrýt minimálně čelní okno vhodnou fólií, v nejhorším případě kusem plachty na přikrytí nábytku při malování, nadzvednutí či alespoň podložení ramének stěračů, aby gumičky nepřimrzly, přikrytí střechy auta s okny plachtou, která jednak omezí zamrznutí oken, ale velmi rychle se stáhne sníh na střeše, přísada do PHM, která redukuje vodu v palivu, která se tam přes léto vysrážela či kterou jsme natankovali s palivem apod. Startovací kabely jsou v pohodě, ale pořádné, dlouhé, aby druhé auto nemuselo složitě najíždět - nezřídka kabely jsou tak krátké, že druhé auto musí najet předkem - tedy do protisměru.

Zamrzlá nafta, benzin? - Než zavolat odtahovku, tak je dobré zkusit palivový filtr ohřát - třeba pomalu teplou vodou.

Nicméně doby, kdy v noci bývalo okolo -30°C i nížinách po několik týdnů, asi hned tak nenastanou. Tak si dělat větší problém ze zimy je zbytečné.

Možná, že by ale nebylo od věci, zavést povinné jízdy s autem obutým do diagonálních letních pneumatik. Ty už pamatují klienti domovů pro seniory, a prý je s nimi velká legrace, hlavně řidič se naučí myslet několik kilometrů před každou zatáčkou, brzděním, aby dojel včas do cíle. .

0/0
20.11.2018 0:47

M11a98r83e98k 43J41a62n38e20č30k14a 1137586193801

Tohle je už spíše obsese ;-D Šachovat s fólii v zimě se mi nikdy nechtělo. Vždycky raději opatrně stěrače pomocí škrabky oddělám od skla a sklo jednoduše seškrábu a pokud je námraza silnější, což se stává velmi zřídka, použiji přípravek ve spreji, který vozím běžně v autě.

Delší kabely znamenají větší průřez vodiče a tím taky mnohem vyšší cenu, než kolik stojí ty kraťoučké, co lze koupit v supermarketech, tak se nedivte, proč jsou tak krátké. Navíc, ne každé auto má palivový filtr vně vozu a často bývá i zespodu vozu a komu by se chtělo lézt v zimě pod auto, pokud by měl i jinou možnost. Navíc tyhle problémy s benzíny ani ve větších mrazech neznám.

Co je ale velmi dobrá věc je PowerPack, když je baterka už horší a nebo je po několika denním stání ve velkých mrazech na tom hůře, obzvláště pak na horách. U nás nevědí, co by za něj sice chtěli, ale v Číně se v provedení s napájením pro 5/9/12/18V s redukcema, svítilnou a výstražným světlem a v odolnějším provedení dá koupit do tisícovky s velmi slušnou kapacitou. Nabíjet lze ze zásuvky a nebo přímo z palubní sítě auta za jízdy. Tohle už mě párkrát velmi pomohlo a na delší jízdy v zimě si jej vždy beru sebou.

0/0
20.11.2018 18:54

Najdete na iDNES.cz