Diskuse k článku

Test zimních pneu 2018: za nové gumy si připlaťte, ty levné propadly

Čeká vás nákup nových zimních pneumatik? Řiďte se podle toho, jak se jednotlivé pneumatiky chovají na sněhu, ledu nebo mokrém studeném asfaltu. Letos si za zimní gumy raději trochu připlaťte. Dva levnější modely v aktuálním testu německého autoklubu ADAC pro zimu 2018 zcela propadly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66a89d34o11v94a72n 16D37l74u32g89o37s15z 3716601958906

Automobilové závody, zejména F1 ukazují, jak je možno lavorovat s výdrží pneumatik. Zkrácení životnosti jde na ruku vyššího obratu a prodeje, čili zisku. Za vším hledej peníze, bezpečnost jako zástěrka pro vyvolání emocí - strachu (zabijete se, umřete kvůli letním v zimě, zimním v létě), statistiky přitažené za vlasy, dělány většinou v laboratorních podmínkách neodpovídající realitě, zainteresovanost (finanční) velkých výrobců na úspěchu jejich značky (podvody s testy z min. - nevymizely, pouze si testovači dávají větší pozor na prozrazení).

To vše signifikatně ukazuje umělou vlnu na podporu bezpečí s jediným cílem, zvýšování zisku.

Popravdě, všechny pneu se testují v novém stavu, tedy v pár tisících km. Vlastnosti pneu se v průběhu času mění, toto není nikdy předmětem testu. Tedy ty, co při zajetí vykazují nejlepší známky si nemusí tytéž vlastnosti ponechat po zbytek testování. Pokud je metodologie testů pro výrobce předem známá, je snadné upravit pneu pro výhru v testech u nových pneu.

Dále jsou v testech pneu záměrně přiváděný do extrémních situací, které by rozumně uvažující řidič, využívající defensivního způsobu jízdy, měl využit v promilích procent. Ukazování krajních hranic pneu (ale i aut samotných) dává psychologicky řidiči oporu ve větším riskování (mám dobré pneu dle testu, stihnu zastavit i při pozdějším brzdění) a naopak zvýšuje pravděpodobnost nehody. Základem musí být nauka každého řidiče o jízdě na 60 % limitů vozu / pneumatik / řidiče a nikdy nedovádět nic z toho k / za limit.

Historie i zahraničí ukazuje zbytečnost tlaku na pneu. Pokud není uvážlivý ridič, nespoléhající na auto / pneu etc., žádná novinka, žádné lepší vlasnosti čehokoliv nepomůžou.

0/0
25.3.2019 20:45

J17a71k83u58b 64S79e41k40e40r31a 6896560906105

Test zimních v 2018 v předjaří 2019? 8-o

+1/0
22.2.2019 12:14

J76a96k17u54b 13S39e28k17e38r29a 6946670466185

Omluva, jak se tady ty staré články objevují? To je nějaké divné

0/0
22.2.2019 12:16

P92a65v36e15l 73S25t91r68a23k25o11š 6207911700645

Asi už sundám sněhové řetězy, silničáři mi dnes hrozili lopatami od asfaltu :)

+3/0
21.2.2019 23:15

R51a25d79e82k 32H23o39l96í27k 1578664710986

...já teda letošní zimu dojíždím letní....taky jsem si koupil lepší lopatu ...jo a nemusím utrácet za posilovnu..;-)

0/0
14.2.2019 14:16
Foto

M43i63r62o96s42l33a46v 73S94t84e81i75n17e17r 2836910530926

Já měl na novém Yeti Continentály, nestály za nic. Teď mám už druhou zimi celoroční korejské Nexeny a jsem velmi spokojený. Na sněhu i blátě dobré a opotřebení malé.

+2/0
19.1.2019 8:40

P46e57t52r 86Č13e25r83n24ý 8937621684186

Já kupoval Contiky TS850P (i bez P) v několika rozměrech a spokojenost veliká :-)

0/0
19.1.2019 11:33

J57a17k52u92b 35N58o61v14á76k 8680343890552

Já neměl nové Yeti, ale nové Continentály ano. Letní Contact CT22, naprosto hrozný gumy. Teď mám Nexen N8000 a spokojenost. Na zimu teď nové Nokian WR D3 a opět bez problému.

0/0
7.2.2019 11:15

F40r96a17n24t15i55š15e73k 63F29o24u56s 5560608476223

Bylo by dobré,kdyby někdo otestoval vlastnosti zimních pneumatik s hloubkou blížící se 4mm .

+2/0
19.11.2018 9:22
Foto

M28i38r82o15s85l36a74v 33S24t81e34i39n49e26r 2776320610406

Nejen to. Testům věří jenom ten, kdo neví, kdo je financuje. Osobně považuji i v létě za nutné, mít gumy s hrubým vzorkem, který se tak snadno nezamázne blátem. Všechny v EU prodávané gumy mají povinně tři vyhodnocené vlastnosti, takže nějaké testy navíc jsou spíš jenom reklama na drahé gumy.

0/0
19.1.2019 8:45

D71u27š76a10n 88V17e63s44e93l86ý 8376453782975

A co barum gumy, jak si vedou?

+3/0
22.10.2018 7:48

R24a90d58o40v51a84n 69D14l31u82g98o33s30z 3746331468516

Barumky využívaly konkurenční výhodu, měly nejlepší poměr cena/výkon. ZAKÁZÁNO. ;-D

0/0
25.3.2019 20:51

M91i94l25o87s30l45a27v 49U74r50b51a41n 4878949780133

Může mi někdo vysvětlit, jak ADAC testoval zimní pneu, když není nikde sníh a teploty jsou skoro letní? Používá snad výsledky měření z února 2018?

0/0
17.10.2018 10:56

P36e25t57r 67Č47e80r75m70á67k 9948925119640

Nikde není sníh? Byl jste třeba v alpách? ;-) Navíc část testů probíhá pouze za nízkých teplot, a na simulaci takových podmínek mají svoje polygony.

+1/0
20.10.2018 13:05

J85a87k20u56b 44N45o49v62á19k 8930553400892

Sněhu na severu máme dost, teplota je sice plusová, ale 4 stupně, to je chladné léto.

0/0
7.2.2019 11:09

L75u43d27ě71k 43N87ě29m29e93c 5595751782144

Hlavně utrácejte co nejvíc. Hlavně všichni utrácejte!!!

+2/0
17.10.2018 9:56

J20a29n 54N29o34v51á26k 9835888614405

Proč není článek označený jako reklama?

A proč tam nikde není ten slibovaný test s konkrétními výsledky? (jen nějaká tabulka s cenami a pár plusy, mínusy a kolečky)

+1/0
17.10.2018 0:02
Foto

L83u52k58á39š 49N26o30v12o37t56n15ý 6416527958608

S ohledem na vývoj počasí a dlouhodobé sucho budou zimní pneu reálně potřeba tak 1-2 týdny za sezonu. Takže celoroční mi to vyřeší.

0/0
16.10.2018 23:29

J15i80n45d91ř38i44c77h 40Š35k30o18p89e68k 4135231150855

kdybych jezdil málo a potřeboval ušetřit, tak radši jezdím na letních s tím že 2 týdny, kdy není sníh, jezdit nebudu. Celoroční jsou kompromisem a ten stojí vždy za houby.

0/0
17.10.2018 7:49

M86a86r90t38i88n 78K76a38r72á51s57e15k 9868113338738

Tak treba michelinky crossclimate jsou na tohle docela v pohode - fakticky letni guma (tzn na suchu, mokru dobre funguje), ale vzorek udelany tak, ze ma zlepseny zaber na snehu, brecce apod ....

0/0
17.10.2018 9:05

J46i44n48d96ř33i94c16h 22Š33k19o41p36e61k 4985231500285

pokud je to letní pneu jen s hrubším vzorkem, tak to musí být na sněhu super. Tvrdá pneu na sněhu. To je jak čínský zimák - letní pneu s razítkem M+S

0/0
18.10.2018 11:09

P60e64t18r 69Č75e91r65m24á10k 9718365829290

Na sněhu je tvrdá pneu ok, tam jde skutečně jen o vzorek, ale na namrzlých nebo o i jen prochladlých vozovkách to žádná hitparáda nebude...

+1/0
24.10.2018 20:28

J42i16n65d94ř66i77c66h 88Š57k90o80p77e15k 4795471500765

většina lidí jede spíše na namrzlých či prochladlých silnicích, než na zasněžených, takže ocení co nejměkčí

0/0
24.10.2018 21:44

P37e16t86r 36Č45e24r13m69á52k 9828815329330

To bezesporu, ale šlo o to že na sněhu skutečne odvede dobrou službu i tvrdá pneu se správným vzorkem který se nezalepuje.

0/0
25.10.2018 18:09

J78o39s13e75f 34Š70o65l41t44e83s 8384128730373

Letos žádná zima nebude.

0/0
16.10.2018 23:08

P90a70v21e27l 73S33o97b98o75t42k16a 5690504

Mám asi trošku jinou zkušenost.

Durex UltraThin je super celoročně.

Ale je fakt, že patří k těm nejdražším.

0/0
16.10.2018 23:08

M34i83r16e34k 67H11r48o11c14h 3239794200415

V tech malych gumach pouzivam uz dlouho Debica Frigo. Za rozumne prachy slusna vydrz, dobre na snehu, ledu i na mokru. Na suchu taky, jen trosku hlucnejsi. Jezdim Jeseniky a po dalnici Olomouc a Brno a oproti treba Michelin Alpin jsou o tridu kepsi.

0/0
16.10.2018 22:59

M91a32r58t33i71n 86N22e98p41l 4644182986358

Myslím, že každoroční testy zimních pneu jsou zbytečné - již spoustu let platí, že v běžné "cestovní" kategorii není nic lepšího než Continental. To mnohem zajímavější, ale též náročnější, je volba u pneumatik letních.

+3/−2
16.10.2018 22:00

Z79d62e70n68ě63k 29P73a44v19l98i31š 8765160356

Já mám přezuto na zimu od loňska.

+4/−1
16.10.2018 17:33

P51a68v17e14l 93J22o65n16á52š 5821815979635

Zima? Sníh??? Co to je?

+2/−2
16.10.2018 15:55

T78o97m92á28š 97Z35e41m31a84n 3405448584595

"Směs zimních pneumatik je speciálně vyvinuta pro zimní období tak, aby si zachovala mnohem lepší přilnavost k vozovce při teplotách pod +7 °C, což je dále podpořeno množstvím lamel v dezénu zimní pneumatiky.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/test-zimnich-pneumatik-0vi-/autoservis.aspx?c=A181015_133142_automoto_taj"

Kdo to zas píše.. Dle testů (např Autobildu) mají na suchém asfaltu lepší přilnavost pneumatiky letní a to i v mrazu.

Lamely přilnavost na suchu zhoršují - ostatně, proč myslíte, že okruhové speciály na suchu nazouvají slicky bez drážek? Drážky a lamely zlepšují odvod vody, adhezi na sypkém a hrubém povrchu a čištění od sněhu, v případě zimních i lepší "zaříznutí" do sněhové vrstvy deformací lamel. Na suchu takové chování lamel samozřejmě jízdní vlastnosti zhoršuje.

+9/−1
16.10.2018 15:52

M46a95r81t32i36n 56K65a60r69á39s34e60k 9248853688728

No ja koukal na testy a vesme treba brzdne draze (nejextremnejsi zatez) se vykon na suchu a vlhku srovnaval nekde kolem 0-5 stupni (a pak pri vetsim mrazu uz byly lepsi zimaky)

0/0
17.10.2018 15:10
Foto

L19u86k86á65š 64F93a46t26r 2790338508733

Odjezdil jsme 3 sezony na Continental WinterContact TS850 a je to fantastická pneumatika v zimě. A to dojíždím denně 70km do práce po Vysočině, takže jsem je vyzkoušel opravdu hodně. Nikdy mě nezklamaly.

Na letošek jsme objednal novou generaci Continental WinterContact TS860, doufám, že budou fungovat stejně dobře. Jsou sice dražší, je to pravda, ale nechci si pak vyčítat, že jsme se kvůli ušetřené tisícovce někde vysekal...

+14/0
16.10.2018 14:43

P13e65t38r 71Č54e43r75m69á34k 9298565359410

Contiky jsou jistota, neexistuje snad test kde by neskončili v první pětce ať jde o jakýkoliv rozměr a typ. Vzhledem k tomu že to je ve finále to jediný co drží auto na silnici asi šetření není skutečně na místě.

+8/0
16.10.2018 16:34

R13o19b67e68r67t 82G49o72r58c 6752523573

A co Vraníky, ty testovat nebudou?

+4/0
16.10.2018 14:08

M92i94l51o59s65l52a12v 15K91n56o13p 9114616153803

To nejde. Na sněhu by patřily mezi nejlepší a to renomovaní výrobci nedopustí.;-D

+4/0
16.10.2018 14:33

M20i98c48h89a40l 61K34o61l83á77ř 9560221500

Buďte rád, zůstane jim idealizovaná aura skvělé zimní pneumatiky a můžete se chválit, jak jste přechytračil svět a jak lze koupit levně skvělé, tiché a úsporné protektory... :D

+4/−2
16.10.2018 15:29

T11o11m54á89š 85Z24e61m47a33n 3195678764535

Popravdě řečeno na sněhu jsou to opravdu dobré pláště, ale jen na sněhu a ledu (a bahnu)..

Mít Nivu, Terrano nebo něco podobného a nebydlet v Praze, tak bych je používal.

+2/0
16.10.2018 15:55

Š29i49m55o16n 66M16a61r12t39y72n20e85k 7213955673436

Ano, Vraník je vynikající pneu na neuježděný sníh a možná do sněhové břečky a bahna. Ve všem ostatním je to propadák. Navíc přidává jednu ohromnou "výhodu" je cca o 25 - 30% těžší než normální pneu - to se pochopitelně projeví na jízdních vlastnostech auta.

+6/−3
16.10.2018 17:56

Š67i80m18o39n 61M14a89r12t22y24n47e52k 7423855883796

Kláro, Dominiku co nějaký argument?

Nebo mínuskování je snadnější?

0/0
16.10.2018 22:16

M22i85l41o84š 15S77e21t49í59k 3479719374440

Jasně, že je to snadnější. Ani přemýšlet se při tom nemusí. A vzhledem k tomu, že je to pro řadu diskutujících problém, je často lepší mávnout rukou nad nějakým tím mínusem, než číst naprosté bláboly.

0/0
20.10.2018 9:49

J14i73n27d92ř14i65c38h 59Š47k90o25p58e53k 4925511680195

do sněhu jsou super, mimo sníh na houby.

Takže by těžko celkově nebyly vzadu

+1/0
17.10.2018 7:50

M68a52r82e40k 72S35a63j82d37a 2885690676798

Mam jedny z tech dvou v clanku zminenych nejlepsich (ted pojedu 3. sezonu) a spokojenost R^ A to jsou vyrobeny v Polsku! ;-D

0/0
16.10.2018 13:12

J23i41ř62í 67S17c50h29m58i37d29t 5600303734935

V testu mi chybí nějaké celoroční pneumatiky, aby člověk měl srovnání, jak si stojí mezi čistokrevnými zimními;-). Pro lidi, kteří jezdí málo je to zajímavá alternativa a odpadne jim neustálé přezouvaní i strach z toho, že když někde vyjedou v zimě a náhle zasněží, že budou mít problémy, jak s jízdními vlastnostmi, tak s policií a v případě nehody s pojišťovnou;-).

+16/−2
16.10.2018 13:03

P26e36t61r 83Č68e80r50m77á28k 9538145409470

Máte sice pravdu ale většina takovýchto lidí (a nebo naopak těch co mají velký nájezd) má celoročně zimáky :-)

0/0
16.10.2018 16:36

J63a20n 75H75u67t90a67ř 2762827941855

Někdo kdo má velký nájezd má celoročně zimáky ? Proč ?

+1/0
16.10.2018 17:04

P85e10t48r 59Č41e33r32m19á97k 9408465569750

Třeba sanitky to tak velmi často dělají - při jejich nájezdu je to nasnadě - koupí novou sadu gum a odjezdí celou zimu a léto a na další zimu zase.

0/0
16.10.2018 18:44

J15a11n 86H38u45t23a18ř 2632757121655

Právě při vyšším nájezdu mi to moc nedává smysl, zimní guma v létě víc hučí, hůř brzdí, auto víc plave po silnici, já sám najezdím jen okolo 20 000 km ročně, ale i tak poctivě přezouvám, ten rozdíl je dost znát

+3/0
16.10.2018 21:03

P48e60t52r 92Č38e16r26m43á40k 9758975679410

Taky mluvíme právě o velkém nájezdu a ne 20tis, to je dneska dokonce podprůměr, ale těm kdo mají nájezdy kolem 60ti a výš naopak smysl dává - koupí novou gumu, nazujou a jezdí, pak znova. Žádné návštěvy pneuservisů, žádné uskladnění atd. Netvrdím že to je optimální řešení, ale velmi rozšířené ano.

+1/0
16.10.2018 21:51

J89i46n94d31ř93i42c17h 26Š62k10o70p66e14k 4385411690865

při 60 000 km ročně jsi v servisu kvůli plánovaným prohlídkám tak často, že přezout není problém

+2/0
17.10.2018 7:57

Najdete na iDNES.cz